7. Elak

6.2K 46 0
                                    

Luqman Muiz mengajak Aina dan Sherri makan malam di luar. Pada mulanya Aina menolak tetapi Sherri memujuk Aina. Dan akhirnya Aina bersetuju. Aina berdandan ringkas. Seluar jeans ketat dan baju t putih sendat. Hanya bergincu pink pudar dan bermaskara. Itu pun sudah cukup sempurna di mata Luqman Muiz.

Mereka duduk bertiga di sebuah meja paling hujung di dalam restoran itu. Tiba-tiba datang seorang jejaka kacak menghampiri meja mereka.

"Amboi bro, makan tak ajak.." Aina terdiam. Begitu juga Sherri. Mereka amat mengenali suara itu.

"Ya Allah!!! Nazri!!! Hoi, lama kau menghilang!" Luqman Muiz terus bangun memeluk lelaki itu.

"Ehhh alang-alang macam ni, jomlah join kitorang lepak sini." Luqman Muiz mempelawa.

"By the way kenalkan ni staff aku.. Sherri. Aina. Korang, ni kawan lama saya.. Buaya darat paling terkenal kat KL. Nazri. Hahaaaa.. Maaf saya gurau jer." Luqman Muiz memulakan sesi perkenalan.

Wajah Nazri berubah bila mendengar nama-nama yang disebut oleh sahabatnya sebentar tadi. 2 wanita itu masih tunduk. Tidak menghulur tangan pun untuk bersalam.

"Sherri, Aina, kenapa ni? Ada apa-apa tak kena?" Luqman Muiz hairan dengan sikap pelik mereka.

Aina tiba-tiba bangun dan berlari keluar dari restoran itu. Sherri sempat meminta diri lalu keluar mengejar Aina.

Luqman Muiz hanya ternganga dengan situasi itu. Sementara Nazri juga kelihatan cuak.

"Nazri, kau kenal ke?" Nazri hanya menggeleng kepalanya.

"OK laaa.. Jom order minum. Waiter?!" Luqman Muiz memanggil pelayan di restoran itu.

Nazri masih bungkam.

Masa SilamWhere stories live. Discover now