A kamionok óriásiak voltak. Gregor csak ámult a méretükön. Elölről teljesen le voltak zárva, csak a raktéren keresztül lehetett a kormány mögé kerülni. Hogy a sofőr könnyebben tudjon beszélni a kívül lévőkkel, a motorház oldalára erősítettek egy mikrofont, ami a sofőrfülkébe vezette a hangot, és vissza.
-Tíz perc múlva indulunk. Te vezetsz, mögötted még két kamion fog jönni.
-Rendben. Értettem.- Roscow hátranézett. -Hallottad, Gregor?
Gregor bólintott. Ránézett a csapatára és Dr. Clarke-ra, majd leült az anyósülésre. Sir Addams a hangár falán megnyomott néhány gombot, majd beszállt az egyik kamionba. A hangár ajtaja kinyílt, és a három kamion begurult egy óriási légelszívó kamrába. A levegőt kicserélő procedúra után felnyílt egy újabb kapu. Roscow kigördült az első monstrummal egy lebetonozott útra.
-Ezen fogunk menni.- mondta- A búrát körülvevő erdőbe vezet, vagy talán annál is tovább.
-Furcsa hogy ilyen ép. Annak idején nem vegyi fegyvereket vetettek be itt?
-A sugárzás és a levegő erre utal, de... Nem tudom.
-Viszont ha itt ez az út, akkor biztos őrzik.
-De nem itt. Mi még gázmaszkban is rosszul voltunk.
-Akkor az erdőben.
-Azzal majd akkor foglalkozunk, ha aktuális lesz. Te meg arról beszélj nekem, hogy mit csináltál.
-Hogy érted?
-Ott a mesterlövésznél. Tisztára megijedt tőled. És atyaúristen, a kapu! Azt meg kell tanítanod nekem, amit ott csináltál! Mintha érezted volna magad körül az ellenfeleidet. Azok az ütések! Hol tanultad?
-Nem tudom. Ezek teljesen kiestek a fejemből. Nem emlékszem rájuk. Mindig az az utolsó emlékem, hogy előhúzom az egyik fegyveremet. De azt is mintha már nem teljesen én csináltam volna. Én, de valahogy mégsem én.
Dr. Clarke hátul felhúzta a szemöldökét. Hallotta a beszélgetést. Ez a Gregor valahogy nem tetszett neki. Elkerekedett a szeme. Ha igaz, amire gondol, akkor nagy veszélyben lehetnek mindannyian. Ránézett a könyvére. Vaskos darab volt, benne mindennel, amiről a doktor valaha hallott. Éppen az utazásról írt benne. Visszalapozott. Elkezdett olvasni. Lapozott még. Úgy tűnt, megtalálta amit akart. Teljes figyelemmel olvasott. Kezét lassan a revolveréhez csúsztatta.-Maga az új határőr?
-Ma van az első napom.
-Családja van?
-Nincs.
-Közeli ismerősei?
-Nem ismerek senkit. Teljesen új vagyok.
-Rendben. Keresse a 913-as szekrényt, vegye ki belőle a vegyvédelmi ruhát és a fegyvereket. John Farawayjel lesz az őrségben.
-Na és az adataim?
-Majd felvesszük őket, ha túlélte a napot. Menjen.-Beszélhetnénk?
Roscow hátranézett. Dr. Clarke állt mögötte.
-Persze. Gregor, megbocsájtasz?
Gregor felállt, és kiment a sofőrfülkéből. Dr. Clarke leült.
-Nem bízom Mr. Peacerben. Veszélyes lehet.
-Nekem mondja? Egy felfegyverzett osztagot győzött le két kézzel! Még hogy nem emlékszik rá! Egy ilyet nem lehet elfelejteni.
-Maga nem látta közelről. A szeme teljesen fekete volt. Mások is számoltak be ilyen emberekről. A legtöbb ilyen a legnagyobb tömeggyilkosok közé tartozik. Százakat öltek meg egymás után! Egyik sem emlékezett rá! Higgyen nekem! Meg kell ölnünk.
-Na nem! Ezt nem engedem. Lehet, hogy néhány embert megölt, de azok az ellenségeink voltak! De valami tényleg változott benne. Azelőtt mindig békét akart, most meg... Most meg végre velünk harcol azok ellen a rohadékok ellen. Gregor!
-Mi az?
-Most te mégis mért harcolsz? Azelőtt mindig békét akartál.
-Mert azt gondolom, hogy ezzel közelebb kerülünk egy hosszabb, békés időszakhoz.
Hirtelen megszólalt a rádió:
-Roscow, ti vagytok azok? Itt Sir Addams.
Roscow megnyomott egy gombot a műszerfalon. Mellette két LED-égő volt. Amikor Sir Addams hangját hallották, az egyik égő vörösen világított. Amikor Roscow megnyomta a gombot, a másik égő zölden felvillant.
-Szóval ez a rádió.- Roscow nyomva tartotta a gombot- Hallom Sir Addams. Minden szavát tisztán értem.
-Remek. Körülbelül mikor érünk a búrához?
-Nem tudom. Ha tippelnem kéne, akkor olyan három órát mondanék. Ezek a monstrumok jól bírják a sebességet.
-Az jó. Egyetek! Mi is azt csináljuk éppen. Jó étvágyat!
-Majd jelentkezünk.
YOU ARE READING
A búra
Science FictionA történet egy alternatív jövőben játszódik, ahol a szmog és egy régi világháború vegyi fegyverei miatt szinte már lehetetlen élni. Gregor jó katona, viszont amikor meg kell támadnia a búrát, a helyet, ahol egészségesen lehet élni, legszívesebben...