Minho memandang ke belakang. Dengan gelinya , Minho menjelingkan matanya.
“ Asal Woozi suka sangat perempuan mental sebelah aku ni ? ”
Mikyung memandu dengan senyuman yang agak lebar. Tanpa sengaja , Mikyung dan Minho bertatapan mata.
Mikyung dengan tidak sedar menatap muka Minho dengan senyuman yang agak lebar , dan tiba tiba senyuman pudar.
Jantung Minho berdegup dengan cepat. Telinganya bertukar menjadi merah. Bukan Minho sahaja , telinga Mikyung un merah. AA SKSJ.
“ Asal jantung aku ni cepat sangat ? Asal aku rasa pelik sekarang. ” Kata Minho didalam hatinya.
“ EEEEE ! Asal aku mesti pandang dia. Jap telinga aku merah ke ? Telinga tolong laa aallaaaaaaa ” Kata Mikyung didalam hatinya juga.
“ Ki- kita dah sam- pai ” Kata Mikyung dengan gagap.
Mereka semua keluar dan meluangkan masa bersama dengan bahagia. Tapi Mikyung ngan Minho je masih gadoh. Tapi dengan kawan mereka , perangai cam beruk.
•••
Minho baring di katilnya dan termenung. Dia teringat pasal dia ter-eyes contact dengan si Mikyung.
Minho lalu tersenyum , telinga bertukar menjadi merah. eleh suke lew tu.
“ Asal aku tersenyum ? ” Tanya Minho kepada diri nya.
“ WOII LEE KNOW ! ” Jerit Han dan S.coups di telinganya.
“ APE BENDE BODO , TEKEJUT AKU ” Minho memaparkan muka geramnya.
“ Asal termenung tu ? ” Tanya Han sambil ketawa.
“ Sebok je hal orang.. ” Minho lalu menutup telinganya dengan bantal.
•••
“ Wonwoo , baik ko tidur sekarang. Aigo , sebab tu jangan minum banyak banyak ! ” Mikyung menarik telinga Wonwoo.
“ AUCH NAE NAE NAE , NOONA , MIANHAE MIANHAE ” Wonwoo menjerit kesakitan kerana telinganya ditarik.
kita skip dengan
keesokkan hari nya ,
oh eeeberryytimee ii seeeeee youuu ~ *ringtone gaes*
“ Uhm , hallo ? ~ ” Jawab Mikyung dengan slow.
“ Ha , Mikyung ! Buka pintu , bukak pintu , it's movie time. Aku bawak Geng Minho sekali ” kata Miyoung dengan excitednya.
“ Masih pagi lahh takkan pagi layan movie , lagipun kenapa kau bawak merekaa ? ” tanya Mikyung.
“ Salah ke ? Rumah wak ade langsir , tutup je leee. Susah dapat bff bodo HAHAHA bukakk laaaa cepatttt ” Miyoung merayu.
Mikyung mencebikkan bibirnya sebelum menamatkan panggilan. Dia membuka pintu rumah mereka.
“ H- hai ” Sapa Mikyung.
“ WAH BESAR JUGAK RUMAH KAU ” Dokyeom dengan Han terserentak. Mereka terus menerjah masuk.
Ewah babap ang!
YOU ARE READING
senior life | l.know
Fanfiction+ banyak masalah yang menimpa si Lee Know. p/s : bukan masalah yang derita, tapi masalah yang bahagia \(-ㅂ-)/ skz × svt ff ♡ Collaboration : © hanjizeong , Y00NIVERSITY | 2020 beautiful cover by ; @gguckoo