Perjalanan dari Malaysia ke Thailand tidak lah memakan masa yang lama kerana lokasinya yang dikatakan sebagai 'Jiran Malaysia' Dan tambahan pula, kenderaan yang mereka naiki ialah kapal terbang milik TWA II.
Setelah keluar dari Airport, team Intelligent terus mencari tempat untuk menginap, memandangkan tiada evolusi pertumbuhan World Agent di Thailand. Mereka perlu berdikari. Dengan duit yang ada, mereka perlu berjimat cermat.
Seperti yang dirancang, kami semua terus mencari Hotel murah sebagai tempat untuk menginap sepanjang tempoh penyelesaian kes ini.
Sampai didepan hotel ini, kami semua meneliti hotel ini. Bangunan kecil ini tampak menakutkan.
Faiq membuka topeng hitam yang menutup mulutnya. Matanya memandang ke Arah ku.
"Serious la Jade, kita nak tidur kat sini?" Wajahnya berkerut seribu sambil tangannya tergawang-gawang diudara.
"Dah tu? Agensi kita Tak berikan duit yang banyak dekat kita. So... Kita kena berdikari sendiri." King Allen memaut bahu rakannya itu.
"Dah, jom masuk." Ajak Aisha.
........
Seorang lelaki berbadan sasa sedang berbual-bual dengan Jade.
Yang lain semuanya berpeluk tubuh, memandang Jade Dan tauke Hotel yang sedang berbicara. Masing-masing bersedia jika ada apa-apa yang berlaku.
"S̄wạs̄dī c̄hạn khụ̄x sā r̀ā h̄̒ c̄hạn xyāk rū̂ keī̀yw kạb kh̀āthī̀ phạk thī̀ nī̀." (Hai, saya Sarah, saya nak tahu tentang kos penginapan disini).
Dia menilikku dari atas ke bawah. Kemudian, dia memandang ahli-ahli ku.
"Dī khuṇ phūd thịy dị̂ khuṇ thuk khn peid h̄n̂ākāk pāk dị̂ h̄ịm?". (Bagus, awak boleh cakap dalam bahasa Thai. Tapi, Boleh awak buka topeng mulut tu?)
"K̄hxxp̣hạy nī̀ pĕn reụ̄̀xng yāk". (Maaf, ia perkara sulit.) Aku terus menjawab dengan pantas.
Kedengaran lelaki Itu menghembus Nafas berat. Tiba-tiba, lelaki Itu berteriak. Seolah-olah sedang memanggil seseorang. Kami semua terkejut. Kehadiran dua orang lelaki botak bertubuh sasa sambil memegang senapang keluar dari sebalik dinding.
Aku terus memandang ke semua ahli ku. Mereka semua menggelengkan kepala.
Aku memandang lelaki Thailand dihadapan ku ini. Kelihatan dia sedang tersenyum sinis.
Aku menghembus Nafas berat.
Hoodie hitam yang menutupi kepala ku, aku selak. Terlihat rambut hitam pendek seperti lelaki. Kemudian penutup mulut ku, aku buka juga. Kelihatan misai tebal menghiasi atas bibir ku.
Lelaki-lelaki Thai Itu nampak tercengang. Kemudian dia memandang ahli-ahli ku pula. Satu-persatu membuka hoodie yang menutupi kepala Dan membuka penutup mulut masing-masing kecuali Aisha.
Kedua-dua lelaki sasa Itu mula mengangkat senapang Dan mengacukan kerarah Aisya.
"She's a girl. A kind girl. We're not criminals." Celah ku cepat-cepat sebelum perkara yang Tak diingini berlaku.
"Okay, let me tell you, sir. C̄hạn pælng pheṣ̄ cāk pheṣ̄ h̄ỵing pĕn pheṣ̄ chāy c̄hạn yạng mị̀ dị̂ pelī̀yn chụ̄̀x." (Saya adalah 'transgender' daripada perempuan kepada lelaki.)
Dia mengangguk. Kemudian, aku terus memberikan wang untuk beberapa malam disitu. Dia memberikan dua kunci bilik kepada ku.
Sepanjang perjalanan kami ke bilik, kelihatan seorang 'gadis' sedang Cuba menggoda kami.
"Hye baby."
'Gadis' Itu berhenti dihadapan ku. Secara automatik, pergerakan kami yang seperti kereta api Itu terhenti. Dia tersenyum manja.
