Dimineata urmatoare Milo cumpara de la florarie un buchet mare de flori. Era ziua lui Noemi si dorea sa o uimeasca.
Ajunse la ea acasa, insa cand suna nimeni nu ii raspunse. Isi trecu nervos cu mana prin par si o suna pe Sky. Dorea sa afle unde s-ar putea afla.
Ajunse la agentia unde ea lucra si iesi luand buchetul din masina. Intra in cladire si simti privirile indreptate spre el. Se apropie de o doamna care statea la receptie si intreba intr-o spaniola perfecta unde se afla biroul lui Noemi. Femeia ii dadu cateva indicatii, iar el ii multumi. Se ridica la etajul trei al cladirii si ii cauta biroul. Il gasi destul de rapid si o vazu cum vorbeste la telefon. Batu la usa respectuos si astepta ca aceasta sa ii permite sa intre. Noemi il privi uimita, insa ii facu semn sa intre. Acesta se aseza si o aștepta sa termine conversatia.
Imediat cum termina il privi intrebatoare:
- Ce cauti aici?
- Am venit sa te vad pe tine.
Fata isi ridica curioasa sprancenele si se lasa mai bine in scaun.
- De ce?
- E ziua ta, de aceea am venit aici cu acest buchet.
Acesta ii intinse buchetul, iar ea doar incepu sa rada. Arata absurd, iar tot ceea ce spunea parea ridicol.
- Nu am nevoie de nimic de la tine, Milo, cred ca am fost clara.
Barbatul ofta se ridica de pe scaun. Se apropie de ea si ii intinse din nou buchetul zambind.
- Bine, atunci alege doar o floare. Un semn al prieteniei noastre.
Se gandi un pic, apoi accepta. Se intinse pentru a lua un trandafir roz, insa Milo o opri.
- Nu lua roz. Roz e pentru indragostiti. Ia galben, pentru prieteni. Galben.
Fata lua unul galben si il puse pe masa. "Ce om ciudat, mai intai spune sa aleg orice floare. Apoi imi spune sa iau una galbena".
- Acum esti multumit?
- Da, de fapt cred ca e o floare foarte frumoasa. Chiar se potriveste cu eyelinerul tau. Galben cu verde. Foarte frumos.
Fata privi floarea si rase infundat. "Stiam ca barbatii nu pot combia culorile. Totusi se pare ca el deloc nu se pricepe."
- De ce razi?
- Nu rad. De fapt ma gandeam ca e timpul sa pleci. Eu mai am de lucru, iar tu sunt sigura ca ai si alte treburi.
Milo dori sa vorbeasca, insa usa se deschise. Sam intra in birou, iar barbatul il privi urat.
- Cine esti?
Milo il intreba un pic iritat, iar barbatul doar il ignora si se apropie de Noemi. O imbratisa sub privirea nervoasa a lui Milo si scoase din buzunar o cutie.
- La multi ani, soare.
Fata ii zambi si il imbratisa la randul ei.
- Multumesc, Sam.
Milo doar isi dadu ochii peste cap si iesi din birou. Era nervos si dorea din rasputeri sa ii loveasca fata acelui Sam.
Samuel o privi cald pe Noemi si ii facu semn sa deschida cutia. Fata facu intocmai si vazu un inel cu o piatra destul de mare in mijloc:
- Sam, stii ca eu inca nu m-am decis in legatura cu...
Barbatul o opri si ii oferi un zambet.
- Nu e nevoie sa imi raspunzi acum. Doar ia acest inel si cand il vei pune pe deget voi sti ca te-ai decis, daca nu, atunci poti doar sa mi-l dai inapoi.
Fata aproba, iar barbatul iesi din birou. Noemi privi marele buchet din fata sa, apoi privirea ii cazu pe cutiuta. Cum ar putea accepta propunerea lui daca ea e inca casatorita cu Milo, iar ea nu dorea sa isi strice prietenia cu Samuel.
