Part 9

222 31 0
                                    

(Sesiapa yg blm baca part 8 sila baca part 8 dahulu sebelum baca part ni part 9 sebab author tersalah publish)

" Yeosang aq pun nak try drone tu bagi ah kat aq." pinta Yunho sambil menarik lengan baju Yeosang.

"Kejap ah." balas Yeosang.

Yunho cuba mengambil remote drone itu dari tangan Yeosang. Mereka berdua bergelut berebut remote itu.

Tiba 2 drone itu hilang kawalan lalu terhempas ke lantai.

Seonghwa yg tengah mengemop lantai itu pun terkejut lalu tersepak baldi air sabun mop lantai. ( Mohon faham ayat author)

"Ape bising2 ni?" tanya y/n sambil menuruni tangga.

Tanpa y/g sedar dia terpijak air sabun mop itu lalu tegelincir menyebabkan kepalanya terhantuk pada anak tangga. Darah mengalir keluar dari kepalanya.

"Y/n. Omo ape dah jadi ni. Bangun y/n." kata Seonghwa sambil memangku kepala y/n yg berlumuran darah.

"Yeosang cepat panggil Miss Su." arah Hongjoong yg kebetulan berada di situ.

Yeosang pun bergegas pergi memanggil Mak Su. Yelah Mak Su je yg boleh drive kat sini. Member ateez bukan x boleh drive tapi mereka bukan rakyat tempatan yg boleh suka2 drive. Laws is laws.

Skip

Mak Su dan ateez menunggu y/n yg masih lagi dirawat di dlm bilik rawatan kecemasan. Mereka berdoa dan berharap agar y/n tidak mengalami kecederaan yg serious.

Seorang doktor keluar dari bilik rawatan itu lalu menghapiri mereka semua yg menunggu y/n.

"Siapa family pesakit di sini?" tanya doktor itu.

"Saya mak cik kepada pesakit, doktor." Jawab Mak Su.

"Saya nak bagitau yg pesakit dlm keadaan yg stabil cuma kepalanya perlu dijahit dan kaki kanannya terseliuh semasa tegelincir." terang doktor itu.

"Oleh itu pesakit perlu banyak berehat dan jangan banyak bergerak. Buat masa sekarang pesakit perlu ditahan di dlm wad untuk permehatian. Kalau x ade ape2 saya minta diri dulu." kata doktor itu sebelum pergi menyambung tugasanya.

"Terima kasih doktor." kata Mak Su.

"Miss Su bagaimana keadaan y/n?" tanya Hongjoong.

"Doktor kata y/n dlm keadaan yg stabil cuma kepala dia kena jahit dan kaki kanan dia terseliuh masa tegelincir." Jawab Mak Su sambil mengelap air matanya.

"Ni semua salah aq. Kalau aq x main drone dlm rumah semua benda ni x akan jadi." Yeosang mula bersuara.

"Aq pun salah gak sebab berebut drone ngan kau sampai benda tu rosak." kata Yunho sambil menundukkan kepalanya.

"Dah dah lah tu hyung benda dah jadi nak buat cam mane." kata Jongho yg cuba memberikan semangat.

"Betul tu baik korang berdoa agar y/n cepat sembuh." sambung Wooyoung.

"Hyung pun setuju. Baik kita berdoa benda yg baik daripada terus menyalahkan diri sendiri." kata Seonghwa. (Peh ayat dia menusuk kalbu betul)

 (Peh ayat dia menusuk kalbu betul)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Aq pun rasa benda yg sama. Baik kita sama berdoa agar y/n cepat sembuh. Lagipun dia tu masih sekolah." Mingi juga mula meluahkan ape yg berada difikiranya.

"Betul tu. Dia masih lagi budak yg baru nak membesar. Panjang lagi perjalan hidup yg perlu dia tempuhi. So kita yg lebih tua kena lah berikan semangat kepada y/n nanti." kata San dgn ayat falsafah dia tu.

"Jadi Yeosang Dan Yunho nanti kamu berdua perlu minta maaf dgn y/n faham. Lagi satu jgn buat benda yg memudaratkan org sekeliling lain kali." kata Hongjoong dgn tegas.

"Baik hyung." balas Yeosang Dan Yunho.

______________________________________________

Jangan lupa vote, share dan komen.

Sorry kalau ade typo, salah tatabahasa Dan sebagainya.

😁😁😁😁😁

𝓐𝓽𝓮𝓮𝔃 & 𝓜𝓮 @ 𝓜𝓮 & 𝓐𝓽𝓮𝓮𝔃  ( 🅲🅾🅼🅿🅻🅴🆃🅴) Where stories live. Discover now