Sucks!
"Would you like to join me in my room?"
Aku terdiam sejenak. Laju 'gadis' seksi Itu ingin menyelak hoodie yang menutupi kepala ku. Terus aku mencengkam pergelangan tangan kanannya.
"Don't touch me, man." Aku menolak tubuh 'gadis' itu. Terus 'gadis' Itu terdorong ke belakang tetapi sempat disambut oleh Faiq. Entah sejak bila Faiq berjalan kehadapan pun aku Tak perasan.
'Gadis' Itu berada dalam pelukan Faiq. Mereka sama-sama bertentangan mata. Perlahan-lahan perempuan Itu mendekatkan wajahnya dengan mulut yang muncung seolah-olah ingin mencium bibir Faiq.
"Kiss me baby, kiss me." Suara garau gadis Itu keluar, menyebabkan Faiq tersedar bahawa 'gadis' cantik Itu ialah lelaki.
Lantas Faiq membangunkan 'gadis' Itu Dan dia terus menjauhkan diri daripada dia.
Gadis Itu terus mengejar Faiq.
"Nampaknya, dia Dah tergilakan Faiq." Getus Elly.
Aku tersenyum disebalik topeng mulutku.
Nampaknya, aku kena settlekan 'perempuan' ni sekarang.
Aku terus berhenti dihadapan 'gadis' Itu. Untuk menghalang gadis Itu daripada terus mengejar Faiq dibalkoni ini. Aku meninjau Faiq yang sedang menyorok dibelakang King Allen. Dia nampak takut. Kemudian, aku memandang gadis Itu kembali. Dia kelihatan sedang mengusap-usap pehanya yang licin sambil memandangku.
Are you trying to seduce me? Heh.
"Bitch, he deserves better." Laju aku memberi tamparan kuat pada wajahnya menyebabkan dia berpusing-pusing ke belakang.
"Ceh, drama pondan betul." Kata Allen perlahan.
'Gadis' Itu berhenti berpusing dihadapan pintu bilik yang kelima. Kerana, dia tersedar bahawa tiada siapa yang ingin menyelamatkan dia seperti mana lelaki kacak tadi selamat kan dia. Lantas, Dia merenungku tajam. Terus dia menanggalkan rambut palsunya Dan mencabut heels pinknya. Lalu, dia menunjukkan aksinya dengan berlari pecut ke Arah ku.
"HOIIIIII!!!!" Dia menjerit lantang. Keluar suara jantannya.
Aku pula kekal berdiri dihadapan, bersedia menunggu aksi 'gadis' Itu. Tiba-tiba, seorang lelaki Tinggi lampai berdiri dihadapanku , Allen! Dapat ku rasa kan aura lelakinya yang... Lain macam!
"Hiyarghhhh." 'Gadis' Itu mahu menumbuk Allen tetapi Allen lebih pantas melakukan serangan.
'PANGGGG!!!'
Satu tamparan kuat oleh seorang lelaki bernama Allen terbang ke wajah 'gadis' Itu. Menyebabkan dia jatuh terkangkang.
Melihatkan kejadian Itu, kami terus membiarkan 'gadis' Itu. Dia kelihatan sedang terduduk memandang sekeliling. Entah hilang ingatan, entah Insaf pun Tak tau lah.
Allen yang dihadapanku secara tiba-tiba memegang lengan bajuku. Aku Tak protes. Mungkin kerana... Aku terkejut dengan personaliti dia yang berubah menjadi garang?
Balkoni yang kami lalui yang tadinya riuh rendah dengan suara 'gadis-gadis' seksi, kini sunyi. Mereka semua berdiri tegak didinding, untuk memberikan laluan kepada kami.
"Dah sampai." Kata Aisha.
Bilik 045 Dan 046 memenuhi ruang kornea kami. Masing-masing memandang Antara satu sama lain.
"Girls stay in 045 and boys stay in 046." Kata Ali.
Masing-masing bersetuju. Sekarang, keselamatan perlu dijaga sendiri. Danger will come everytime and everywhere.
YOU ARE READING
JADE 01
AksiHope you guys enjoy reading this story! Muahhh "No one can replace her. She's the one. The only one. Jade. JADE 01." Boleh baca Mia Bella by triosyaza. Sebab cerita ini ialah sambungan Mia Bella yang Tak complete tu. Hehehe