Hanya sinaran cahaya bulan yg menerangi bilik itu dan terdapat seorang perempuan termenung memandang ke arah tingkap.
Perempuan itu berjalan ke arah tingkap itu lalu membukanya.Angin malam bertiup laju ketika itu membuatkan rambut perempuan itu mengerbang.
Krekkkk
Pintu bilik itu dibuka oleh seseorang tiba2.
"Y/n puas aq ketok pintu bilik kau. Jom makaarrrrrrrrghhhhhhh hantuuuu..Mingi yg ingin memanggil y/n untuk ajak makan bersama berlari x cukup tanah apabila dia terlihat kelibat yg rambutnya mengerbang.
Y/n yg mendengar jeritan Mingi tu menoleh ke arah pintu masuk."Aq rasa tadi ade org panggil aq kan. Whatever. Hey mimi masuk cepat aq dah lah nak keringkan rambut aq ni. Kau lak main kat luar tu dah malam ni jom masuk." Y/n memanggil seekor kucingnya.
"Meooow" kucing itu pun masuk ke dlm semula.
Y/n pun menutup tingkap itu lalu lampu bilik dihidupkan dan dia pun mengeringkan rambutnya.
Skip
"Hyung ade hantu dlm bilik y/n." kata Mingi kepada Seonghwa.
"Ape kau merepek ni Mingki. Mane ade hantu. Tulah org suruh selalu kemas bilik x nak kan ade benda ikut kau." bebel Seonghwa.
"Kau ni jgn lah takutkan aq. X tenang aq dibuatnya." sampuk Yeosang sambil berpeluk tubuh.
Tiba2 lampu di ruang tamu itu tepadam.
"Arhhhhhhhhhhhhh"
"Ommmmaaaaaa"
"Apppaaaa"
"Mianhaeee"
Huru hara dibuatnya bila lampu terpadam.
"Mianhae saya salah tekan suis lampu." kata Mak Su.
"Hahahhahhahahahahaha lawak ah korang ni baru gelap kejap dah panggil omma appa." geli hati y/n dibuatnya melihat gelagat ateez.
" Btw x de hantu kat rumah ni tadi tu aq lah dlm bilik. Aq nak keringkan rambut tapi kucing aq kat luar tu bila aq buka tingkap mengerbang rambut. " terbang y/n.
" Yah nasib baik aq x de sakit jantung tau x. Kau ni pon duduk dlm bilik tu bukak lah lampu. " marah Mingi.
"Kau pun satu hyung penakut sangat." celah Jongho.
"Dah jangan bertekak pula. Kita ni menumpang je kat rumah org walaupun tengah holiday." kata Hongjoong.
"Dah jom makan. Aq dah lapar ni." San bersuara yg dari tadi berdiam diri.
Masing2 pun pergi ke ruang meja makan.
"Betul ke ni Ateez mcm x sama je ape yg aq tengok kat Internet." bisik hati y/n.
"Jangan terasa ape yg Mingi ckp tu. Dia tu memang penakut." bisik Yunho kepada y/n.
"Aik tetiba lak ckp ngan aq. Aq ingat kan dia pon bengang ngan aq." kata y/n seorang diri.
"Tapi kenapa aq rasa ade benda yg x kena eh." y/n mengelamun seketika.
"Y/n mengelamun depan makanan tu buat ape?" panggil Mak Su.
"Oh x ade ape2. Hmm Mak Su makan je lah ngan dia org. Y/n rasa x sihat lah nak gi rehat dulu." kata y/n lalu meniggalkan meja makan itu.
"Kenapa dgn y/n tu Miss Su?" tanya Yeosang.
"Dia kata x sihat. X pe lah kamu semua makan dulu. Saya mahu bagi ubat kat dia kejap." Jawab Mak Su lalu menuju ke bilik
Y/n."Song Mingi." panggil Hongjoong sambil memandang ke arah Mingi dgn pandangan yg menakutkan.
(Well x de lah menakutkan saje je nak letak pic)
"Nnnaee hyung." tergagap Mingi menhayut panggilan leadernya sambil menundukkan pandangan.
______________________________________________
Jgn lupa like, share & komen story ni.
Sorry kalau ade typo, salah tatabahasa & sebagainya.
😁😁😁😁
YOU ARE READING
𝓐𝓽𝓮𝓮𝔃 & 𝓜𝓮 @ 𝓜𝓮 & 𝓐𝓽𝓮𝓮𝔃 ( 🅲🅾🅼🅿🅻🅴🆃🅴)
FantasyThis story pasal apabila hidup korang bersama ateez or kinda something like that. Well ni cuma rekaan semata mata so jgn fikir negative sangat guys. Try lah baca story ni sambil bayangkan diri korang bersama ateez cam ne.