2:01 pm
Servey Hypermarket
"Rifqi, stop it!" Amy sudah melenting untuk kali ke-4. Rifqi yang menolak troli sudah terangkat kaki.
"I'm sorry, honey." Rifqi berdiri tegak di hadapan isterinya sambil menunduk ke lantai. Jari-jarinya digosok seperti budak 5 tahun.
Amy menggeleng kepalanya, sudah tak sanggup untuk melayan karenah bocah Rifqi yang langsung berubah selepas kahwin.
Dia jugak tak sanggup mahu terima jelingan daripada pelanggan lain. Agak-agaknya, diorang mesti syak Amy tengah denda suami sendiri.
Dan dilabel 'isteri dari neraka'. Nilah zaman sekarang, mudah sangat terhasut dengan filem melayu.
Taulah ada filem 'girlfriend aku dari neraka.' Kang tak pasal-pasal semua pun masuk neraka Amy.
"Urghh, whatever. I'm getting tired with you." Troli ditolak kasar dan meninggalkan Rifqi yang terpinga-pinga.
"Maaf, awak okey?" Seorang promoter Vico muncul dan perlahan-lahan tangannya memegang bahu Rifqi.
Yelah, mesti nak cuba bantai suami yang kacak ni. Siapa jugak yang taknak kan?
Krik-krik.
"Nah, saya belanja." Promoter perempuan itu menghulurkan secawan kecil air Vico yang sejuk.
Cehh, nak belanja konon. Padahal memang khas untuk customers. Ada jugak kena cop tapak kaki di hidung ni kang.
Sebelum cawan itu disambut oleh Rifqi yang masih lagi terkena serangan kejutan tahap 3, tiba-tiba bahu promoter itu dicuit seseorang.
"Ye?"
Laju cawan kecil itu dirampas lalu disembah tepat ke wajah pekerja tersebut.
Serta-
"Eh?" Rifqi menoleh ke belakang dengan kerutan di dahi.
Alhamdulillah, ingatkan nak melalut blank sampai maghrib tadi.
"Eh, dahlah single, ada hati nak usha laki orang ek? Hoi, alone sangat ke hidup kau sampai nak kebas dia? Hello promoter Vico, lebih baik kau blah ke tempat kau dan tinggalkan lelaki tu di situ. Atau kau nak aku bawa satu tangki Vico yang kau promote, lepastu simbah dekat muka tak laku kau tu?" Amy sudah jerkah panjang lebar dengan muka singa.
Suka hatilah air liur dia nak keluar, asalkan tak spoil sudahlah.
"BLAH LAH PEREMPUAN!" Amy menarik rambut pekerja itu dan diheret ke tempat kerjanya semula.
"See my level lah bitch." Amy tersenyum sinis, kemudian mengambil trolinya. Beberapa mata yang tertarik dengan perbuatan Amy, memandangnya dari atas hingga bawah.
"Woi!"
"Honey?"
Lengan Rifqi ditarik dengan wajah serius. Setiap makanan mentah dibawa ke kaunter pembayaran. Tidak sedikitpun Amy mengeluarkan suaranya.
Manakala Rifqi sudah menanam beribu-ribu ayat supaya Amy di hadapannya tidak belasah dirinya di kereta kelak.
» 6G : Queen's Love 💐 «
Rumah
Semua makanan dibawa masuk lalu diletakkan di atas kaunter bar. Wajah Amy masih dalam keadaan kritikal.
Pipi dia dah macam kena tarik-tarik dengan ibu ketam, masih dengan eksperasi dingin. Dalam kereta pun, tiada satu pun suara Amy keluar walaupun diajuk banyak soalan daripada Rifqi.
YOU ARE READING
[S3] QUEEN'S LOVE ✓
Romance✿ *✧-4th peonylimette land-✧*✿ In another version, They continue starting their new life as 6 wives. ↪ Flirt like hell ↪ Romantic like drama ↪ Sweet like honey ⚫⚫⚫⭐⚫⚫⚫ " Can I taste your neck and kiss your lips ? " ⚫⚫⚫⭐⚫⚫⚫ ▷ marvelous cover ; @Zwa...