Bab 9😈

31.8K 181 7
                                    

Nayla melangkah keluar dari bilik Mikhael setelah meminta maaf pada lelaki itu. Dia berjalan dengan geram menuju ke mejanya atau lebih tepat ke Hanna.

Sampai sahaja ke meja, belum sempat Nayla membuka mulut, Hanna sudah pun mentertawakan Nayla. Rancangannya menjadi untuk mengenakan bos kereknya selapas melihat Nayla berlari mengambil air sebentar tadi.

"So macam mana? Cerita sikit muka dia tahan sakit tersedak macam mana. Pasti lawak kan"ujar Hanna masih sisa dengan tawanya.

Nayla terus menampar peha Hanna. Dah lama dia ingin lepaskan geram. Geram dengan Mikhael, geram dengan Hanna. Sekarang itu la habuannya.

"Kau kenapa pergi letak cili padi dalam Nasi goreng yang aku buat. Nasib dia hidup lagi. Kalau dia mati macam mana? Habis hang kena penjara masuk surat khabar bertajuk 'Lelaki Mati Dibunuh Kerana Tersedak Cili Padi'. Nak ka macam tu! "Bebel Nayla panjang sambil menjegil mata ke arah Hanna.

Hanna terkulat-kulat ingin menjawab setelah dimarahi Nayla. Dia tidak mahu dirinya masuk penjara. Nauzubillah.

"Ermm.. Errr.. Ermm.. Sorry.. Minta maaf.. Ermm dia tahu tak aku yang letak? "Soal Hanna membuat muka simpati kepada Nayla.

Nayla mengeluh. Haihh apalah nasib ada kawan yang ting tong ni. "Tak.. Dia tak tahu. Aku dah minta maaf dekat dia. Aku cakap maybe aku tersalah letak dalam tu"

Mata Hanna bersinar "Thank you Nayla. Kau memang sahabat aku dunia akhirat"ujar Hanna gembira. Dia memeluk Nayla dengan sekuat hati.

"Eii.. Lepas laa. Apa pula depa cakap nanti. Kau beruntung aku tolong 'cover' kesalahan kau. Next time kalau nak buat jangan buat benda yang berbahaya." kata Nayla lalu menyambung kerja yang diletakkan di atas meja oleh Hanna.

"A.. Aii my Assistant in crime"ujar Hanna sambil membuat gaya tabik. Nayla hanya mengeleng kepala. Lepas sorang punya perangai, sorang lagi kena hadap.

🌹🌹🌹

Di Malaysia, Adam menghempas tangannya kuat ke atas meja. Matanya mencerlung memandang anak buahnya yang hanya menunduk dari tadi. Mukanya bengis menahan amarah.

Langkah diatur menuju ke salah seorang anak buahnya, Borhan atau Han nama panggilannya.

"Kau tahu aku dah tunggu dia berapa lama!?6 minggu tau. Bukan 6 hari!"jerkah Adam.

"Bila aku dah dapat kau orang pula yang lepaskan dia. Sekarang bila suruh cari, satu apa pun tak dapat. Korang buat kerja atau tak!? Sambung Adam menengking dihadapan wajah mereka. Azlan dan Borhan tunduk membisu apabila Adam menengking mereka.

Borhan mencuit Azlan supaya bersuara menenangkan perasaan Adam ketika itu. Suasana tegang menyebabkan mereka takut untuk bersuara.

Azlan melepaskan keluhan, mukanya memandang Borhan geram "Ermm boss, boleh saya bercakap? "Soal Azlan meminta izin.

Adam yang sedang mengurut pelipisnya memaling wajah memandang Azlan. "Kau nak cakap apa lagi hah!" Soal Adam terus berjalan ke sofa berdekatan.

Azlan dan Borhan menghampiri Adam dengan perlahan-lahan. Jangan bangkitkan harimau yang sedang tidur.

"Macam ni. Aku ada satu idea yang dapat menyebabkan Nayla balik ke Malaysia"ujar Azlan bersungguh- sungguh mengutarakan pendapat.

Adam mengangkat kening memandang Azlan "How? "Kata Adam sepatah.

Azlan memandang wajah Borhan menyuruhnya menyambung perbualan.

"Aku dah bagi idea kau la pula yang cakap" bisik Azlan kepada Borhan.

