Mikyung menunggu di luar fitting room lelaki untuk memberi Wonwoo baju bersih. Wonwoo lama siot mandi , mandi ke buat bilik air?
Dengan selambenye Mikyung memasuki fitting room lelaki.
“ ASTAGAR! ” Minho menjerit.
Semua lelaki yang berada dalam fitting room , kecoh dan memakai tuala. Wonwoo terkejut melihat sepupunya di dalam bilik itu.
“ Nah ! Asal lama sangat !? ” kata Mikyung lalu memlemparkan baju pada muka Wonwoo.
“ Tiber je perempuan ni. Tunggu lama sikit tak boleh ke? ” Balas Wonwoo. Dia mengherotkan bibirnya , kalau boleh nak aje dia tarik rambut Mikyung.
Mikyung menunjukkan muka annoyed nya , lalu bergegas keluar dengan perasaan malu + mengamuk.
“ Ish , kalau aku tau tadi , biarla dia telanjang kat luar. aku takkan hantar baju tu ” Mikyung membebel sendiri.
tingg! ~~
miyoung ♡ send you a message.
open?
yes|noWeiyh , kau kat mane ?
Jumpa aku kat cafe pwese
UWUWUWUWUNae!
See you there ♡Okay ! ♡
•••
di cafe...
“ Miyoung !! ” Jerit Mikyung.
“ MIKYUNGGGGGG !!! ” Miyoung membalas alu memeluk Mikyung dengan erat.
“ Ha ape ape nak jumpa aku ? ” Tanya Mikyung.
“ Ala , saje. bosan BAHAHAHHA ” Jawab Miyoung lalu duduk di meja yang disediakan.
“ Tak date ngan Hyunjin kau tu ke ? ” Tanya Mikyung lagi.
“ Ha , sebabtu aku nak panggil kau. Aku nak suruh kau temankan aku untuk tunggu dia. ” Miyoung tersengih.
“ Elehhhhh ” Mikyung membuat muka itik , lalu menghirup kopi latte yang sudah tinggal separuh.
30 minit kemudian , sosok tubuh Hyunjin mula kelihatan
“ Babehhh ” Hyunjin memeluk Miyoung dari belakang.
“ Hyunjinnnnieee ! ” Miyoung memeluk tangannya.
Mikyung tersenyum bahagia melihat kawannya bahagia , haih tak sangka si Yoon Miyoung jimbet- eh Yoon Miyoung lawa dah bertunang.
“ Aku nak bawak dia date ni , Kau rehatlah dulu ” Hyunjin memberikan senyumannya kepada Mikyung.
“ Ha ! Jaga baik baik kawan aku. Kalau tak , aku cekik kauu ” Mikyung dengan tegasnya memberi peringatan.
“ Ha iyeeee iyeeeee ” balas Hyunjin lalu ketawa. Miyoung & Hyunjin berjalan keluar sambil berpegangan tangan
Mikyung memandang mereka dengan senyuman yang tidak lengkang dari bibir.
Dia berjalan keluar daripada cafe tersebut sambil menyedut baki kopi latte di dalam cawan.
Tidak sengaja , Mikyung ternampak orang membuat latihan bola di padang.
Kebetulan dah lalu tu , Mikyung mengusha mamat mamat sem kat situ. Pergh bergegar kornea mata k tiber
“ Eonnieee ! ” Jerit seseorang dari belakang.
"Pondan mana panggil aku Eonnie tu?!" Mikyung pusing kebelakang dan kelihatan Wonwoo berlari ke arahnya dengan tangan didepakan.
“ EONNIEEEE !! ” Wonwoo menjerit lagi kuat apabila bola menuju ke arah kepala Mikyung.
Kerana Mikyung tak sempat mengelak , bola tersebut terkena kepala Mikyung.
Nak tahu sapa yang sepak ? Si Pendek Woozi lah orang yang menyepak bola tu. Tak sengaja ya guys , bukan sengaja \(-ㅂ-)/ .
Mikyung pengsan. Wonwoo , dah gelabah sotong tengok Mikyung pengsan
“ Woi pendek ! Tengok ni ! halahhhh ” kata Wonwoo , panic.
"NA MIKYUNG! WAKE UP!" Lee Jihoon menepuk bahu Mikyung sebelum mendukungnya ke bilik rawatan.
to be continued
•••
© zeongsity2020
YOU ARE READING
senior life | l.know
Fanfiction+ banyak masalah yang menimpa si Lee Know. p/s : bukan masalah yang derita, tapi masalah yang bahagia \(-ㅂ-)/ skz × svt ff ♡ Collaboration : © hanjizeong , Y00NIVERSITY | 2020 beautiful cover by ; @gguckoo