DİAGON YOLUNDA

166 5 4
                                    

Yazar

            Severus Lily'e Digon Yolundan ve büyücülük paralarından bahsetti. Küçük kız artık Diagon Yolunu sanki 40 yıllık müşterileriymiş gibi öğrenmişti. Nerede ne vardı, dükkan sahiplerinin isimleri nelerdi, neden Knocturn Yolundan uzak durması gerekiyordu, 1 galeon kaç sterlin ediyordu ve en önemlisi Diagon Yoluna gitmek için ne yapması gerekiyordu. Bunların hepsi artık hafızasına kazınmıştı. Snape kızın hafızasına hayret etmişti. "Biz yarın gideceğiz." demişti Snape (o gün salı)"Sende o gün gelirsen birlikte alışveriş yapabiliriz" "Çok isterim, gerçi tek başıma da yolumu bulacağımdan da eminim ama olsun." dedi Lily "Ona ne şüphe resmen yuttun dediklerimi." dedi Severus. İkisi evlere dağıldılar. Lily her akşam yemeğinde yaptığı gibi ailesine Severus'un dediklerinden bahsetti ve her akşam yemeğinde yaptığı gibi Petunia onu asık suratla dinledi.

           Petunia odaya Lily'den önce gitmişti. Lily odaya girdiğinde Bir kağıda hararetli hararetli bir şeyler karalıyordu. "Ne yapıyorsun Petunia?" dedi Lily. Petunia kardeşi görmesin diye kağıdı kollarıyla kapatıp üzerine eğildi. "BAKMA!" diye bağırdı "GİT BURADAN, GÖRMENİ İSTEMİYORUM!!!" diyordu. Lily korkup çekilince yazdığı şeyi katlayıp dışarı fırladı. Lily Ablasının peşinden gitmedi sadece üstünü değiştirip yattı. Ertesi sabah kahvaltıda Alışverişe bu gün gitmek istediğini belirtti. Ailesi de herhangi bir sıkıntı çıkmazsa olabileceğini söyledi. Snape'le saat 12'de çatlak kazanda buluşmak için sözleşmişlerdi. 

           Ama Severus onları bekletti. "Yarım saattir bekliyoruz." dedi Petunia "Nasıl giriyorsak girelim artık şu lanet yere!" dedi. 5 dakika daha bekledikten sonra Lily ablasının haklı olduğuna karar verdi ve içeri girdiler. Bar sahibine Hogwarts'a gittiklerinisöylediler. Onları boş bir duvara götürdü. Orada 3 yukarıda ki, 2 sağdaki tuğlaya bir kaç kere tıkladı. Duvar anında titreşerek kocaman bir kemere dönüştü. Petunia bile etkilenmiş görünüyordu. Lily barmene teşekkür etti ve cebinden alacaklar listesini çıkardı. 

Mektup:

                      HOGWARTS CADILIK VE BÜYÜCÜLÜK OKULU

Forma

Birinci sınıf öğrencileri için gerekli eşyalar:

1. Üç takım düz iş cüppesi (siyah)
2. Sivri uçlu düz bir gündelik şapka (siyah)
3. Bir çift koruyucu eldiven (ejderha derisi ya da benzeri)
4. Kışlık bir pelerin (siyah, gümüş tokalı)
Bütün öğrencilerin elbiselerinde adları yazılı künyeler olacaktır.

