Apa akan jadi kalau Alicia sertai pelajar akademi yang lain untuk singkirkan Ali dari Mata?
Requested by af12344
----------------------------------Ali masuk ke akademi dengan perasaan yang takut dan malu.. dia hanya ingin berjalan terus masuk ke kelas tekno nya..
"Ha tu.. ado iris pon dok guno.." Ali terdengar kata chris yang dengan sengaja dikuatkan suaranya berniat untuk menyindir..
Ali cuba untuk mengambaikan sindiran itu dan terus berjalan tetapi dia terlanggar kerusi roda mika.. mika toleh kebelakang dan dengan perasaan marah menolaknya kemudian Roza menyadungkan kaki sehingga Ali jatuh terduduk kebelakang..
Satu gadget berbentuk bulat itu jatuh dari poketnya.. Seorang ejen inviso mengambil gadget itu.. "eh er! Bagi balik!" Kata Ali yang sudah bangun dari lantai.. dia mencapai iris yang berada ditangan rudy.. tetapi malangnya rudy terlalu tinggi..
Rudy membaling iris itu kearah Jet.. Jet menyambut gadget itu dengan kemas.. "bagi kitorang jelah benda ni.. selesai masalah kau.. ahaha" kata Jet.. Ali berlari kearah Jet untuk mendapatkan semula iris tetapi jet telah membalingnya dulu kearah Roza..
Roza menyambut iris itu.. "Kalau takde iris, lagilah dia tak boleh harap" kata roza.. Ali berlari kearah roza tetapi roza telah membaling iris kearah mika pula..
Dipertengahan balingan.. Iris itu telah disambut seseorang dan bukan mika.. semua ejen yang disitu terkejut dengan kehadiran ejen neuro itu..
"Aku tahu apa kamu semua rasa.. Aku pun rasa benda yang sama sebelum ni.." kata Alicia berjalan menghampiri mereka.. "Tetapi walaupun masih baru belajar, Ali pernah mempertahankan mata dan selamatkan ramai orang.." sambungnya.. ejen tekno itu agak terkejut dengan gadis neuro itu..
"Tetapi memang jelas dia lemah dan tidak bertanggungjawab.. dia jauh dari layak untuk menjadi ejen.." Kata alicia.. semua disitu terkejut dengan penyataan alicia.. "jadi?" Tanya roza..
Alicia membaling iris itu kekaki Ali.. "Aku akan tolong korang supaya dia ni disingkirkan.." kata Alicia tidak berperasaan.. Semua ejen disitu terkejut.. Mata ali terbuntang besar..
"A-alicia.." kata ali perlahan.. Alicia membaling iris itu kekaki Ali.. "Kau kalau tak senangkan kerja orang, jangan menyusahkan orang!" Kata Alicia menunding jarinya kedada Ali..
Dengan perlahan lahan ali mengundur kebelakang.. Perasaan takut dan kesal bercampur baur..
"Kau tak sedar sedar lagi ke? Kau tak layak! Dah ada iris pon kau masih lemah! Keluarlah dari mata! Puaskan hati orang lain!" Tengking Alicia..
Ali mengundurkan dirinya lagi tetapi belakangnya dihalang oleh dinding.. dia sudah tidak boleh lari.. dia memalingkan muka nya dari memandang kearah ejen ejen yang sedang kemarahan itu..
"A-aku mintak ma-maaf! Aku mintak maaf!" Kata ali terketar ketar.. "BUKTIKAN! BUKTIKAN YANG KAU MEMANG BETUL BETUL MINTAK MAAF! BETUL KAN KEADAAN! BUKAN HANYA MINTA MAAF DENGAN KATA KATA KOSONG! KAU TAHU TAK SEBAB KAU JUGAKLAH, RAMAI YANG CEDERA! MAAF TAKKAN UBAH APA APA, ALI! KALAU KAU TAK MAMPU BUAT, KAU BERAMBUS JE DARI SINI!" Tengking Alicia.. Sambil memacukan(eh?) lastiknya kearah Ali..
Semua ejen lain terdiam.. mereka tidak berani masuk campur..
Ali menghalang dirinya dari ditembak alicia.. "A-AKU MINTA MAAF! AKU BETUL BETUL MINTA MAAF! AKU JANJI AKAN CUBA UNTUK BAIKKAN KEADAAN! Tolongla.. a-aku merayu.. ba-bagi a-aku satu lagi peluang.." kata Ali.. dia jatuh melutut akibat terlalu takut.. air mata mengalir dipipi..
Ketika ini, kesemua ejen ejen muda sudah mula bersimpati dengan Ali..
Alicia menurunkan lastiknya.. dia berdiri depan Ali.. dia mengambil nafas yang dalam kemudian menghembus nafasnya.. dia cuba mengawal dirinya supaya bersabar..
Kemudian Alicia menghulur tangannya kepada Ali.. Ali terkejut dengan tindakan alicia.. begitu juga ejen ejen yang lain.. dia mengelap air matanya kemudian menyambut tangan alicia dan berdiri..
"Aku akan bagi kau satu lagi peluang.. jangan rosakkan harapan aku pada kau lagi.. kalau kau buat hal lagi sekali.. aku takkan teragak agak untuk-" "alicia, cukup!" Percakapan Alicia dipotong oleh mentor akademi itu..
Kesemua ejen muda melihat kearah mentor teras inviso itu.. Alicia mendengus nafas kasar dan terus beredar dari situ untuk menenangkan amarahnya..
"Masuk kekelas masing masing sekarang juga!" Kata ejen karya tegas.. kesemua ejen itu bergegas masuk kekelas masing masing kecuali Ali..
"Ma-maafkan saya ejen karya.. saya janji akan perbaikkan keadaan.." kata Ali menundukkan mukanya.. karya memegang bahu Ali..
"Saya harap begitu Ali.. jangan risau.. saya takkan memberitahu hal ini kepada mentor lain.. sudah kamu boleh masuk ke kelas.." kata ejen karya.. Ali mengangguk perlahan dan melangkah masuh ke makmal tekno..
---------------------------------
Chapter ni macam kasar sangat la pulak.. tapi.. korang rasa macam mana?
And please.. request sangat sangat diperlukan ye.. thank you 💁🏻♀️
YOU ARE READING
Ejen Ali : What if.... ?
Fanfiction[ H I A T U S ] What if some scenes in ejen ali turn into the opposite way? Language: Malay Copyrights goes straight to Wau Animation but the plots belongs to me