jiyeon’s pov
“ Annyeong, Jiyeon? ”
Aku ketap bibir, teragak-agak untuk menjawab. Aku pandang Yewon, meminta aku untuk bercakap menggunakan bahasa isyarat. Apa aku nak cakap kalau dia tanya?
“ Jiyeon? ”
“ A–ah, Chanhee. ”
“ Ni siapa? Girlfriend Chanhee hyung eh? ”
Aku terkebil-kebil. Nombor siapa ni? Asal lain benar suara Chanhee? Mustahil. Ini memang nombornya. Dan— aku girlfriend Chanhee? Heol, tak official pun lagi. Belum sempat aku nak cakap lebih lanjut, ada bunyi bising datangnya dari hujung talian.
“ ERIC! Jangan main phone aku! ”
“ HAHAHAHAHA CHANHEE HYUNG ADA GIRLFRIEND LA ! Ni hyung, girlfriend hyung namanya Jiyeon call tadi. Okay, bye-bye Jiyeon noona! ”
“ ERIC! Um, Jiyeon. Sorry, kawan aku pegang phone aku tadi. ” Okay, ini baru betul Chanhee.
“ Er, oh haha it’s okay. Sorry sebab call dan ganggu kau malam-malam macam ni. Kau tengah busy ke? Riuh je dekat tempat kau tu. ”
“ Eh, tak adalah. Mana ada ganggu. Aku tak kisah. Tak, tak busy pun. Riuh sebab housemate aku buat bising, hehe. Btw, waeyo? Kau ada nak cakap something ke? Jarang kau call aku ni. ”
“ Er, aku— ”
“ Chanhee, si Jiyeon ni asyik teringat dekat kau je sampai kerja dia pun dibiarkan ke tepi. Tak boleh tidur. Dia malu nak call kau sebenarnya jadi, aku sebagai kawan dia kenalah tolong dia— ”
Serta merta, aku tekup mulut Yewon daripada terus bersuara. Cari nahas! Aku buat keputusan untuk keluar dari bilik, meninggalkan Yewon ketawa berguling atas katil aku. Aku menyambung perbualan sambil kaki melangkah ke ruang tamu.
“ C–Chanhee, jangan percaya. Housemate aku tengah merepek tu. ” Makin gagap aku dibuatnya. Semuanya salah Yewon! Kedengaran tawa kecil Chanhee di hujung talian.
“ Housemate kau riuh macam housemate aku juga. Jiyeon–ah. Kau juga tak boleh tidur ke? Aku juga. ”
“ Kenapa? Kau fikir apa sampai tak boleh tidur? Esok kau shift pagi tau! Aku tak nak kau lambat. ” Sengaja aku buat-buat tegas, nak tahu juga apa reaksi dia. Sekali lagi, dia cuma ketawa kecil.
“ Pernah tak aku datang lewat sebelum ni? Tak, kan? So, don't worry young lady. Aku tak akan lambat esok. Entahlah, aku cuma tak boleh tidur. Fikir macam-macam. Fikir fasal kerja dan—
“ —fikir fasal kau juga. ”
Jantung aku hampir tercabut bila mendengar ayat terakhir Chanhee. Suaranya kedengaran tenang, seperti tidak sedar apa yang dia dah katakan. Aku berdehem, cuba mengawal suara, “ K–kau fikir apa, Chanhee? ”
“ Tak ada apalah, hehe. Jiyeon, tidurlah. Kau penat. Siang tadi non-stop kau bekerja. Dahlah bekerja, lepas tu sambung belajar pula sekarang ni. Bila kau nak rehat? ” Suara Chanhee seperti memujuk, meminta aku berhenti untuk paksa diri. Nak buat macam mana? Ini hidup aku. Bekerja sambil belajar.
“ Aku tak boleh tidur, Chanhee. Tak apalah, aku masih tak penat lagi ni. Nanti aku tidurlah. ” Dasar penipu, Kim Jiyeon. Mata kau padahal dah mula layu sebab penat. Chanhee mengeluh, namun hanya mampu mengalah dengan aku yang jelas sekali keras kepala.
“ Atau, kau nak aku nyanyi? ”
“ H–huh? ”
“ Aku nyanyi sampai kau tertidur ya? ”
Aku tak membantah, terus membaringkan diri atas sofa di ruang tamu. Phone tadi aku letak di sebelah aku, di atas meja. Suara merdu Chanhee masuk ke dalam telinga, sedikit demi sedikit mula membawa aku masuk ke alam mimpi tanpa sedar.
“ Goodnight, Jiyeonnie. Sweet dream. ”
━━━━━━━━━━━
YOU ARE READING
part timer. chanhee
Fanfiction⌈ complete ! ⌋ in love with your own part-time worker. ft. choi chanhee. #O1. theboyz's malay fanfiction series © -sarahee :: 2020