Chapter 5

50 4 1
                                    

♬♬♬♬♬

* XOXO Private Hospital*

Nichkhun tiba di wad Eun Sung selepas bertanya kpd nurse yg berada di luar wad Eun Sung. Eun Sung berbaring di katil dan masih belum sedarkan diri. Nichkhun hanya mampu mengeluh dan menghampiri katil Eun Sung.

▓▒▓▒▓▒▓▒▓▒▓▒▓
Nichkhun's POV
"Eun Sung-ah! Bgun lahh.. sy rindu sgt kt awk.. rakan sekelas pun rindu kt awk wlaupun awk msk kelas 1 hari jer.. semua cikgu tnya awk pg mna.. awk ada masalah ke?" tanyaku sambil memandang ke arah Eun Sung yg baring terkaku tanpa sebarang respond.

"Eun Sung mesti ada masalah. Takkan lahh smpai pengsan lama sgt ni.. Hmm.. bgs sy tnya Yeri." kataku sambil mendail number Yeri.

"Annyeong Yeri-ah! Nichkhun ni.. awk busy ke? ada hal sy nak bincang dgn awk psal Eun Sung"

"Annyeong oppa. Nak jumpa sy?? Owhh.. psal Eun Sung ke.. nae.. nnti kita jmpa dkt JYP Cafe."

"Nae.. kamshamida Yuri-ah!"

♬♬♬♬♬

*skip di JYP Cafe*

Nichkhun tiba 5 minit lebih awl berbanding Yeri sbb JYP Cafe terletak berdekatan dgn XOXO P.H. Nichkhun mengambil keputusan utk duduk di tmpt yg agak tersorok drpd pndang org lain krn takut gossip mengenai dia dgn Yeri berdua-duaan memandangkan Nichkhun agak popular di sekolahnya.

"Oppa! Sorry late.. Traffic jam td.. " kata Yuri lalu mengambil tmpt duduk berhpn dgn Nichkhun.

"Aniya.. gwencana Yeri-ah.. Oppa pun bru 5 minit smpai td.." kata Nichkhun smbil mengambil pesan.

"Nae.. hmm.. psal Eun Sung ya? Oppa nak thu apa psal dia? Yeri cuba bgthu apa yg Yeri thu.. ttp Yeri xlah thu sgt pasal Eun Sung mungkin Lu-ge blh tlg sbb Lulu oppa childhood Eun Sung." terang Yeri pnjg lebar kpd Nichkhun.

"It's okey.. nnti Oppa tnya Luhan klau oppa nak thu lebih lg.."

"Nae.. so, oppa nak thu apa?"

"hmm.. oppa cuma nak thu knp Eun Sung pengsan lma sgt? Mesti ada hal yg teruk terjadi lps kmi dua berpisah dkt cafe kan?" tanya Nichkhun dgn reaksi yg ingin thu.

*Yeri yahh! Klau Nichkhun tnya apa2 psal Eun Sung kt km.. km bgthu sj hal sebenarnya dgn dia.. Oppa rsa skrg msa yg tepat utk Nichkhun thu perkara yg sebenarnya* kata-kata abg Eun Sung, Seulong terngiang-ngiang di kepala Yeri. Okey! Skarang lah masanya.. Yeri mengeluh.*

"Oppa.. sebenarnya Eun Sung pengsan hri tu ada kena-mengena dgn Oppa.. Yeri nak tnya oppa ni, Oppa pernah belajar kt Seoul Of Performing Arts kan?"

"SOPA? Owhh.. ya pernah.. Oppa belajar kt sna 5 thn yg lalu.. Oppa pindah kt Infinite pun sbb rmh oppa dkt lg.. Ehh? Mcm mna Yeri thu?"

"Sebenarnya Eun Sung pernah belajar dkt sna.. Eun Sung pun dh lma kenal oppa.. dh 4 thn Eun Sung kenal oppa ttp Eun Sung tak thu pun yh Oppa smbg belajar dkt Infinite Highschool."

"Huh?? Jinjja? Apasal oppa xperasan pulak kewujudan Eun Sung kt sna.. hmm.. Eun Sung dah knl oppa selama 4 thn? Hbis apasal Eun Sung tak kenal oppa seminggu yg lalu?"

*Aduhh.. bnyk tnya pula Nichkhun ni.. Lay oppa! Tolong Yeri.. Yeri dah penat cerita kt dia ni T_T..*

"Yeri? Awk tak apa-apa ke?? pasal tetiba diam?"

