BAB 3: PERLAWANAN AKHIR FIFA WORLD CLUB: LIVERPOOL VS CR FLAMENGO

57 10 1
                                    

Hari itu merupakan hari terakhir latihan sebelum perlawanan akhir pertandingan FIFA World Club menentang Liverpool. Pada malam itu, Jeff mendapat panggilan video dari sepupunya yang juga kapten bagi FC Millwall, Hariz Eagles.

Jeff: Wei, pelaq. Mimpi pa vc aku nih? Nak ajak masuk MLM ka?

Hariz: Pungkoq hang MLM. Saja nak taw hang ketaq dak besok jumpa Liverpool?

Jeff: Sikit la tapi bila tengok hang buleh boh hatrik lawan depa, Xander pon buleh boh sebijik, aku rasa aku okay kot.

Hariz: Mesti okay punya. Hang keluaq LA Galaxy II troih main Flamengo tu. Aku join Millwall pon time kat Championship.

Jeff: Tapi hang bawak depa main Premier League kan musim ni. Okay la tu.

Hariz: Yalah. Hang tak teringin ka nak main kat BPL?

Jeff: Teringin gak. Tapi takdak offer lagi.

Hariz: Transfer window bulan 1 ni ada la tu. By the way, aku dengaq crita hang reject bila USA panggil hang.

Jeff: A'ah. Malas aku. Ingat time kita join skuad bawah 17 depa. Satu haram match pon depa tak bagi kita main. Lani nak suruh pi sana balik, memang dak la.

Hariz: Sama pemikiran kita. So, hang nak main England ka Malaysia?

Jeff: Malaysia la. Aku lahir sana tu.

Hariz: Ha, bagoih-bagoih. Hang passport Malaysia ada dah kan?

Jeff: Ada. IC coming soon.

Hariz: Cantik. 3 striker depan Harimau Malaya family kita.

Jeff: Takpa, baru orang taw sapa kita.

Hariz: Hahaha. Betoi-betoi. Okaylah, aku nak gerak dulu.

Jeff: Okay. Kirim salam semua

Hariz: Okay.

Kemudian, mereka memutuskan talian.

Keesokan harinya;

Para pemain CR Flamengo tiba di Stadium Antarabangsa Khalifa untuk perlawanan akhir pertandingan FIFA World Club. Setelah memakai pakaian latihan, mereka bergegas ke padang untuk melakukan warming up.

"Hoje existem muitos apoiadores" kata Alves. (Ramai penyokong malam ni)

"Bem, é a partida final, afinal. Sem mencionar, contra o Liverpool" kata Jeff pula. (Biasalah, perlawanan akhir. Lawan Liverpool pula tu)

"Isso é verdade" kata Ribiero pula. (Betul tu). Tidak lama kemudian, semua pemain kembali ke bilik persalinan untuk menukar kepada jersi perlawanan. Kemudian, Jesus masuk ke bilik persalinan.

"Ok pessoal. Esta é a formação inicial de hoje. (Okay, semua. Ini starting line-up kita untuk hari ni). Alves (GK), Luis, Mari, Caio, Rodeinei (DF), Arão, Ribeiro, Gerson (meio-campistas), Henrique, Gabriel, Jeff (Grevistas). Agora, vá e dê a vitória para nós" kata Jesus.

"Sim senhor" balas semua pemain. Kemudian, kesemua pemain bergerak keluar dari bilik persalinan.

Tidak lama selepas itu;

Perlawanan bermula dengan Liverpool melakukan sepak mula.

Minit ke-7 perlawanan;

Bola berada dikaki Gomez. Dia kemudian menghantar bola itu kepada Keïta. Keïta kemudiannya berlari dengan bola dikakinya sebelum melorong bola kepada Salah. Salah kemudiannya berlari sambil membawa bola ke dalam kotak penalti Flamengo sebelum merembat ke arah pintu gol Flamengo tetapi Alves berjaya menyelamatkan keadaan.

JIWA HARIMAU MALAYAWhere stories live. Discover now