الباااارت 3

1.9K 39 2
                                    

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 😍💕
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 💚

**********
بعد اسبوع من التعب والسهر استطاع فريق الوحش ان يجمع الكثير من المعلومات والادله وتوصل غيث الي الخطه التي سوف يتبعها في مهمته .

في مقر المخابرات المصرية وتحديدا مكتب المدير ينعقد اجتماع في غايه الاهميه بين اللواء ممدوح وبين فريق الوحش حيث يتكون ذلك الفريق من
غيث (الوحش)  - احمد المنشاوي -وليد ويكون صديق اخر لهم في العمل يعمل معهم في جميع المهمات -عمرو ويكون اصغر فرد في هذا الفريق من حيث الرتبه والسن ولكنه اثبت مكانته وجهده وذلك جعله محل ثقه من قبل الوحش.
واصل غيث شرحه للخطه: وكده ياجماعه نعرف نجمع معلومات كافيه عن المنظمة هنا وبره انا هبقي المسؤل عن جمع المعلومات هنا واحمد المنظمه اللي في روسيا اما بقي وليد وعمرو فهما عمرو معايا ووليد مع احمد وفي حال حصل اي حاجه هنطلب الدعم من خلال حد يكون بنثق فيه وده هيبقي في اللحظه الاخيره احنا مش عاوزين نكشف نفسنا او احنا مين وهقول تاني احنا هنعتمد علي السريه التامه.
اللواء ممدوح :ربنا معاكوا ياوحوش وينصركم ياااارب ثم يوجه كلامه لغيث البدايه امتي
غيث :ان شاء الله خلال يومين لان جالنا خبر ان النجعاوي بيحضر لعمليه جديدة وهتكون اكبر عمليه له فلازم نتحرك بحذر وسرعه
اللواء ممدوح :ربنا معاكوا تمام كده ياحضره الظابط
ثم يوجه كلامه للجميع يلا كل واحد علي شغله واي جديد اعرفه مش عاوز غلطه .
الجميع: تمام يافندم
ثم يتوجه كل منهم لعمله واستكماله.

***********
خلال هذه الفتره واصلت همس حياتها مابين الجامعه وحضور دروس الدين والقيام بعمل المنزل .
وفي يوم بعد خروجها من الكليه متواجه اللي المنزل رات العديد من السيارات ذات شكل غريب ومريب فاخذها الفضول لمعرفه ما يحدث فقتربت من السياره فوجدت ناصر النجعاوي وحفيده هاشم النجعاوي يقفون مع رجال غريبه الشكل يبدو عليهم انهم من خارج البلاد فهم كانوا يتحدثون الانجليزية
ولاتقان همس هذه اللغه تكونت لديها فكره عما يتحدثون عنه ففزعت واخذت تجري الي منزلها وهي ترتجف من هول ما سمعت.
اما في الجهه الاخري (الكلام مترجم)
ناصر: تمام مستر عارف سوف تكون لديكم الشحنه في اقرب وقت ممكن.
مستر عارف:اتمني ذلك مستر ناصر فبعد اخر شحنه وما حدث بها اعطي لدي المنظمه فكره سيئه عنك لديهم..
ناصر: نعم ولهذا سوف اقوم بهذه الصفقة لاسترجاع ثقتهم من جديد.
مستر عارف: حقا اتمني ذلك.
حسنا مستر ناصر علينا الذهاب الان والي اللقاء قريب
ناصر :الي اللقاء مستر عارف.
ثم يذهب كل شخص الي وجهته.
في داخل المنزل يتحدث هاشم قائلا: هنعمل ايه ياجدي الثفقه اللي فاتت اخدت معظم السيوله اللي كانت معانا والثفقه دي كبيره جدا هتحتاج مبلغ كبير فوق المليار جنيه.
ناصر : هتدبر ياهاشم حتي لو هبيع من الاملاك بس المهم ان الصفقه دي توصل.
هاشم : اللي تشوفه ياجدي.
في ذلك الوقت يدخل واحد من الحراس ويستاذن بالكلام ثم يميل علي اذن ناصر ويقول له شيء ففي الحال يظهر الشر علي ملامح ناصر ويقول بحده وغضب كبير.:النهارده تكون البنت دي عندي انتو فهمتوا.
يحرك الحارس راسه في طاعه وزعر كبييير وهو يهمس :حاضر ياباشا حاضر.
ثم يتوجه الي ماكلف به.
ويترك ناصر ومعالم وجهه مليئه بشر.

*********
في هذا الوقت كان غيث يجمع ماسوف يساعده ويحتاجه في تلك المهمه واثناء انشغاله تدخل اخته صبا بخفه من خلفه وعلي حين غفله تصرخ:ابيه غييييييث.
ينتفض غيث من الصوت ويجري خلفها كي يمسك بها فتتوجه اللي خلف والدتها وهي تلهس :احميني ياماما ارجوكي احميني ابيه هيكلني.
يسمعها غيث وهو يقترب منهم:سمعتك ياجذمه بس لما اطولك هقطع لسانك ده
وبطفوليه شديده تضع صبا يدها علي فمها خوفا من اخيها وعندم يري هذا يضحك بشده عليها وعلي مظهرها.
السيدة حنان بجديه موجه كلامها لغيث: حضرت حاجاتك ياغيث ولا لسه في  حاجه ناقصه.
غيث : لا ياامي كله تمام هما كام يوم كده مع اصحابي هنقضيهم مع بعض بعيد عن الشغل شويه
(فغيث اخفي امر هذه المهمه عن والداته خوفا عليها وعلي صحتها من الانفعال والخوف وايضا لامر ثاني لا يريد ان تعرف به والداته حيث انا لو علمت لما كانت تتركه ليذهب )
صبا ببعض  المرح : لعبه معاك يا عم.
غيث: قري فيها بقي اناعارفك لما تحطي عينك في حاجه.
صبا: اناااااا ده انا طيوبه ورقيقه وصوتي مفيش حد بيسمعه.
غيث: انا ماشي ياامي اصل الكدب ده كتييير اوي علي صحتي.
السيده حنان : ماشي يابني خالي بالك من نفسك لا إله إلا الله.
غيث : وهو يقبل راسها: محمد رسول الله
ثم يتوجه لصبا ويقبل راسها هي الاخري ويوصيها بوالدتها.
ويغادر اللي وجهته اللي ثأر اقسم ان ياخذه......

## وبكده اقدر اقول استووووب .........
####ايه رايكو في الحلقه وفي الروايه كلها ويااارب تكون عجبتكم......
سلام ياحلوين👋😍

همس الحياهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن