chap 5.

57 11 23
                                    

“ Uhm , Hyunjin...” Felix memegang bahunya.

Hyunjin hanya diam tanpa berkata apa apa. Malas dia nak layan Felix ni.

“ Takkan sebab tu je kau nak tumbuk si Wonwoo tu. Sampai berdarah weiyh. Tu bestfriend kita la ” Felix memujuk Hyunjin. Hyunjin bangun memandang Felix.

“ dia. bukan. sahabat. aku ! ” kata Hyunjin sambil menggenggam tangannya.

“ Sukati kau lah , Hyunjin. Sebabkan gambar dalam frame tu je kau nak tumbuk dia , takda makna weiyh. Benda dah lalu. Im just- huh , bye ” Felix meninggalkan Hyunjin seorang.

Hyunjin menitiskan air matanya.

-

few days later
Seoul National University

“ Wonwoo , bengkak dekat muka kau dah surut ke? ” tanya Miyoung. Wonwoo terkejut melihat kehadiran Miyoung dihadapannya.

“ Nae ,, ” Wonwoo tersenyum. Hatinya berbunga-bunga dek teguran si gadis.

"Oh kalau macam tu em aku masuk kelas dulu. Bye." kata Miyoung lalu berjalan pergi. Wonwoo memandangnya dengan senyuman.

“ KAN AKU DAH KATA JANGAN LETAK FRAME TU huhhhh move on je lah Wooo ” Mikyung yang tiba-tiba muncul terus menjerit di telinga Wonwoo.

“ TANJAT AQUE! By the way , no!” Kata Wonwoo lalu berjalan ke lif untuk naik ke atas. Kelasnya harini di tingkat 3.

Mikyung menghentak kakinya tanda geram. Kalau boleh nak aje dia terus membebel pada Wonwoo tapi takut dia lambat masuk kelas pulak.

Woozi memandang Mikyung dari jauh. Dia tersenyum. Kenapa Mikyung tu kelihatan sangat comel di matanya?

“ Woi pendek , tengok ape tew ? ” Minho memeluk bahu Woozi lalu ketwa.

“ Ey , ada orang minta penyepak ni ” Woozi menjengilkan matanya.

“ Mian . Aku tau kau tengah mengusha perempuan mental tu ” Minho memandang Woozi.

“ WOI AKU DENGAR TAU , KAU TU YANG MENTAL ” Mikyung menjerit. Woozi tidak perasan yang Mikyung berjalan ke arah mereka.

“ SHUT UP ” kata Minho. Dia berdiri di hadapan Mikyung yang jauh lebih pendek daripadanya dengan pandangan berapi.

“ INGAT KAU SEM SANGAT KE ? ACAH ACAH SEM ” teriak Mikyung. Minho tergelak sinis.

“ AKU MEMANG HENSEM , BUKAN CAM KAU HA KENTANG ” Balas Minho yang tidak mahu mengalah.

“ AKU NAK MUNTAH ” kata Mikyung. Semua orang yang lalu lalang memandang ke arah mereka.

"Psst! Woy orang tengoklah!" kata Woozi. Dia menepuk lengan Minho.

“ HAA MUNTAHLAH NANTI AKU SEDIAKAN BALDI TUK KAU ” Minho tersengih.

Han , Dokyeom dan S.Coups memerhati dari jauh sambil memakan aiskrim. Ha eloklahtu pepagi makan aiskrim nanti nak terberak.

"YOW- Aik asal korang berhenti sini? Mana Minho?" tanya Felix. Dokyeom menjuihkan bibirnya.

"Tu! Tak nampak tengah berperang tu. Aku nak ajak dia masuk kelas tapi dia tengah ada war." kata Dokyeom.

"Weh aku ada satu idea!" kata S.Coups. Mereka bertiga memandang S.Coups dengan muka penuh tanda tanya.

Han yang memahami riak muka S.Coups itu tersenyum.

Mereka berjalan menghampiri Minho dan Mikyung. Disebabkan mereka tengah syok bergaduh, mereka tak perasan ada dua lembaga hitam berdiri di belakang mereka.

Woozi? Dia lari pergi tandas sebab nak terkucil.

“ BODO ” Mikyung memaparkan muka annoyed nya.

“ HA SAPE BODO ? KAU LA ” balas Minho.

S.Coups dan Han memandang sesama sendiri sebelum tersenyum dan membuat isyarat 'OK'

"Satu , Dua , Tiga!"

S.Coups menolak kepala Minho manakala Han menolak badan badan Mikyung menghampiri Minho.

Chup!

Dan bibir mereka saling bertaut.

"Apa jadi- WHAT?!" Woozi yang baru kembali dari tandas itu terkejut melihat situasi di hadapannya.

“ Sayang ? ” Miyoung memanggil Hyunjin yang sedang menaiki tangga itu. Hyunjin memandang ke belakang sebelum kembali mendaki tangga. Dia takde mood nak layan Miyoung.

"Sayang jangan macam ni. Jangan palau Miyoung." Miyoung mengejar langkah Hyunjin. Dia meraih tangan Hyunjin membuatkan lelaki itu berhenti.

"Please , I need some space." kata Hyunjin. Miyoung menundukkan pandangannya.

"But remember , I'll always love you. Just sekarang , saya nak bersendirian dulu. I hope you understand." kata Hyunjin lalu melepaskan tangan Miyoung dari tangannya.

Dia sambung menaiki tangga hingga sampai di dewan kuliah. Tiba-tiba dia ternampak Wonwoo , mata mereka saling berpandangan.

Dia tahu keadaan di kelas nanti akan menjadi sangat janggal.

•••
© zeongsity

2020

p/s : rindu ke tew ?

senior life | l.knowWhere stories live. Discover now