Wonwoo dan Woozi menjaga Mikyung di bilik rawatan itu. Kerana terlalu bosan , Wonwoo melihat dan menyelak barang yang ada di situ.
Ala sebelum nurse garang tu datang balik , kita kacau dulu.
" Aduh... " aduh Mikyung perlahan. Mikyung membuka matanya dan ternampak seorang lelaki comel ewah gatals.
“ Mik-- ” Kata-kata Woozi dipotong oleh Mikyung.
“ Ha ! Mesti si pendek ni sepak bola tadi ! ” Mikyung memarahi Woozi.
“ Maaflah , heleh pompuan ni garang ” Woozi menjelingkan matanya. Mikyung memegang kepalanya yang berbalut.
" By the way , apa kau buat dekat tepi padang tu? Haih , kau ni!" Woozi pula memarahi Mikyung.
"Tsk takkan nak bagitahu yang aku usha kau pulak HAJAJAJSJSSJ mampos!" Kata Mikyung dalam hati.
"EONNIE DAH BANGUN?" tanya Wonu. Mikyung nak aje sepak muka sepupunya itu. Pondan ke apa panggil Eonnie bagai?
“ Wonwoo , bukan eonnie lahhhhhh. NOONA. ” jawab Mikyung.
“ Oh iye ke muehehhe ” Wonwoo tersengih.
Wonwoo tersenyum bahagia melihat sepupunya bangun. Mikyung bangun lalu keluar dari bilik rawatan sambil membebel meninggalkan Wonu dan Woozi terpinga-pinga.
“ Aish , Si Pendekk tuuuu naseb comel , kang makin pendek dia nan- Aduh ! ”
Mikyung terlanggar seorang lelaki yang terlihat sangat tampan.
“ Awak okey tak ? ” tanya lelaki itu.
Mikyung mendongakkan kepalanya. Dan lelaki itu adalah Lee Minho.
“ Laki ni lagi huh ” Mikyung menjelingkan matanya.
“ Eleh , pompuan ni lagi ” Minho menayangkan muka annoyed. Kalau bolehh , Minho nak tarik rambut Mikyung. Naseb kepala pompuan tu berbalut.
“ Jalan taguna mata ” kata Mikyung.
“ Oiii , perempuan tak tahu malu ! Kau yang langgar aku ! ” Jerit Minho.
“ Oiii , lelaki keping ! Kau yang tak nampak aku berjalan tadi ! ” Balas Mikyung.
Dan mereka terus bergaduh di hadapan bilik rawatan.
Tanpa mereka sadari , Hyunjin dan Miyoung melihat mereka bergaduh sambil makan popcorn yang berbaki di dalam bekas. Almaklumlah baru balik dari tengok wayang
“ Sesuai la dorang ,, ” Kata Miyoung.
“ Kan , kan ” Balas Hyunjin. Hyunjin tersenyum suka. Akhirnya kawan dia tidak sendu.
“ KAU- ! ” Mikyung dan Minho berhenti apabila melihat kawan baik mereka disitu.
“ Hi , Miyoungg !! ” Mikyung memeluk Miyoung dengan erat.
“ Kau okey ke ? Orang cakap kau sakit tadi ” kata Miyoung lalu memuncungkan mulutnya. Miyoung tak boleh melihat kawannya sakit.
"Mana ada okey tak nampak ke tu sakit? Sakit mental!" kata Minho , geram.
“ Aku okey ,, Jum kita pegi ” Balas Mikyung lalu menjeling Minho.
Minho dan Hyunjin melihat mereka. Hyunjin tersenyum dan Minho masih geram.
Mikyung memandang ke belakang dan menjulurkan lidahnya ke arah Minho.
“ Ey ! ” Minho menjerit.
“ Ko pehal menjerit tiba tiba ? ” Tanya Hyunjin.
“ Perempuan tu ah ! ” Balas Minho. Hyunjin tergelak. Alahai.
“ BROOOOOO !! ” Jerit Woozi dan Wonwoo dari belakang.
“ Woozi , Wonwoo !! ” Minho dan Hyunjin pergi ke arah mereka.
"Eh apehal kau ada dalam bilik rawatan ni? Injured ke?" tanya Minho pada Woozi.
"Bukan dia yang injured , dia buat orang injured adalah! Habis kepala si Mikyung tu!" kata Wonwoo. Woozi tersengih.
"Oh patutlah otak bengong , kena sepakan Woozi kita ni ya HAHAHAHAH NAISE!" kata Minho lalu tergelak sakan.
"Ehem kau nak kutuk dia sepupu dia ada dekat sini , luku ang!" kata Wonwoo. Minho memaut bahu Wonwoo lalu tersengih.
"Ilek , ayuh gi cafeteria! Aku lapar ni!" kata Minho.
"AAAAAAAAYUH!" Keempat-empat jantan tersebut meriuhkan koridor yang senyap sunyi.
to be continued...
•••
© zeongsity
2020
YOU ARE READING
senior life | l.know
Fanfiction+ banyak masalah yang menimpa si Lee Know. p/s : bukan masalah yang derita, tapi masalah yang bahagia \(-ㅂ-)/ skz × svt ff ♡ Collaboration : © hanjizeong , Y00NIVERSITY | 2020 beautiful cover by ; @gguckoo