Santorini, Greece
Kebanyakan bangunan berpenghuni yang berdiri disitu hanya dicat berwarna putih. Tapi tak apa, permandangan di tebing laut pun cukup untuk menghiasi keadaan di situ.
Amy menghirup udara segar bayu laut, angin menerja wajahnya sementara Rifqi masih lagi dibuai mimpi.
Mereka akan bersiar-siar sekitar bangunan putih konkrit tersebut sambil disapa oleh beberapa orang tempatan di situ.
Mesra je, datang menapak je kat sini, terus buah tangan berduyun-duyun di luar pintu.
"Good morning, madam. How your sleep?" Seorang wanita berusia 40-an menegur sambil memegang sedulang crossaint panas.
Dah agak, ni mesti nak bagi kudapan pagi untuk diorang.
Kalau macam ni, tak adalah mati kebulur mereka berdua jadinya.
"Good. I've never been so comfort until I come here." Amy menjawab manis sambil tersenyum lebar. Selendang yang menutup separuh daripada badannya ditarik.
"Where's your husband?"
"He still fall asleep." Jawapan Amy mendatangkan gelak daripada beliau.
Eh, apaan?
"Its been many year we doesn't meet a couple tourist. I'm sorry if our neighbourds keep bothering you, we've too excited." Ucap wanita itu dengan sopan.
"Ahh, I don't need to think like that. Thank you because take care of us, madam." Amy menunduk 90° darjah sambil tersengih. Gigi silunya tertayang membuatkan wanita berusia itu membalas senyumannya.
Manis!
"Honey."
"Ahh, your husband is calling you. Here, take this. I've made it special for both of you." Dia menghulurkan dulang tersebut kemudian mempamitkan diri untuk balik ke rumahnya.
"Yes?" Amy melirik kearah suaminya yang masih diulit mamai. Sebab? Lelaki di hadapannya itu suka sangat bawa selimut ke mana-mana. Entahlah, bad habit kut?
"Apa honey pegang tu?" Rifqi mendekatkan diri kearah isterinya. Keadaan luar mempamerkan cahaya matahari yang akan terbit.
"Crossaint."
"Jom makan di luar?" Amy tersengih kearah suaminya yang sudah melentok di atas bahu. Tak taulah macam mana Rifqi masih boleh tidur semula dalam keadaan berdiri.
"Bee, lepas ni kita jalan-jalan di kawasan tebing ya? Nak tak?" Amy sekali lagi memberi cadangan yang hanya diangguk oleh Rifqi. Ikut bini sendiri je lah, lagipun, kawasan sini tak banyak orang nak datang.
Jadi, keadaan nampak tenang dengan ombak laut menghentam gigi batu-batuan.
"Amy." Suara mendatar erotik Rifqi menyentakkan Amy yang masih lagi melihat matahari yang terbit sedikit demi sedikit.
CUP!
Amy memandang wajah suka Rifqi dengan pandangan kaku. Kejap, suami dia baru je ke cium bibir dia tanpa apa-apa petunjuk?
YOU ARE READING
[S3] QUEEN'S LOVE ✓
Romance✿ *✧-4th peonylimette land-✧*✿ In another version, They continue starting their new life as 6 wives. ↪ Flirt like hell ↪ Romantic like drama ↪ Sweet like honey ⚫⚫⚫⭐⚫⚫⚫ " Can I taste your neck and kiss your lips ? " ⚫⚫⚫⭐⚫⚫⚫ ▷ marvelous cover ; @Zwa...