Uwaa.. aku tak nak buat kerja ni! Aku lagi sanggup terjun bangunan dari kena basuh baju-baju ni! Terlalu busuk! Berapa minggu diorang tak basuh ni?! T.T
Aku memasukkan baju-baju itu ke dalam mesin basuh sambil menutup hidung. Nampaknya, terpaksalah aku asingkan baju aku dulu. Tak sanggup aku nak basuh sekali baju aku dengan baju diorang ni.!
"Yah.. cepatlah basuh baju-baju tu!"
Aku kenal sangat dengan suara annoying tu. Sabar lah wahai Yura..
Agaknya, kalau aku sumbat sabun basuh ni kat mulut dia, boleh diam tak dia nanti? Aniyo.. nanti jadi kes penderaan pulak nanti.
"Yah! Boleh tak jangan menyibuk? Saya tengah basuh lah ni.!"
"Awak basuh baju ke jahit baju? Lembab macam kura-kura!"
Bo?! Dia perli ke kutuk? Aku terus memasukkan semua baju-baju itu ke dalam mesin basuh. Baiklah pembaca sekalian, mula-mula, kita perlu masuk kan sabun basuh. Then, tekan butang on. Lastly, tutup penutup mesin basuh tu. Senang dan mudah. Cubalah sendiri.. >_^
Sempat pulak aku buat iklan.. maaflah. Kita sambung pergaduhan tadi. xD
"Awak tahu tak, separuh mati saya bila basuh baju-baju ni. Tak cukup oksigen!" Ambik kau, nasib baik aku ni penyabar. Kalau tak, macam-macam perkataan boleh keluar dari mulut.
Tiba-tiba telefon pintarku berdering lagu . Maksudnya, ada orang call. Aku pun menjawab panggilan itu.
"Nae Jimin? Ouh.. mianhei. Saya ada banyak kerja sekarang ni. Esok kan sekolah, so kita boleh jumpa esok. Bo? Awak nak datang rumah saya? Hajima.. saya dekat rumah kawan saya. Jangan datang! Err.. maksud saya, rumah dia ni jauh tau. Kita jumpa esok, ya. Jimin annyeong.."
Nasib baik! Selamat aku kali ni.. Tapi aku terpaksa tipu dia. Lantas aku memandang Suho.
"Awak nak bebel apa lagi?"
"Aniya, saya pergi dulu." Suho pergi ke ruang tamu dan tinggalkan aku macam tunggul kayu. Tak nak ajak aku sekali ke? Terpaksalah aku pergi tanpa diundang. Dorm aku jugak..
Di ruang tamu..
"Oppa.. dari semalam saya tengok awak asyik main dengan anak patung je.. Tak bosan ke?" Aku menegur Mr. Not My Style yang tengah bermain anak patung. Aku kenal patung tu! Babe Ace! Aku dapat tengok secara eksklusif. Yeah!
"Bored is not my style. Awak kan tahu, oppa suka anak patung. Terutamanya Ace!" Kris menunjukkan Ace kepadaku.
"Yura.. tepi sikit!"
Tiba-tiba Tao tersadung anak patung Kris yang bersepah dan.. terhempap badanku! Dua-dua rebah atas sofa. Tao masih menghempap badanku. Tiba-tiba matanya merenung tepat mataku. Omo.. eye panda! Adakah.. ini fan service atau.. Aniya! Yura! Jangan fikir yang bukan-bukan!
"Yah! Apa kamu berdua tengah buat?!" Semua abang-abangku datang mengepungku dan Tao.
"Tao! Kamu masih muda! Kamu tak boleh buat benda ni lagi.."
"Yura.. apa dia dah buat dekat awak?"
Tao terus bangun dari menghempapku.
"Aniyo.. saya tengah main lari-lari dengan Sehun. Lepas tu, saya tersadung anak patung Kris hyung.. then saya terlanggar Yura." jelas Tao.
"Yah.. Tao.. kamu pijak anak patung yang peminat bagi.!" Kris memarahi Tao.
"Ahh.. mianhei." Tao memandangku. Aku menjeling tajam mata Tao. Dia hampir terpeluk aku tau! Jimin pun tak pernah peluk aku lagi.
Tiba-tiba lagu berbunyi lagi. Siapa pulak yang call ni?
"Nae Jimin.. awak nak apa? Kelas tambahan? Bila? Kalau tak pergi tak apa, kan? Perlu ke? Nae, saya pergi sekarang.."
YOU ARE READING
Student or Maid? [NEW UPDATE]
Random"Yura, mulai hari ni kamu adalah maid kepada group EXO." wait.. what?! Maid?! Kisah ini menceritakan tentang gadis berusia 18 tahun yang bekerja sebagai maid kepada group EXO. Dia merahsiakan hal ini daripada rakan-rakan nya terutamanya Jimin, namc...