What if Uno listened to Zain to reconcile the battle?

1.1K 55 17
                                    

Apa jadi kalau Uno dengar kata Zain untuk berdamai?
Jawapan dia UNO REVERSE CARD HAHAHAHhahaha ha.. oh tak lawak eh? Takpelah..

Requested by DumbBoi091
---------------------------------------

Uno terbaring melintang dalam keadaan yang agak lemah.. topengnya tercabut dari muka.. Dibelakangnya terlihat Zain yang sedang mengacukan pistolnya kearah Uno..

Uno memusingkan kepalanya kebelakang.. "Apa yang kau tunggu lagi? TERUSKAN!" Uno berang.. Zain terkedu melihat muka sahabatnya yang berparut teruk.. dia terus menyimpan pistolnya..

"Tidak.. aku takkan ulang kesilapan yang sama.." zain menghulurkan tangannya kearah Djin.. Djin yang terkejut menjadi ragu ragu untuk mencapai tangan Zain..

"Aku pun.." Tidak lama kemudian Djin menyambut tangan Zain dan berdiri.. Zain tersenyum kearah Djin kemudian..

Mata Zain terbuntang.. "EJEN ZAIN!!!!!" Kedengaran jeritan Ali.. "ark- ahh.." Zain mengerang sambil tangannya memegang lengan Djin untuk sokongan.. Terdapat satu senyuman sinis Djin dibibir..

Kemudian Zain terbaring layu disitu.. Ali berlari kearah tubuh ejen Zain yang terbaring lemah itu.. "Ejen Zain.." kata Ali kemudian melepaskan tangisannya didada Zain.. tak lama selepas itu Alicia pula.. Alicia terkejut melihat ejen zain.. Rudy juga terkejut melihat keadaan ejen zain..

Riak wajah djin yang tersenyum sinis tadi mula bertukar menjadi terkedu.. Djin begitu terkejut dengan apa yang telah dilakukannya.. dia melangkah beberapa langkah kebelakang kemudian melihat ketangannya dengan kenyerian dimatanya..

"A-apa yang aku dah buat ni.." tanya djin sendirian.. tangannya pergi kerambutnya dan mengusutkannya.. kemudian dia berlari kearah Zain..

Djin menggocang tubuh Zain itu.. "Z-zain! Bangun Zain! Bangun!" Kata Djin.. Alicia menarik sedikit bahu Ali ketepi untuk memberi ruang kepada Djin.. Ali hanya mengakur.. matanya tidak berhenti mengeluarkan air manakala Alicia sedaya upaya mencuba untuk menahan dirinya dari menangis.. Rudy berjalan kesebelah Alicia dan memegang bahunya.. jelas riak wajahnya terasa sebak tetapi ditahan..
(Oh ya.. tak.. Ali tak capai override ye~)

"Apa aku dah buat ni.. Zain bangun! A-aku.. Aku akan ikut kau! Aku nak berdamai! Zain bangun! Maafkan aku zain.." setitis air mata gugur dari mata djin.. ketiga ejen muda itu hanya mendiamkan diri..

Tak lama kemudian Khai dan iman datang membawa enhancer ejen geetha.. kedua mereka terkejut apabila melihat ejen zain yang berada dipeha djin..

"E-ejen zain.. U-uno.." kata khai perlahan.. kedua ejen itu pergi kearah Rudy dan Alicia.. "apa yang dah jadi?" Tanya Iman.. Namun tiada diantara mereka yang berani menjawab..

Djin yang ternampak enhancer ditangan khai terus memintanya.. "berikan aku benda tu!" Kata djin menghulurkan tangannya.. Khai teragak agak melihat djin.. dia melihat kearah Alicia dan Rudy..

Alicia membuat isyarat supaya membenarkan khai.. khai pun memberikan enhancer itu kepada djin.. dengan laju djin menekan butang boost di enhancer itu kearah zain sebanyak dua kali untuk memberikannya sedikit tenaga..

Badan zain mula bersinar dan matanya mula mencelik.. zain melihat kearah djin.. "Dj-djin.." panggil zain.. "Zain! Maafkan aku zain! Aku akan berdamai dengan kau! Jangan tinggalkan aku zain!" Kata Djin.. Zain tersenyum.. "bagusla kalau bergitu.. kita.. kene keluar dari sini sebelum bangunan ni roboh.." kata zain.. dia memandang kearah ejen ejen muda itu..

"Pergi dapatkan bantuan.." arah ejen Zain.. Khai, Rudy, Iman dan Alicia mengangguk dan keluar tetapi Ali tidak mengikuti mereka..

"T-Tuan.." kata Ali sambil melangkah kearah ejen Zain.. kemudian ejen Zain dipapah oleh Djin dan Ali untuk keluar dari academy yang hampir hancur itu.. (Ali pendek.. cane dia papah ejen zain 😭😭😭😂😂)

Beberapa minit kemudian.. setelah kesemua ejen menaiki jet kecemasan itu termasuklah Djin dan konco konconya.. jet itu pon berlalu pergi dengan pantas dari academy yang entah bagaimana telah hancur itu.. (takde idea uhuk 😂)

-skip-

A month later..

Kesemuanya telah menjadi seperti biasa semula.. djin telah dilantik semula menjadi ketua teras inviso dan konco konconya kini telah menjadi ejen mata..

Keempat empat hologram ketua teras itu kini berada dikeliling meja yang terpancar hologram Ali dan iris atlas ciptaannya..

"Dia telah dilatih dengan begitu bagus.. sayang sekali kalau dia berhenti.."kata ganz.. "dan bakatnya mencipta atlas?" Tambahan ejen Dayang pula.. "oh iyaaa.. dan keboleh dia sudah banyak meningkat.." kata ejen ganz..

"Kan aku dah kata dia berkebolehan untuk menjadi seorang superejen.." kata ejen Zain.. kemudian ketiga ketua teras itu memandang kearah Djin pula.. "haih.. aku mengaku.. budak ni memang hebat.. aku dapat rasakan yang dia memang berpotensi untuk menjadi seorang ejen yang hebat.." kata Djin..

Kemudian dayang memandang kearah zain sambil tersenyum sinis.. "itu sudah tentu.." kata ejen Zain.. "kan memang dah ada dalam darah dia.." kata Ejen dayang pula.. mata Djin dan Ganz terbeliak besar.. "APA?!" Kata mereka berdua serentak..

----------------------------------
Uhuk.. sorry dah lama tak update.. sebok pikir macam mana nak buat jalan cerita.. jangan kecam eh.. this is just my imaginary and request sekarang ditutup kejap ye.. papepon.. enjoy!

Ejen Ali : What if.... ?Where stories live. Discover now