"Cakaplah cepat! Idea apa yang strategic sangat tu"jerkah Adam menyebabkan mereka berdua terkejut.

"Okay macam ni. Kita orang bercadang apa kata kita culik keluarga Nayla. Perempuan tu sayangkan keluarga dia betul tak? So kita ambil peluang ni untuk suruh Nayla balik ke Malaysia. Dalam masa yang sama bos boleh balas dendam atas perbuatan ayah Nayla. Macam mana bos. Setuju? "Borhan memberi keterangan panjang. Nasib otaknya pantas mendapat idea.

Adam tersenyum sinis memikirkan keadaan yang bakal berlaku. Lalu dia menepuk tangan meraikan idea yang bijak dari Borhan dan Azlan.

"Bagus! Aku nak kau dua orang buat kerja ni secepat mungkin. Panggil sekali konco-konco yang lain datang membantu jika perlu. "Ujar Adam. Akhirnya dengan rancangan ni, kau pasti masuk ke perangkap aku.

"Baik bos"kata mereka berdua serentak. Azlan dan Borhan menarik nafas lega apabila Adam bersetuju dengan rancangan ni.

"Ingat make sure lakukan dengan tangan yang bersih! Jangan tinggalkan sebarang bukti untuk polis menjejaki kita"peringatan terakhir diberikan sebelum mereka berdua meninggalkan Adam keseorangan.

"Fuck! I need to release my tension right now." Kunci kereta diambil lalu Adam melangkah terus keluar menuju ke arah kereta.

Kereta yang dipandu Adam laju menderu membelah jalan yang ketika ini tidak terlalu banyak kereta. Tujuannya hanya satu, melepaskan tekanan dekat tempat yang selalu dia lepak.

Bangunan tersergam indah muncul didepan mata Adam. Tentera nama "Paradise pub" di depan mata. Kaki melangkah masuk kedalam.

Adam berjalan menuju ke bar lalu melabuhkan punggung ke salah satu kerusi yang kosong di situ.

"Gabriel, macam biasa satu. Make it powerful, i need to release my tension." Order Adam kepada pelayan disitu.

"Got it!"

Adam mengeluh nafas, bunyi bingit didalam tidak memberi kesan kepadanya. Mungkin sudah acap kali dia kesini. Sebab itu bunyi itu hanya berlalu sahaja di telinga dia.

Sedang dia mengelamun memandang Gabriel yang lincah sedang membuat air yang dipesannya, tiba-tiba ada tangan yang naik mengurut lehernya.

"Hai, are you alone" sapa wanita yang berdiri dibelakang Adam.

Adam mengukir senyuman. "Like you see,,yes i'm alone. " Balas Adam. Wanita tersebut mengambil tempat disebalah Adam.

Tangannya tak lepas dari tubuh Adam. Adam melirik sekilas. Cantik. Dengan bentuk tubuh yang ramping, muka cantik, rambut separas bahu dan tentunya dua gunung yang membulat disajikan ke mata Adam.

"Do you want partner this night. Saya boleh temankan" ucap si wanita. Jarinya bermain-main di dada bidang Adam.

"Btw i'm Athea. Boleh panggil saya Thea. And apa nama awak" tangan dihulurkan lalu disambut oleh Adam.

"Adam, just call me Adam." Senyuman terukir. Mungkin hari ini hari bertuahnya. Dapat pula seorang wanita yang ingin menemaninya malam ini.

Perbualan mereka berlarutan sambil gelak ketawa. Air syaitan rakus diteguk oleh kedua-dua orang sampaikan masing-masing tidak sedar apa yang akan menanti mereka berdua.

Makin lama diorang berdua terus hanyut. Adam meraih pinggang Thea berjalan menuju kesalah satu bilik yang tersedia di situ. Terhuyung hayang mereka berdua sambil diiringi oleh gelak tawa masing-masing. Pintu bilik ditutup rapat dari dalam.

🌹🌹🌹

Okay guys. Harini ni sis buat dua bab. Jenuh juga nak cari idea sebenarnya😅 maaf kalau typo. Kalau sis perasan nanti sis betulkan✌ Apa-apa pon enjoy🤞

Klik butang ⭐ di bawah ni.

Haa sini. Thank you💕
👇

Kau pelindungkuWhere stories live. Discover now