BAB 12

72 3 0
                                    

Setiap kali terkenangkan panggilan telefon yg aku terima malam tadi, aku jadi serba salah. Aku sendiri tak menjangka yang aku boleh sekasar itu.


"You nak apa call i?"

"Ui garangnya...Jangan lah garang sangat Cik Khatijah. I call nak mintak maaf pasal i baca chapter 5 tesis you hari tu.."

"Okay, apology accepted. Bye!"


"Ehh..nantilah kejap.."


"Nak apa plak lagi?"


"Nak you..hehe gurau..gurau."

"Banyak lah punya gurau! I nak tidur dah ni. Apa lagi you nak cakap??"

"Lah..awalnya nak tidur. Relaxlah..belum tengah malam lagi pun.. Baru nak ajak sembang kejap."

"Kalau dah mata mengantuk, takkan nak tunggu tengah malam baru boleh tidur? Sorrylah, i takde masa lah nak sembang dengan stranger!"

"Tapi i bukan stranger kan?"

"Yes, you are. I tak kenal you so you are a stranger to me. So, okay lah stranger, i nak tidur! Good night!"

"Wait.."


"Apa lagi??"


"Esok i datang UKM..boleh jumpa you tak?"


"Lerr...nak jumpa apasal pulak!"

"Saja..boleh jugak i belanja you minum ke apa. Lagipun i still rasa bersalah pasal tesis you tu.."

"Thanks, but no thanks!"


"Please..i still tak sedap hati ni.."


"Eh encik..i told you apology accepted kan? So that's enough lah."

"Ish..ish..memang betullah garang cik khatijah ni..By the way, my name is not 'encik' lah. My name is Alfian..hehe.."

"So?? Ada i kisah ke? Nama you Alfian ke, jamban ke..lantak you lah!!"

Terus aku matikan panggilan tanpa sempat mamat tu menjawab! Aduhai..serba salah betul aku rasa. Padahal dia berniat baik nak mintak maaf. Mesti dia fikir aku ni perempuan brutal. Tapi lantaklah dia..Siapa suruh loyar buruk sangat!


Kuliah Dr hafiz pagi ni punyalah boring gila. Entah apa yang dibebelnya kat depan tu. Menyesal pulak aku ambil subjek Real Analysis ni waktu sem akhir macam ni. Dulu awal-awal taknak ambil. Nasib baik lah Ben sanggup temankan aku ambik waktu sem akhir ni. Kalau tak, mahu aku melopong sorang-sorang. Sebut pasal Ben, takde pulak nampak kelibat dia pagi ni. Ponteng lagilah tu. Takpun tidur tak ingat dunia sampai terlajak! Tapi logiklah pun dia ponteng. Kuliah pagi ni memang boring gila. Tengok jam, ada lagi half an hour. Tapi sepatah haram pun aku tak faham. Huwaaaa kenapalah si Ben ni ponteng hari ni!


************************


"Hola seniorita!" sedang enak aku mengunyah sandwich tuna kat kiyos Pusanika tu, Ben tiba-tiba muncul. Tersenyum-senyum macam kambing!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 23, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Nostalgia Cinta GilaWhere stories live. Discover now