05

9 1 7
                                    

Aku buat semua ni... Demi Christ...

Jam menunjukkan jam 5 petang. Hanya aku seorang yang berada dikawasan perkuburan Itu. Didepan aku, terdapat sebuah kubur yang baru. Terdapat batu kecil dihujung kubur Itu yang tertulis nama Christina. Lama aku merenung kubur Itu. Perlahan-lahan aku mencangkung.

Angin yang bertiup lembut, sangat menenangkan aku.

"Christ..."

Sebenarnya aku Tak mampu untuk berkata-kata...

"Betul ke ini yang kau nakkan ? Kau Tak rasa keputusan yang kau buat ni salah ke?"

Air mata ku mula bergenang.

Tiba-tiba, aku terasa sesuatu yang lembut, terkena pada belakang ku. Seperti.... Ekor. Ya! Ekor!

Aku menoleh ke belakang. Bulat mata ku memandangnya.

Kucing Christ! Harry!!!

Harry sedang duduk dengan gaya kucingnya sambil menjilat-jilat badannya.

Aku segera mendukung Harry. Bulu lebatnya yang berwarna putih salju Itu aku usap.

Harry hilang seminggu sebelum Christina mati. Upps! Bukan hilang tapi, Tak balik rumah. Menangis jugalah Christina tu...

"Harry, where are you going? Christina miss you so much."

Aku mengusap badannya lagi.

"Meowww..."

Harry menyahut Pertanyaan ku.

"Oh, cari isteri ea."

"Meowwwww...."

"Kurang asam punya kucing. Tuan dia punya la nangis-nangis macam nak mati. Dia boleh pula pergi Jalan-Jalan cari kekasih? Haih"

Ha... Kan dah terkeluar bahasa pasar karat aku.

Tiba-tiba kucing ni meronta-ronta untuk dilepaskan. Macam faham je dengan apa yang aku cakap tadi. Terus aku leraikan pelukkan ku. Dia terus mendarat diatas tanah.

Aku hanya memandang kucing parsi berwarna putih Itu yang sedang leka bermain dengan loket dilehernya. Rimas agaknya.

Pap!

Loket berbentuk kepala kucing Itu terbuka. Kelihatan sesuatu ojek kecil terjatuh diatas tanah. Aku terus mengambil objek.

Oh, kertas rupanya.

Terus aku membuka lipatan kertas Itu. Aku membaca satu persatu bait perkataan yang tertulis. Kemudian, aku merenung kubur Christ.

Nampaknya... Dia memang nak aku ganti kan tempat dia!

......

"Nampaknya, Team Intelligent Dah ada ahli baru."  Adam, senior di TWA II, fighter.

"Not just a new member... But she's the new leader for our teen teams."
Melly, senior di TWA II, pakar dalam makeover.

"She must be good and intelligent. Sebab tu madam nak ambil dia. Am I right?" Xen, senior diTWA II, fighter.

"I guess, you all semua mesti Tak sabar nak jumpa dia kan? We will meet her soon." Sandra, senior diTWA II, pakar IT.

.........

Aku memandang ruang pejabat ku. Seluruh dinding di bilik ku berwarna maroon. Terdapat sofa panjang yang empuk Dan mewah berwarna krim. Terdapat juga televisyen bersaiz 70 inci yang boleh dilipat, tergantung didinding utama. Kemudian, Terdapat sebuah kerusi urut di penjuru bilik di bahagian kiri Dan Terdapat permainan seperti permainan tembak- menembak Dan lumba kereta digital seperti didalam Mall. Dalam bilik ini, Terdapat sebuah ruang kecil, khas untuk bersenam Dan berlatih. Sungguh, aku Tak terjangka yang aku akan dapat menginap di bilik sebegini.

JADE 01Where stories live. Discover now