Ajunsa acasa deschise usa apartamentului si fu intampinata de un intuneric total. Intra pentru a a aprinde lumina, insa tresari cand auzi o pocnitura puternica:
- Multi ani traiasca, multi ani traiasca, la multi ani! Noemi sa traiasca, Noemi sa traiasca, la multi ani!
Toti au inceput sa bata din palme, iar fata incepu sa zambeasca. Sky, Alec, Felix si Leo ii cantau fericiti, iar casa era plina de baloane.
Dupa ce aplauzele s-au oprit, Milo iesi din bucatarie cu un tort si ii zambi.
- La multi ani, Noemi!
Fata il privi uimita, apoi se intoarse spre Leo:
- Nu e vina mea, de fapt eu i-am spus ca nu sarbatoresti, insa...
Milo o opri din vorbit si continua el:
- Insa eu fac multe lucruri pe care altii nu le fac.
Noemi zambi, insa se simti si rusinata.
-Nu era nevoie de toate acestea.
- Eu cred ca era. Atunci cand se iveste vreo ocazie fericita trebuie de sarbatorit, insa inainte de asta trebuie sa mergi cu mine.
- Poftim?
Barbatul doar o lua de mana si iesi cu ea pe usa apartamentului. Urca alturi de ea in masina si o conduse pana la un restaurant. Fata privi uimita locul si intra cu sfiala. Localul parea gol, iar Milo o conduse spre o camera special amenajata. Camera era plina de luminite, iar pe masa era un tort.
Barbatul ii facu semn sa se aseze, iar ea lua loc.
-Multumesc, Milo, nu mi-am mai sarbatorit ziua de nastere de mult timp.
- Nu e nevoie sa imi multumesti, ce ai spune daca ai taia tortul?
Fata aproba si dori sa ia cutitul, insa el o opri.
- Ce ar fi ca mai intai sa iti pui o dorinta?
Fata aproba si isi inchise ochii. " Nu am idee ce se petrece intre mine si Milo acum, insa cred ca ma simt fericita. Vreau doar ca el sa imi pastreze aceasta fericire."
Ea sufla in lumanare, iar el ii o privi fericit. Aceasta taie o felie si i-o intinse. El o privi pret de cateva secunde, iar apoi lua o muscatura. Apoi ii lua din mana felia si o servi si pe ea.
- La multi ani, Noemi. Acum cred ca a venit timpul cadoului.
- Nu e nevoie, Milo, deja ai facut destule pentru mine.
- Noemi, cat eram in America, ei bine am luat ceva de la tine, iar azi, vreau sa iti intorc acel lucru.
Acesta scoase din sacou niste foi frumos ambalate, iar ea le deschise. Imediat cum citi, simti o durere in piept.
- Foi de divort?
- Da, astazi iti ofer libertatea. Asta va fi modul meu de a-mi rascumpara greseala. Nimeni nu are dreptul sa se joace astfel cu viata ta si regret extrem de mult modul in care am procedat cu tine.
Fata simti cum lacrimile sunt gata sa ii cada, insa le tinu in frau. Ii zambi lui Milo si scoase din buzunar inelul de la Sam. Milo privi uimit bijureria si dori sa o intrebe, insa ea i-o lua pe dinainte.
- Chiar aveam nevoie de aceste acte. De fapt Samuel inainte sa plec in America m-a cerut in casatorie, iar acum e momentul sa accept.
Barbatul era socat si doar dadu din cap:
- Cred ca ar fi bine sa te duc acasa.
CITEȘTI
Organizatoarea de nunți
General FictionNoemi, o spaniola guraliva, nu se gandeste de doua ori inainte de a lua primul avion spre Chicago cand e rugata sa organizeze nunta prietenei sale. Dupa o primire calduroasa abia asteapta sa inceapa forfota de dinaintea nuntii, insa un eveniment nep...