"Ramadhan tiba Ramadhan tiba" nyanyi y/n dgn senang hati.
"Ape kau ni memekak pukul 5 pagi? Aq nak tidur pun x boleh?" kata Wooyoung sambil mengosok matanya.
Semua member ateez juga terjaga akibat daripada y/n yg memekak di dapur. Mennyanyi sambil masak mcm nak roboh rumah.
"Kau ni pagi2 dah kebulur. Rajin pulak kau masak?" kata Jongho sambil mencapai apple yg berada di atas meja x kan lah yg di atas pokok.
"Kau pun sama je pagi2 dah kemaruk cari apple. Lain kali nak cakap cermin dulu diri tu." sampuk Mingi.
Y/n tidak mengendahkan ateez lalu menghidangkan juadah yg dimasak olehnya dan Mak Su.
(Bilangan pinggan, cawan, Dan side dish tu ignore je ok janji banyak makanan)
"Bagus lah korang dah bangun. Dah pergi cuci muka dan gosok gigi. Nanti kita makan sama2." kata Mak Su kepada ateez.
Member ateez yg masih blur tu pun hanya mengikuti ape yg disuruh.
Skip
Selepas itu mereka semua duduk di meja makan dan menikmati makanan yg disediakan.
"Kenapa hari ni sarapan awal sangat? Matahari x terbit lagi?" tanya Hoongjong.
"Ni namanya sahur." balas Mak Su dgn pendek.
"Sahur ni memang sebelum Matahari terbit. Dan kita org sahur sebab nak puasa." sambung y/n.
Ateez masing2 membuat muka blur.
"Ape pulak puasa ni? Cuba kau explain?" kata San sambil makan. Makan jgn bercakap k.
"Puasa tu merupakan suatu ibadah yg kita org kena buat. Contoh lain mcm berdoa, sembahyang. Paham" jawab y/n.
"Ohhhhhh. Puasa tu korang buat macam mane?" tanya Seonghwa dgn perasaan yg ingin tahu.
"Korang x boleh makan dan minum serta perkara yg membatalkan puasa dari terbit Matahari sampai tenggelam Matahari." terang Mak Su.
"APEE." jerit ateez.
"Diam lah nanti aq hempuk lesung batu tu kat muka korang baru tau." ugut y/n.
"Kau ni hancur lah muka aq yg flawless dari kau ni." kata Yeosang dgn divanya.
"Malas lah nak layan." balas y/n.
"Habis tu kenapa kita org pun sahur jugak? Bukan kita org kena puasa pun." kata Yunho .
"Korang kan kalah main UNO dgn aq semalam. So deal dia korang kena buat ape yg aq suruh. Dan yes this one is legal not need to Worry. Kalau korang puasa pun x akan mati. " kata y/n sambil memflip hair.
"Menyesal aq main UNO semalam. Baik aq main je drone aq tu." sampuk Yeosang dgn nada yg sedih.
"Kau x yah sedih sangat eh. Bukan semalam kau dgn y/n ke ajak main UNO ni." kata Mingi sambil menjeling Yeosang.
YOU ARE READING
𝓐𝓽𝓮𝓮𝔃 & 𝓜𝓮 @ 𝓜𝓮 & 𝓐𝓽𝓮𝓮𝔃 ( 🅲🅾🅼🅿🅻🅴🆃🅴)
FantasyThis story pasal apabila hidup korang bersama ateez or kinda something like that. Well ni cuma rekaan semata mata so jgn fikir negative sangat guys. Try lah baca story ni sambil bayangkan diri korang bersama ateez cam ne.