chap 3.

78 14 13
                                    

“ Eon- Noona , Wonwoo dah balik ! ” Kata Wonwoo.

“ Iyee ” Balas Mikyung yang tengah memasak didapur itu. Ewah harini dia rajin sikit la nak main kuali kat dapur.

Barulah anak dara sejati tak gitue bedah? Wkwkwwkwk

Wonwoo berjalan ke biliknya dan menukar pakaian.

“ Asal Miyoung cantik sangat ,, ” Kata Wonwoo sambil melihat gambar Miyoung dengan dia yang terletak di dalam almari pakaiannya.

Tiba-tiba dia teringat akan Hyunjin dan Miyoung. Hyunjin sudah pun bertunang dengan Miyoung dan akan terus berkahwin selepas tamat peperiksaan akhir.

“ Wonwoo !! Makan ! ” Jerit Mikyung dari bawah.

“ Baru je makan tadi ! ” Balas Wonwoo. Dia menutup pintu almarinya.

“ Ala , rugilah Noona masak ni ,, ” kata Mikyung sedikit kecewa. Hiks bukan salu Mikyung nak mengeluarkan peluh kat dapur ni

“ Ha iye lah , Wonwoo makan ni ” Dengan cepat , Wonwoo pergi ke dapur.

“ Mm , sedapnya bau ” kata Wonwoo memuji masakan sepupunya. Mikyung tersengih. Bangga la woy!

ding dong ~

Bell rumah Mikyung berbunyi.

“ Mikyung ! Jom lah ikut kami ! ” Miyoung menjerit di luar sambil memegang tangan Hyunjin.

"Pfft tahulah tu tunang dia takyah nak pegang tangan depan rumah aku." kata Mikyung.

Mikyung membuka pintunya. Sebaik sahaja dia melihat Minho , senyumannya pudar.

“ Mamat ni lagii ” Kata Mikyung didalam hatinya.

Perempuan ni lagi halah ” Kata Minho. Dia memandang Mikyung nak taknak.

“ Aku tak- ” Kata kata Mikyung dipotong oleh Wonwoo.

“ Haa jom jom ” Wonwoo lalu menarik tangan sepupunya.

“ OIIII ” Mikyung menjerit. Dengan cepat Wonwoo menutup mulut Mikyung.

"Kita nak pergi mana ni?" tanya Mikyung sebaik sahaja dia menarik tangan Wonwoo daripada menutup mulutnya.

“ Mikyung Noona , dia pandai drive , biarlah dia drive untuk kita. Dokyeom , S.Coups , Felix ngan Han kereta lain. ” Kata Wonwoo lalu tersengih.

Mikyung mencubit belakang Wonwoo.

“ ADUH ” Wonwoo menjerit.

"Tumbuk kang! Kau kena ingat kita beza 3 bulan je takyah noona noona bagai ey!" kata Mikyung. Wonwoo menjelir lidah.

“ Wae , wae ? ” Tanya Woozi.

“ Nothing.... ”

Mikyung , Miyoung , Hyunjin , Lee Know , Wonwoo dengan Woozi masuk ke kereta.

“ Eh Minho ! Pasal kat belakang tak cukup , Kat depan ha dengan si Mikyung sana ” Kata Miyoung ketawa.

“ Tanak- ” Minho membangkang.

“ DUDUK JE LAAA ” Jerit Miyoung di belakang.

Dengan terpaksa , Minho duduk di depan.

“ Okey let's go ” Kata Mikyung.

“ Comel lah Mikyung.... ”  kata Woozi dalam hati. Dia tersenyum sambil memandang Mikyung memandu.

"Sebenarnya kita nak pergi mana? Aku main bawak je kereta ni ha tak pasal aku bawak masuk gaung." kata Mikyung.

"Pergi kedai soju yang kita salu pergi tu wey. Sekop belanja minum ni ha!" kata Miyoung.

"Sayang nanti makan banyak-banyak tau! Kita sama sama habiskan duit Sekop hehe." kata Hyunjin. Miyoung mencubit pipi Hyunjin lalu mengangguk.

Wonwoo hanya memandang mereka berdua dari tadi. Dia tersenyum kelat.

Mikyung yang perasan akan perubahan muka Wonwoo dari cermin itu menghela nafas berat.

"Nampaknya dia tak move on lagi , takpe takpe nanti aku slow talk ngan dia." kata Mikyung dalam hati.

"Woy kau pandang apa? Pandang depan! Bawak kereta elok-elok sikit." kata Minho. Mikyung menjeling Minho yang berada di sebelahnya.

"Ala dia pandang Woozi la tu en en? Uwu!" usik Miyoung. Woozi yang sedang main telephone tu terus tersedak.

Muka Mikyung berona merah. Eyyy kau sabajap Miyoung aku luku kau nanti!

Minho menjeling Mikyung. Eee benci!

to be continued...

•••

© zeongsity

2020

senior life | l.knowWhere stories live. Discover now