BAB 4: TAWARAN PERPINDAHAN

49 9 3
                                    

Pagi itu, Jeff tiba Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang. Ketika masuk ke balai ketibaan, dia melihat 2 orang kakaknya, Nurhanna aka Anna dan  Zahirah aka Zara sudah menunggunya. Dia kemudiannya menolak trolinya menghampiri mereka. Kemudian, dia memeluk erat kedua-dua orang kakaknya itu.

"Welcome back, little brother. We miss you alot", kata Anna.

"I miss you both too", balas Jeff.

"Dah, jom kita gerak", kata Zara pula. Kemudian, mereka bertiga bergerak menuju ke tempat meletak kenderaan. Setelah meletakkan barang-barangnya, Jeff dan kedua-dua orang kakaknya masuk ke dalam kereta dan bergerak keluar dari kawasan lapangan terbang.

Dalam perjalanan;

"Mama dengan papa taw dak hang mai sini?" tanya Anna.

"Taw. Sebelum pi Doha haritu, saya sempat pi Orlando dulu", balas Jeff.

"Oh ya, baru teringat depa dah tak dok kat St. Louis dah lani", kata Zara.

"So, dengaq crita hang jumpa buah hati lama kat Doha", kara Anna.

"A'ah, kak. Suka hati dia ja nak couple balik dengan saya", kata Jeff.

"Dah tu hang kata pa?" tanya Zara.

"Saya semboq dia pakai BM. Baru saya taw dia tak paham", kata Jeff.

"Ya Allah. Jahat hang an", kata Anna.

"Sapa suruh dia pasang lain belakang saya dulu. Tapi lepaih tu kena balik la kat dia. Dia nampak mamat tu kluaq dengan pompuan len malam sebelum prom. Padan muka dia", balas Jeff.

"Hang tak kesian ka kat dia?" tanya Zara.

"Dak. Puaih hati lagi ada la", kata Jeff.

"By the way, hang tak pindah tempat len ka tahun depan?" tanya Anna.

"Tak taw lagi. Kalau ada offer yang best dari kelab len, saya pi la. Kalau dak, saya stay ja la kat Flamengo", balas Jeff.

"Oh, ni hang kat sini sampai bila?" tanya Anna.

"Sampai New Year macam tu", balas Jeff.

"Ha, bagoih la. Buleh la kami lepas rindu lama sikit kat hang", kata Zara.

"Alolo Kak Zara ni", kata Jeff sambil memeluk Zara dari belakang.

Pada malam itu;

Jeff pergi ke Stadium Bandaraya Pulau Pinang untuk menyaksikan perlawanan pra-musim di antara Pulau Pinang dan Selangor bersama kakak-kakaknya. Beberapa orang penyokong pasukan Pulau Pinang yang menyedari kehadirannya mengambil beberapa gambar dengannya sebelum perlawanan bermula.

"Femes hang", kata Anna.

"Besa la tu", kata Jeff.

"Ni kalau hang pi main Premier League, mesti lagi ramai peminat hang", kata Zara.

"Buleh jadi la. Sapa ja tak tengok Premier League an", kata Jeff.

"By the way, hang taw kan pa jadi kat Danny?" tanya Anna. Danny Quinn merupakan sepupu sebelah ayah mereka dan seperti Jeff, Danny juga merupakan pemain bola sepak profesional yang bermain untuk kelab West Ham United di England dan merupakan salah seorang penyerang utama skuad kebangsaan England.

"Taw. Tak sangka buleh jadi lagu tu kat dia. Nasib la family kita ramai kat sana. Kalau dak, silap-silap bunuh diri dah", balas Jeff.

"Tulah. Tak paham betoi la dengan pompuan tu. Kesian Danny", kata Zara.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 13, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

JIWA HARIMAU MALAYAWhere stories live. Discover now