Sicknes

708 43 0
                                    

B. T. S. Siapa tak kenal dengan group Kpop BTS? Pemenang awards terbanyak. Meningkat naik dan membanggakan negara Korea. Diwakili 7 namja yang kacak dan manis. Dipimpin oleh agensi yang semakin besar dan maju.

Sebut saja 'hyung lines' Kim Namjoon atau RM leader untuk kumpulan BTS dengan iq yang sangat tinggi. Kim Seokjin atau Jin abang tertua dalam group BTS dan penuh dengan dad jokes nya. Min Yoongi atau dikenali Suga dan AgustD penuh dengan swag dan coolnya dan sangat hebat semasa rap bersama RM dan JHope. Jung Hoseok atau Jhope sunshine BTS dan Army dengan jiwa malaikatnya dan penuh teliti dengan dance.

Maknea lines pula,Park Jimin seorang namja manis namun penuh dengan kalakian ketika diatas pentas. Berhati sangat mulia. Kim Taehyung atau V namja senyuman kotak dengan penuh kepelikannya saat dihadapan camera namun dalam kepelikannya mempunyai sifat keseksian yang mendalam. Jeon Jungkook maknea yang sangat nakal dalam group BTS namun sangat patuh pada hyung tertuanya.

Mereka semua berhati mulia. Semuanya berkongsi suka duka bersama tanpa ada satu rahsia. Kecuali untuk namja ini. Dia menyimpan beribu kepedihan dan kesakitan dihadapan members dan Army. Ditutup dengan senyuman semanis gula.

Someone pov
Ahhh penat. Aku penat nak berlakon depan diorang. Macam mana aku nak berterus terang kalau diorang sendiri seakan tak nak dekat dengan aku. Aku egois ker? Aku selfish ker?

Ini semua untuk Bangtan. Sekarang nama Bangtan sudah naik. Itu janji aku pada diorang untuk naikkan nama kami. Dan aku berjaya. Tapi sakit ni. Barah otak. What! Aku seorang namja muda ada barah otak?

Macam mana dengan members lain? Macam mana aku nak jelaskan. Aku nak dengan diorang. Aku nak bersama diorang. Tapi...aku dah tak lama.

Macam sekarang Jhope seakan menghindar dari aku. Aku mesti ada buat salah dalam tarian sebab tu dia marah aku. Aku kena minta maaf tapi...aku terkurung dekat sini!

Terkurung dalam bilik berbau ubat dan darah. Members yang lain tak tahu sebab aku kata aku balik kampung. Aku tak ada sesiapa dekat sini yang teman aku. Aku nak call dioranh,tapi suara aku seakan tak izinkan aku bercakap dengan diorang.

"Namjoonshi." Panggil doktor yang bawakan ubat untuk aku. Ya aku Kim Namjoon leader BTS yang ada barah otak tahap 2.

"Ne doctor?" Nyahutku. Mesti suruh makan ubat. Wuekk ubat tu tak sedap!

"Awak makan ubat ni dulu. Petang nanti awak dah boleh balik." Kata Doctor Won. Aku tersenyum bahagia. Akhirnya aku dapat balik juga.

🐨🐨🐨🐨🐨🐨

"Hyungg!!!" Panggil aku pada Jin hyung. Nak tahu? Cuma dia saja yang okay dengan aku. Yang lain seakan menyalahkan aku. Memang aku pembuat masalah sebenarnya.

Jin hyung tersenyum memandang aku. Aku rasa tenang melihat senyuman dia. Aku rasa sangat tenang. Aku nak tengok sampai aku tua,tapi...ahh lupakan.

"Aigoo Namjonie! Weayo?" Tanya Jin hyung lembut. Ahhh! Dia memang hyung terbaik.

"Hyung ada nampak Hoseok?" Tanyaku. Jin hyung menunjuk pada bilik tarian. Aku beroh saja. Sebelum aku nak berjalan pergi dia tahan aku.

"Pekakkan telinga kalau dengar apa-apa." Pesan Jin hyung. Aku pelik. Aku hanya mengangguk saja.

Baru saja aku nak bukak tombol pintu,aku ada dengar suara diorang. Mengutuk aku...

"Aku tak fahamlah dengan Namjoon." Suga hyung.

"Hope pon tak faham hyung. Apatah masalah dia. Banyak buat silap!" Jhope.
End Namjoon pov

Namjoon nak saja menangis disitu. Dia tahu memang salah dia. Sudah banyak kali dia buat silap pada tarian untuk lagi 'Idol' walaupun yang dulu okay. Ini untuk concert nanti.

Lagipula ingatan Namjoon sudah tidak seperti dulu. Choegraphy lagu 'Black Swan' pun dia hampir lupa.

"Masuk jer Joon." Tegur Jin dari belakang. Namjoon mengangguk. Dia berpura senyum dan menegur setiap members walaupun teguran dia langsung tidak dihiraukan.

🐨🐨🐨🐨🐨🐨

Namjoon duduk didalam biliknya seorang diri. Dia menatap botol ubatnya dengan senyuman sinis. Tak disangka diusia muda dia dapat barah otak. Sangat kelakar.

Doctor Won kata itu ubat tahan sakit. Setiap kali ada latihan makan dulu ubat baru latihan. Kerana takut gegaran membuatkan barah mengangguk organ yang lain.

"Kau sakit Namjoon. Ingat!" Kata Namjoon seorang diri. Dia melihat pantulan diri dicermin. Wajahnya masih lagi okay,hanya matanya sedikit kabur.

Tok tok tok

"Hyung Jim masuk nea?" Panggil Jimin dari luar. Namjoon terus menyembunyikab ubat itu kedalam begnya. Lalu menyuruh Jimin masuk. Jimin juga salah satu members seperti Jin. Tidak menghindari Namjoon.

"Wea Jimin?" Tanya Namjoon lembut. Jimin terus memeluk Namjoon. Namjoon seakan pelik dengan kelakuan Jimin. Namjoon hanya membalas.

"Hyung...hiks..." Tangisan Jimin pecah. Namjoon semakin panik. Kalau saja Taehyung dan Suga nampak sudah pasti mereka akan salahkan Namjoon.

"Wea??" Tanya Namjoon lagi.

"Kita akan comeback hiks...Jim takut..." Kata Jimin lirih. Namjoon mengusap lembut.

"Takut sebab?" Tanya Namjoon lagi. Jimin memandang wajah Namjoon.

"Takut Jim tak hebat lagi!!!" Tangis Jimin pecah lagi.

"Shuusss..Jimin selalu yang terbaik. Hyung yakin. Kalau Jimin nangis macam ni,hilang kelakian Jim." Pujuk Namjoon. Jimin terus berhenti menangis membuatkan Namjoon tersenyum.

Bts:The Sadnes✔✔Where stories live. Discover now