De volgende ochtend word ik bij de eerste lichtinval al wakker en zucht ik diep. Ik sta op en pak het laatste eten wat we in de hut hebben. Thijs is ook wakker geworden en loopt naar mij toe en pakt een stuk brood. Ook ik pak een stuk brood en eet het op. Ik zeg tegen Thijs dat hij hier moet blijven en niet naar buiten mag gaan. Nadat ik dat heb gezegd loop ik naar buiten en begin ik met trainen voor het gevecht dat over 6 dagen word gehouden. Ik train al best veel voor andere gevechten maar dit is anders omdat de andere krijgers dezelfde training hebben gehad. Eerst pak ik mijn zwaard en begin ik te vechten met een boom, ik weet het dat is vreemd maar ik heb niks anders. Ik oefen met passen waarin ik beter wil worden maar ook met passen die ik al onder de knie heb. Dan pak ik ook mijn tweede zwaard en doe ik hetzelfde.Je mag tijdens het gevecht een wapen kiezen en daarmee vechten. Eigenlijk ben ik het best met pijl en boog maar in deze gevechten is een pijl en boog niet handig en moet je met een mes of een zwaard overweg kunnen. Daarom oefen ik met zwaard.
De hele dag train ik aan een stuk door en aan het eind van de dag ga ik weer naar de hut. Daar aangekomen zie ik dat Liam met Thijs aan het spelen is en ik glimlach. "Hey jongens." Zeg ik. Als Thijs mij ziet komt hij meteen aangerend en geeft mij een knuffel. Ik knuffel hem meteen terug. Dan draait Liam zich om en komt hij ook naar me toe, ik laat Thijs los en geef Liam ook een knuffel. "Nova ik moet met je praten." Fluistert hij in mijn oor en ik knik. "Thijs we komen zo terug oke? Blijf maar even spelen." Zeg ik tegen mijn kleine broertje.
Liam en ik lopen de hut uit. Als we stilstaan kijk ik hem aan. "Liam wat is er?" Vraag ik een beetje bezorgd. Liam zucht en ik blijf hem aan kijken. "Nova er word van ons verwacht dat we nog voor het gevecht trouwen." Zegt Liam. Ik schrik en verwacht dat hij in lachen uitbarst maar dat doet hij niet. "Liam je meent dit niet serieus toch?" Vraag ik. Hij kijkt me aan en aan zijn blik kan ik zien dat hij wel degelijk serieus is. Ik zucht. "Wanneer moeten we trouwen Liam?" Vraag ik. "Morgenvroeg, zodat je daarna gewoon door kan gaan met trainen." Zegt Liam zuchtend. "Ga maar naar huis Liam dan zie ik je morgenochtend, het brengt tenslotte ongeluk als je de bruid ziet voor de bruiloft." Zeg ik terwijl ik eigenlijk wil dat hij blijft. Hij knikt en loopt naar zijn hut toe maar kijkt nog een keer om.
Ik zucht en loop ook weer terug naar binnen. Thijs kijkt op en loopt naar mij toe. Ik til hem op en loop naar de plek waar ons eten ligt en ik geef hem een stukje vlees en eet zelf ook wat. Na het eten zet ik Thijs weer op de grond en ga ik met hem samen spelen met de takjes die hij heeft verzameld. Als het donker word breng ik hem weer naar bed en kijk ik naar de kleding die een bruid van haar toekomstige man krijgt voor de bruiloft. Liam heeft de jurk heel erg in mijn stijl gehouden en daar ben ik blij mee. Behalve dan dat het een jurk is maar ja je kan niet alles hebben toch? Ik zucht. Nu moet ik morgen trouwen met mijn beste vriend, dan kunnen mijn ouders er niet bij zijn en dan moet ik vijf dagen erna vechten voor mijn leven en om een leider van dit dorp te worden. Of ik daar nou blij mee moet zijn weet ik niet, maar het is hoe mijn leven gaat zijn. Misschien wel de laatste dagen van mijn leven. Niet over nadenken Nova wees positief. Ik ga in bed liggen en val al snel in slaap omdat ik zo moe ben.
Als ik de volgende ochtend wakker word weet ik meteen weer dat ik vandaag moet gaan trouwen. Dus ik trek mijn jurk aan en help Thijs met zijn kleding en maak dan ontbijt voor ons samen. En ik hoor weer een hoorn maar dit keer is de hoorn er om een bruiloft aan te kondigen. Ik zucht en loop samen met Thijs naar buiten. Thijs blijft bij de familie van Liam staan en ik loop in de richting van Liam. Als ik eenmaal tegenover hem sta kijk ik hem aan en geef een bemoedigend knikje en hij doet hetzelfde.
De persoon die ons gaat trouwen komt naar voren lopen en verteld aan de menigte dat ik misschien wel de nieuwe Heda ben en dat Liam en ik vandaag gaan trouwen en voor altijd samen moeten blijven. Dan is het tijd voor onze belofte aan elkaar, het is dan de bedoeling dat we beide zeggen dat we van elkaar houden in de taal van onze voorouders. "Ai hod yu in." Zegt Liam. "Ai hod yu in." Antwoord ik. Als we beide hebben gezegd dat we van elkaar houden loopt Liam naar mij toe en geeft me een kus. Dan laat hij los. "Je ziet er prachtig uit Nova." Fluistert Liam. "Jij ook Liam." Zeg ik terug. We pakken elkaars hand vast en lopen naar de hut die ons is toegewezen nu we getrouwd zijn. Thijs komt achter ons aan omdat hij nog bij mij mag wonen. We lopen de hut in en geven elkaar binnen een knuffel.
" Liam je weet dat ik echt van je hou toch?" Vraag ik aan hem. Hij knikt. Ik zucht diep en Liam kijkt me vragend aan. "Ik weet gewoon niet meer hoe het verder moet. Wij zijn dan nu getrouwd maar ik heb over 5 dagen dat gevecht en wat gebeurt er met jou en Thijs als ik het niet overleef?" Vraag ik. "Maak je geen zorgen om ons Nova wij redden ons wel." Zegt Liam. Ik knik als antwoord. Dan trek ik mijn kleding uit en doe iets anders uit en loop naar de deur. "Wat ga je doen?" vraagt Liam aan mij. Ik draai me om. "Ik ga trainen met mijn oude trainer. Ik zie jullie straks oke?" Antwoord ik. "Ge smak daun, gyon op nodotaim" Zegt Liam wat betekend word neer geslagen maar kom weer overeind en ik knik naar hem en loop naar mijn trainer en ga de rest van de dag verder met trainen.
JE LEEST
I am not weak (Dutch)
FantasyHet was een vreselijke manier om te sterven maar het moest. Niet voor mij maar voor iedereen die anders is. Anders als in vreemd voor de wereld. De wereld die zo erg verandert is in de afgelopen 300 jaar. Korte waarschuwing de taal die soms in dit b...