Ders Kitapları

Bütün öğrenciler aşağıda belirtilen kitaplardan birer
tane edinecektir:

1. Sınıflar İçin Temel Büyüler Kitabı (Miranda Goshavvk)
Sihir Tarihi (Bathilda Bagshot)
Sihir Kuramı (Adalbert VVaffling)
Biçim Değiştirme İçin İlk Adım (Emerle Switch)
Bin Bir Büyülü Ot ve Mantar (Phyllida Spore)
Sihirli Yiyecek ve İçecekler (Arsenius Jigger)
Fantastik Canavarlar Nelerdir Nerelerde Bulunurlar (Newt Scamander)
Karanlık Güçler: Kendini Savunma El Kitabi (Quentin Trimble)

Öteki Gereçler
1 asa
1 kazan (kalaylı, orta boy)
1 takım cam ya da kristal şişe
1 teleskop
1 takım pirinç ölçek
Öğrenciler bir baykuş YA DA bir kedi YA DA bir kurbağa getirebilirler.
VELİLERİN DİKKATİNE: BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SÜPÜRGELERİNİ
KULLANMALARI YASAKTIR.

"Önce" dedi Lily "Gringotts'dan biraz büyücü parası almalıyız." Birlikte yolun sonundaki beyaz büyük binaya yöneldiler. İçeri girdiklerinde Lily bir cincüceye para değiştirme işlemi yaptırmak istediklerini söyledi. Cin onları bir diğerinin yanına götürdü. Orada Bay ve Bayan Evans yanlarında getirdikleri parayı cüceye verdiler, cücede onlara altın, gümüş ve bronz paralar verdi. Lily paraları saymaya gerek bile duymadan (çünkü cücelerin para konusunda sahtekarlık yapmayacağını biliyor) teşekkür etti. Ardından binadan çıkıp Diagon Yolunda yürümeye başladılar. Önce cüppe, şapka endiven vesaire, ardından kitapları aldılar. Şimdiden elleri kolları paketlerle dolmuştu. Sonra öteki gereçleri aldılar, sonunda sadece bir asa kaldı. Anneleri ile babaları bir işleri olduğunu söyleyerek kızlardan dükkanın kapısında ayrıldılar.

        İki kız içeri girdiler. Birden karşılarına yaşlı bir adam çıktı. "Hogwarts 1. sınıf için " dedi "İki küçük bayan daha." dedi Petunia gözlerini devirdi ve ağzından pekte sessiz olmayan bir "Hah" çıkardı. " Eeee şey" dedi Lily "Aslında sadece ben." Bay Ollivander Lily'e türlü asalar verdi, uzunu, kısası; incesi kalını; düz olanı, oymalı olanı. Ama son denediklerinde küçük kızın ellerine bir sıcaklık yayıldı, ensesi ürperdi. "Yirmi iki santim..." dedi Bay Olliander " incecik, söğütten yapılmış. Tılsım için çok uygun bir asa." bunları söylerken güzel asayı dar bir kutuya koyarak paketledi. 

      Kızlar dışarı çıktıklarında anne babaları onlara doğru geliyordu. Ellerinde saman rengi örgü bir sepet vardı. Sepetin üzerinde de küçük kırmızı çiçekler..."Bu ne?" diye sordu Lily. Bayan Evans "Al ve kendin bak." diyerek sepeti uzattı. Lily sepeti aldı ve biraz kaldırdı. O anda sepetten kızıl, yavru bir tavşan başını uzattı. "Aaow!" dedi Lily boştaki kolu ile uzanıp tavşanı eline aldı. Tüyleri o kadar yumuşaktı ki kız kendini sanki bir parça bulutu okşuyormuş gibi hissetti. Yavru tavşan söyleyecek bir şeyi varmışcasına kafasını kaldırıp siyah su damlası gibi gözleriyle Lily'nin yeşillerine baktı. O uzun, ince bıyıklarını ve burnunu ne de tatlı oynatıyordu..."Benim mi?" diye sordu giderek artan bir sevinçle. "Ailemizde bir sihirbaz olduğunu kutlamak için küçük bir hediye sadece." dedi Bay Evans. Birlikte eve döndüler. Arabada Lily sürekli yeni tavşanı ile oynadı. Sepetin içinde tavşan yemi ve tarağı da vardı. Lily tavşana alev anlamına gelen ve ona çok yakışan Flame ismini verdi.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Çapulcular Ve Lily EvansWhere stories live. Discover now