What if Ali got to use override mode?

1.2K 61 4
                                    

Apa jadi kalau Ali dapat gunakan override mode sebelum ejen Fit untuk mengawal kapal terbang Dato' Othman?

Warning: movie spoiler
-----------------------------------

"Alamak! Cepatla.. cepatlaaaaa..." Ali menekan butang butang controller kapal terbang itu tetapi malangnya Bom yang digunakan oleh pengganas itu telah merosakkan enjin pesawat dan menyebabkan pesawat itu menjunam kearah Bandar..

BOOM!

Kepala Ali terhantuk ke controller itu sehingga Ali terjatuh sejurus itu iris dinyahaktifkan darinya.. Ali mengambil gadget tersebut.. "override mode.." Ali memakai semula iris dan cuba untuk mengawal override mode..

Ali menggunakan sedaya upaya iyanya berkesan.. screen iris juga menunjukkan perkataan 'WARNING'..

"CEPAT ALI!" Jerit ejen bakar dari tengah pesawat.. comot juga kelihatan takut.. Ali sekali lagi dengan sedaya upaya cuba mengaktifkan override mode tetapi tidak berhasil..

"ERKH! TAK BOLEH!" Jerit Ali.. tiba tiba seorang ejen tekno dewasa masuk.. "Hah! Ejen Fit?" Ali terkejut.. Ejen Fit menolak Ali ketepi.. "tepi Ali!".. Ali agak terkejut dengan tindakan ejen Fit.. "eh, ini kan.." Dia melihat Fit memakai satu gadget yang familiar.. dia mula rasa tidak puas hati..

"Tak! Ni saya punya misi!" Marah Ali dan dia sekali lagi mencuba untuk mengaktifkan Override Mode..

Sementara itu..

-Alicia's position-

VROOM!

Bunyi letupan dari kapal terbang itu.. Alicia mengejar Dato Othman yang terjatuh dari pesawat.. hampir saja Alicia dekat dato othman.. tiba tiba seorang ejen remaja inviso telah mengangkapnya terlebih dahulu..

-back to Ali-

Ejen Fit melihat kearah Ali dengan perasaan yang sangat terkejut..

"Apa kau buat ni, Ali? Ni bukan main main! Kalau kau silap sikit, banyak yang boleh terkorban! Termasuk kita!............." Bebel Ejen Fit.. (daripada kau bebel baik kau tolong dia override.. lul 🙄)

VROOM!

Pesawat itu mula berpusing.. Ejen Fit sudah hilang imbangan manakala Ali.. dia juga hampir hilang imbangan tetapi dia masih fokus untuk aktifkan override..

"CEPATLAH, BUDAK!" Tengking Ejen Fit.. dengan desakan ejen fit dan pesawat yang sudah selamat itu.. Ali mula merasa tekanan yang tinggi.. dan kemudian irisnya menjadi putih bersinar..

-di bandar-

Orang ramai mula menyedari pesawat yang bakal terhempas itu dan mula melarikan diri kecuali seorang lelaki yang sedang kusyuk mendengar lagu menggunakan headphonenya (haduih *tepuk dahi*)

-Alicia and Bobby's positions-

Bobby memeluk badan dato bandar itu dan cuba mengesan pesawat itu untuk membawa dato othman masuk semula kedalam pesawat itu..

"Erk!" Bobby terlanggar ejen Bakar membuatnya terpelangting kebelakang.. ejen bakar cuba untuk berjalan ke dinding itu kemudian Alicia masuk dan terlanggar Ejen Bakar..

Bakar dengan cepat melutup lubang dengan itu dengan dinding plasma..

-Ali's Position again-

Ali berjaya mengaktifkan Overridenya.. kemudian dia mengawal pesawat dato Othman untuk terbang semula keatas sehingga melalui seorang budak yang sedang khusyuk mendengar lagu.. Pesawat itu berjaya diimbangkan semula

Ejen Fit memandang Ali dengan pandangan yang cukup tidak puas hati.. dia menumbuk lantai pesawat itu..

Kesemua Ejen itu menarik nafas lega apabila berjaya menyelamatkan dato Othman.. malangnya Dato Othman pengsan.. "Huhu.. Lega! Nasib baik arr korang datang.." kata ejen bakar..

Ali dan Fit keluar dari control room itu dan berjalan kearah ejen lain.. dia berdengus kuat dengan penyataan ejen Bakar.. Ali yang kepenatan itu menyandarkan dirinya didinding..

Alicia pergi kesebelah Ali dan menghulurkan genggaman tangannya kepada Ali sambil tersenyum.. Ali membalas tumbukan laga Alicia dan senyum kembali kearahnya..

Fit pergi kearah Trainee nya.. "bagus, Bobby.." kata Fit sambil membuat tepukan laga khasnya dengan Bobby..

Ali yang melihat kearah mereka berdua agak terkejut.. Ali menyedari sesuatu apabila melihat kedua ejen itu memakai gadget yang sangat familiar baginya.. Alicia melihat kearah Ali dengan kebingungan.. "kenapa, Ali?" Tanyanya..

"kenapa diorang pon ada..."

------------------------------------
And the rest become the same as in the movie ehek.. What do you guys think about this? Tell me about it and request are still open!
P/s: i actually write this berpandukan komik so.. haa.. pahamla kan..

Ejen Ali : What if.... ?Where stories live. Discover now