BAB 2: FIFA WORLD CLUB: AL-HILAL VS CR FLAMENGO

72 10 2
                                    

Pada hari itu, para pemain dan staff CR Flamengo tiba di Doha, Qatar, tempat di mana berlangsungnya pertandingan FIFA World Club. Setelah check-in di hotel penginapan, Jeff memilih untuk keluar bersiar-siar seketika. Dia kemudian tiba di Souq Waqif. Dia kemudian melihat-lihat barangan yang dijual disitu. Kemudian, dia terserempak dengan bekas kekasihnya, Tengku Aleesya Jasmine. Mereka berdua pergi ke sekolah menengah dan sekolah tinggi yang sama. Ketika di tahun pertama di sekolah tinggi, Jeff mendapati bahawa Aleesya keluar dengan Majeed, seorang anak hartawan pedagang intan berlian dari Arab Saudi dibelakangnya. Selepas berlaku pertengkaran, Aleesya memutuskan hubungan mereka. Kemudian, Jeff membawa diri dengan menyertai St Loius Scott Gallagher Soccer Club dimana dia berjaya melupakan Aleesya dan menjadi salah seorang pemain dalam skuad USA B17.

"Jeff" tegur Aleesya.

"Do I know you?" tanya Jeff.

"What do you mean by that? We're use to date after all" kata Aleesya.

"Oh, yes. But you're the one that ask me to forget about you, right?" tanya Jeff.

"Look, Jeff. I'm sorry. Can we start it over?" tanya Aleesya kembali.

"Hang gila ka pa pelaq wei. Mana mamat Arab yang dengan hang dulu?" tanya Jeff.

"I'm sorry but what you just said? I don't understand" balas Aleesya.

"You're a fucking pure Malay but you don't understand it? You're even a Tengku" kata Jeff.

"Well, I was grown up in America. What did you expect?" tanya Aleesya.

"So, what? I grown up in America too but I still fluent in Malay. Are you just lost your dignity as a Malay or what? Unbelieveble" balas Jeff.

"Look, this is not about if I can speak in Malay or not. I want to be back with you" kata Aleesya.

"I'll repeat my question, in English this time. Where the fuck is that Majeed guy that you cheated with on me?" tanya Jeff.

"What, that was from long time ago. I've broke with him. I caught him cheated on me with other girl the night before prom" kata Aleesya.

"Padan muka hang. Baru hang taw pa aku rasa" balas Jeff sebelum meninggalkan Souq Waqif dan kembali ke hotel.

Beberapa hari kemudian;

Para pemain CR Flamengo tiba di Khalifa International Stadium untuk perlawanan menentang Al-Hilal. Setelah menukar kepada pakaian latihan, kesemua pemain bergerak menuju ke padang untuk sesi pemanas badan. Setelah selesai, mereka kembali ke bilik persalinan dan menukar pakaian kepada jersi perlawanan. Kemudian, Jesus masuk ke bilik persalinan.

"Ok pessoal. Esta é a formação inicial de hoje. (Okay, everybody. This is our starting line-up for today). Alves (GK), Luis, Mari, Caio, Rodeinei (DF), Arão, Ribeiro, Gerson (meio-campistas), Henrique, Gabriel, Jeff (Grevistas). Agora, vá e dê a vitória para nós" kata Jesus.

"Sim treinador" kata semua pemain sebelum mereka bergerak keluar daripada bilik persalinan.

Tidak lama kemudian;

Semua pemain berada diposisi masing-masing. Kemudian, pengadil perlawanan wisel menandakan perlawanan dimulakan dengan Al-Hilal melakukan sepak mula.

Minit ke-7 perlawanan;

Bola berada di kaki Al-Berik. Beliau kemudian menghantar bola kepada Eduardo. Eduardo kemudiannya berlari dengan bola dikakinya sebelum menghantar bola kepada Giovinco. Giovinco kemudiannya menghantar bola kepada Gomis. Gomis kemudian melepaskan satu rembatan kearah pintu gol Flamengo tetapi Alves berjaya menangkap bola dari menembusi pintu gol Flamengo.

JIWA HARIMAU MALAYAWhere stories live. Discover now