"Ahh.. mian.. Yeri fikir benda lain td. Owh ya! Balik kt cerita Eun Sung td.. Sebenarnya Eun Sung.. dia insident last month and dia hilang ingatan.. Ttp xlah teruk sngt.. dia msh ingt family dia dn Lu-ge.. Dia cuma lupa psL Yeri,Lay Oppa dan Nichkhun o-op-oppa"

Apa? Insident? Last month? Hilang ingatan *perkataan itu menusuk ke kepalaku sbagai jawapan kepada semua persoalanku.. "Ttp knp Eun Sung sdh lma kenal dgn sy?" persoalan baru tiba di kepala Nichkhun.

"Yeri-ah.. Oppa ada stu benda lg nak tnya Yeri.. Apasal Eun Sung tak pernah tegur oppa dkt SOPA dlu dn apahal Eun Sung knl Oppa lma sgt?"

"Hmm.. sebenarnya.. Eun Sung.. d-di-dia.. hmm.. dia sebenarnya dh lama minat kt Oppa.. dah 4 thn Eun Sung minat oppa.. Ttp Eun Sung pindah dkt Infinite buka sbb oppa.. Dia pindah sbb nak rapat blik dgn Yeri,Lu-ge dan Lay oppa"

*Wha-Whatt? Eun Sung minat kt sy dah 4 thn? Apesal sy xthu selama ni.. Eh.. mcm mna nak thu.. Eun Sung wujud kt SOPA pun sy xthu.. hmm.. mcm mna ni..*

"Hmm.. Yeri-ah.. Kamsa sbb bgthu oppa semua psal Eun Sung.. nnti klau oppa nak thu lebih.. oppa text Yeri.. Okkey?? Oppa nak blik ni.. Eomma oppa dh text srh blik awal td.."( 3 minutes agoo.. hehe.. )

"Ahh.. no probs lahh.. Yeri pun nak blah dah ni.. annyeong! hati2 kt jln tu"

"Nae.. Yeri pun sama.. Annyeong.."

Nichkhun pun berlalu dri cafe smbil tergesa-gesa pulang ke rumahh ( takut eomma dia mengamuk lahh kann.. haha. )

▶Yeri's POV◀

Hmm.. btl ke apa yg aku cerita td? Eh.. btl lahh kan.. hrp-hrp Khun oppa xberubah sikap kt Eun Sung nnti.. Ttp pasal hal tu aku blm cerita lahh pulak.. mcm mna ni.. Patut ke aku bgthu thi? Text Lu-ge dlu lahh.. nak bgthu informasi ni.. nnti dia mengamuk lahh plak aku xbgthu dia.. Haish.. lulu kan mmg mcm tu nsb baik comel klau x.. huh!  ̄ˍ ̄

ⓦⓗⓐⓣⓢⓐⓐⓟⓢ

Yeri : Annyeong^^

Luhan : Nae.. annyeong too.. whatsapp??

Yeri : The sky.. haha.. xda lahh.. main2 jer.. wehh.. ada hal aku nak cerita ni..

Luhan : The sky? Owhh.. haha.. blurr td.. apesal?

Yeri : Sebenarnya, Yeri dah cerita psal Eun Sung kt Nichkhun.

Luhan : Huh? Nichkhun? Kau dh bgthu dia semuanya?

Yeri : Dahh. Ttp aku blm bgthu dia psal yg 'benda' tu lagi..

Luhan : Ahh.. mcm mna skrg?? Nnti Nichkhun tu slh fhm lahh nnti.. Okeyy.. kita bincang hal ni dgn Lay esk.. Sy nak tido ni.. Annyeong Yeri-ahh.. Thnks for the information.. klau kau bgthu esk.. dah mengamuk dah sy.. haha.. kidding~^^

Yeri : Nae.. Yeri thu lulu mengamuk klau Yeri bgthu esk.. You're wc.. Annyeong lu-ge! ^^

♬♬♬♬♬

Hehe.. klau nak thu 'benda' yg Yeri blm bgthu Nichkhun tu.. Bca lahh next chapter nnti.. For the voting, thank you very much !! *sob sob* .. I'll try my best to update the next chapter.. ≧﹏≦

Annyeong,

@InvisibleShadow43

Crush or Bias?Where stories live. Discover now