Dinner time! Oyeh makan!
Aku duduk disebelah Suho. Entah kenapa aku rasa lain macam. Dari tadi pun dia asyik diamkan diri. Aku nak tegur tapi malu.
"Yura, nak air teh tak?" Chen yang berada disebelah Suho itu menghulurkan secawan teh panas kepadaku. Tiba-tiba cawan itu terjatuh dan airnya tumpah ke baju Suho.
"Ouch! Panas! Tolong!" Suho mengerang kesakitan. Macam mana ni? Aku terus membuka baju Suho yang terkena air panas itu. Wait.. apa yang aku buat ni? Tanpa rasa bersalah, aku pun memandang wajah Suho. Tiba-tiba Suho mendekatkan wajahnya ke wajahku. Aku.. dapat rasakan sesuatu di bibirku.. Bo?! Cepat-cepat aku menolak bahu suho.
Members yang lain pun tercengang melihat apa yang berlaku sebentar tadi.
"Err.. Suho oppa, mianhei."
"Gwenchana.. gomawo.."
"Saya dah kenyang.. Kai oppa, saya tunggu awak dekat ruang tamu je lah."
Di ruang tamu..
Apa yang aku nak cakap dekat dia? Kenapa tiba-tiba dia.. wargh!
Aku tak nak fikir pasal kejadian tadi.!
"Yura~ Yura~.. gwenchana?" tanya Chen.
"Gwenchana.. mana Suho oppa?" Apa yang dah berlaku ni? Kenapa muncul nama dia pulak?
"Ehem.. rindu dia ke?" usik Luhan.
"Nae.. aniyo!" Waa.. terlepas cakap.. kenapa dengan aku ni? Kesan daripada kejadian tadi ke? Ani.! Aku nak hidup lama..
"Nae! Yura suka Suho hyung!" Sehun mencelah.
"Ehem.. yeodongsaeng kita dah jatuh cinta.." usik Mr. Not My Style.
"Aniyo! Saya lebih sukakan Kai oppa!" Kyeopta! Kai blushing!
"Saya peminat dia, sudah tentu saya sukakan dia.." jelasku.
"Awak tak minat kitorang ke? Kalau awak tak minat, maksudnya awak tak suka kitorang.." Baekhyun merajuk. Nasib baik muka comel.. kalau tak, nak je aku hempuk kepala dia. Aku ni tak suka pujuk-memujuk.
"EXO oppadeul! Neomu saranghae!" Aku membuat pose saranghae.
Tiba-tiba aku dipeluk dari belakang. "Yah! Tahulah awak tu idol fav dia.. tapi janganlah nak peluk-peluk dia." Sehun mencelah.
"Eleh.. macam tak biasa pulak. Ini kan fan service, suka hatilah saya nak peluk dia!" balas Kai.
Tiba-tiba bahuku dipegang. Jantungku berdegup laju. Mungkin.. Suho?
Aku pun memandang ke belakang.
"Su.. Suho oppa.."
"Yura.. ikut saya." Suho menarik tanganku ke bilikku. Dalam masa yang sama, aku betul-betul cuak.
Suho mengeluarkan buku-buku subjek sejarah milikku dan alat tulis. For what? Aku buat wajah blur. Lalu, dia duduk di hadapanku.
"Cepat buat homework awak. Biar saya tolong ajarkan."
"Wae? Oppa terhantuk dinding ke? Sejak bila oppa berbaik dengan saya? Bukan ke oppa tak sukakan saya?" bermacam-macam soalan terpancul dari mulutku. Namun, dibalas dengan pandangan tepat ke mata.Dup! Dap! Wae.. jantungku berdegup laju.. wae..
"Saya cakap sekali je.. Dengar baik-baik."
"Saya dapat rasa.. yang.. saya sukakan awak. "
Aku terpaku seketika. Betul ke apa yang aku dengar tadi? Atau.. aku tersalah dengar..?
"Err.. oppa.. tolong ajarkan yang ini." aku cuba menukar topik. Aku tak nak kata-kata dia tadi menghantui minda aku. Tapi, kenapa hati aku rasa happy? Kenapa.. aku rasa suka..perasaan apa ni?
YOU ARE READING
Student or Maid? [NEW UPDATE]
Random"Yura, mulai hari ni kamu adalah maid kepada group EXO." wait.. what?! Maid?! Kisah ini menceritakan tentang gadis berusia 18 tahun yang bekerja sebagai maid kepada group EXO. Dia merahsiakan hal ini daripada rakan-rakan nya terutamanya Jimin, namc...