Kerana Terlepas Pesawat - Lencongan

38.1K 169 9
                                    

Aku tersedar dari lenaku bila merasakan enjin kereta di matikan. Perlahan aku buka mataku. Aku dapati aku kini berada di suatu kawasan yang agak asing bagi ku. Kelihatan beberapa orang bangla dengan uniform guard sedang berdiri di beberapa sudut memandang ke arah kereta milik Kato ini. Aku yang tiba-tiba tersedar akan tetek yang sengaja aku tayangkan kepada Kato tadi terus menurunkan baju t-shirt ku dan membetulkan braku. Terasa sedikit tidak selesa kerana bra dan tetekku ada kesan air mani Kato yang sudah kering. Kato hanya tersenyum melihatku yang sedikit kalam kabut.

"No worries dear. They cannot see u" Kata Kato menyedapkan hati aku. Baru aku ingt yang kereta dia ni tinted gelap. Dari luar memang tak akan nampak ape yang berlaku di dalam.

"Kita di mana ye?" tanyaku kepadanya.

"Genting. Sorry ye, kene culik u kejap. I ade nak jumpe client sekejap." Katanya ringkas. "Anyway, u nak berjalan-jalan atau u nak rest kat my apartment ni?" Sambungnya lagi. Baru aku tau, kini aku di apartment milik Kato. Aku diam sebentar, jalan-jalan pun ok juga, tapi macam letih pun ye juga.

"never mind, jom naik atas dulu. I pun ade bende nak buat kat atas." kata Kato setelah aku hanya mendiamkan diri. Aku hanya mengangguk dan keluar dari kereta membontotinya ke arah lift apartment.

"Masuklah" jemput Kato setelah pintu di buka. "Sorry, a bit messy" katanya sambil tersenyum. Well, memang bersepah rumah dia ni. Bersepah dengan baju yang berteraburan dan bra yang bersepah di atas lantai dan sofa. Aku hanya tersenyum. Mesti beromen dengan si Jue ni. Bisik hati kecilku. Kato kemudiannya mengutip semua baju dan pakaian dalam yang bersepah itu dan dimasukkan ke dalam bakul sebelum bakul itu dibawa masuk ke dalam bilik. Dia kemudian keluar semula dengan sebuah komputer riba.

"Kalau u nak mandi, u may use that room" katanya kepadaku sambil menunjukkan ke arah satu bilik.

"Eh, xpe kot. I tak bawa baju la u" Balasku kembali.

"tak apa. I know u tak selesa sebab those thing kat boobs u tu." Kata Kato merujuk kepada air maninya yang dah kering di tetekku. "I rasa u can use baju Jue. Ada dalam drawer" Katanya sambil mula menaip sesuatu di komputer ribanya.

Aku hanya mengangguk dan terus menuju ke bilik tersebut. Aku capai tuala yang telah disediakan oleh Kato diatas katil dan mula menanggalkan satu persatu pakaianku lalu aku balutkan tuala dan masuk ke bilik air.

Selesai mandi dan mengeringkan badan, aku buka laci yang dikatakan oleh Kato. Aku pilih t-shirt berkolar yang berwarna pink dan sepasang pakaian dalam yang berwarna hitam. Aku sarungkan seluar dalam yang berwarna hitam itu. Nasib baik muat bisikku. Walaupun aku rasa sedikit pelik mengenakan pakaian dalam orang lain, tapi, ape nak buat. Aku tak bawa sebarang pakaian. Aku cuba mamakai bra, tetapi aku rasakan ianya terlalu ketat. Baru aku perasan, bra Jue ni bersaiz 32A sedangkan aku pula pakai saiz 36C. memang ketat la. Lantas, aku tinggalkan bra itu dan sarungkan t-shirt saja tanpa memakai bra. T-shirt yang sedikit ketat itu membuatkan putingku yang keras di sebabkan cuaca yang sejuk itu kelihatan. Aku biarkan saje, buat tak tau. Aku sarungkan skirt panjang yang ada dan mengeringkan rambutku dengan tuala.

Aku keluar dari bilik dan aku lihat Kato sedang bercakap sesuatu dalam bahasa English di hadapan komputer ribanya. Rupanya dia ada video conference. Aku duduk di sofa di hadapannya sambil bermain dengan handphoneku. Aku hantarkan whats app ke group family ku memberitahu yang aku mungkin lewat atau terus tak balik sebab terlepas flight. Sambil berbalas chat dengan adik beradikku, aku perasan yang mata Kato sesekali memandang ke arahku. Mungkin dia perasan yang aku tak pakai bra, so dia tak boleh nak focus dengan meeting atas taliannya. Aku biarkan saja. Sesekali sengaja aku mengeliat-liat manja untuk menggodanya. Aku lihat ada benjolan di sebalik seluarnya dan dia tersenyum.

Zahira Season 2Where stories live. Discover now