Namjoon dan Suga ada recording untuk lagu mereka. Bahagian untuk yang lain semua sudah selesai kecuali mereka berdua. Sekarang giliran Namjoon untuk mengrapkan lirik mereka. Namun gagal kerana nafas tidak sampai.
"Kiya take rest dulu." Kata Suga lalu menghampiri Namjoon. Ada sedikit riak kecewa diwajah Suga. Dia menepuk bahu Namjoon sebagai kekuatan.
"Kau penat ker?" Tanya Suga kepada Namjoon. Namjoon menggelengkan kepala lemah. Sebenarnya dada dia sakit. Entahlah,dia asik dapat sakit saja.
"Muka kau pucat." Kata Suga lagi membuatkan Namjoon tersenyum.
"Sayang juga kau dekat aku hyung." Kata Namjoon. Suga tersentum senget.
"8 tahun Joon kita bersama. Tipu aku cakap tak risau." Kata Suga sambil menepuk peha Namjoon lembut. Namjoon mengangguk setuju.
"Hyung..." Panggil Namjoon sambil menatap Suga penuh harapan. Suga hanya mengangkat muka sebagai jawapan.
"Nanti tolong jagakan BTS. Aku tahu kau kuat." Kata Namjoon. Suga pelik. Dia membetulkan kedudukannya menghadap Namjoon yang sedang bersandar di kerusi.
"Asal kau jer yang jaga? Tugas kau kan?" Tanya Suga.
"Aku nak kena pergi." Kata Namjoon menahan air matanya. Suga semakin pelik.
"Kau? Nak pergi mana?" Tanya Suga lagi. Namjoon tersenyum.
"Mana aku nak pergi hyung akan tahu. Sekarang tolong janji dengan Joon hyung akan jaga diorang." Kata Namjoon. Suga cuma mengangguk saja. Dia masih tidak sedar apa yang Namjoon cuba sampaikan.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
Suga pov
Sekarang ni aku sensorang dekat dorm. Yang lain semua keluar. Kau malas nak keluar lebih baik aku tido. Dapat juga rehat sebelum diorang mula dance practis.Sebenarnya aku terfikir dengan kata Namjoon. Apa maksud dia yang sebenar? Dia nak pergi mana? Lama ker dia nak pergi? Sampai suruh aku jaga lagi. Ahh aku malas nak fikir.
Aku sebenarnya bangga dia jadi leader. Sebab dia kitorang ada dekat pentas. Kalau dulu dia pilih nak naik stage sensorang,aku rasa tak ada BTS dalam dunia ni. Sebab dia juga maknea yang Army banggakan masuk Big Hit.
Tak dinafikan RM memang baik,sangat baik. Dia sedar dengan kesalahan dia. Sepanjang Run BTS pon sama. Kalau dia buat silap mesti dia minta maaf. Aku suka perangai dia.
Aku tak dapat fikir kalau nanti dia menghilang. Mimpi semalam buat aku risau. Dalam mimpi tu kami ber7 mengadakan concert. Namun disaat akhir aku langsung tak dengar RM nyanyi.
Aku tak nampak RM dalam mimpi aku. Aku tak nak benda tu jadi. Aku dengan RM dah macam adik beradik semasa dalam trinee. Aku tahu dia kuat,sebab tu kitorang ada dekat world. Semua atas usaha dia dan tekad dia.
Oh tuhan. Tolong. Aku tak nak malaikat Kim Namjoon hilang dari mata aku. Jebal.
End Suga povSuga terus melelapkan matanya untuk tido. Petang nanti mereka akan adakan latihan dan ada rakaman untuk music bank.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
"Uwekkk! Uwekkk! Uhuk! Uhuk!" Itu semua datang dari Namjoon. Selepas mereka take time Namjoon terus berlari ketoilet untuk membuang semua itu.
Makanan tadi langsung tidak melekat diusus malah menjadi bahan muntahan. Termasuklah darah semasa Namjoon batuk tadi. Namjoon sangat lemah ketika itu. Namjoom seakan tak mampu untuk berdiri.
"Namjoon?" Itu suara Suga. Namjoon terus flush dan membersihkan mulut agar tiada kesan darah lagi. Dia menghadap Suga dengan senyuman. Dia mengangkat kening kanannya.
"K...kau.." Suga seakan ingin mengatakan sesuatu,namun dia terus menggelengkan kepala.
"J..Jin hyung bagi. Dia cakap kau pening." Kata Suga sambil menyerahkan sebotol pil milik Namjoon. Namjoon terus mengambil pil itu.
"Aku nak masuk tandas. Kau nak tercongok dekat situ ker?" Kata Suga. Namjoon terus keluar tandas.
"Gomawo hyung." Kata Namjoon lalu berjalan pergi meninggalkan Suga. Suga terus menutup pintu tandas. Dia tersandar pada tandas dan menunduk.
"Paboya." Kata Suga perlahan. Air matanya terus mengalir tanpa henti. Dia sudah tahu Namjoon kenapa. Dia dapat tahupon semasa Jin memberikan dia ubat itu. Suga sangat sedih sekarang.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
Suga pov
Kau penipu Namjoon. Macam mana kau boleh ketawa dengan Kookie sedangkan kau tengah tahan sakit? Kau memang leader gila. Aku kena tanya juga."Joon." Panggilku. Dia menoleh memandang aku dengan wajah pucatnya.. Ahh aku tak kuat.
"Hyung wea?" Suaranya mematikan lamunan aku. Aku duduk disebelahnya.
"Pening kau dah okay?" Tanyaku. Entahlah,kalau ini yang dia nak. Dia nak berpura maka aku akan tolong. Kalau itu buat korang bahagia aku akan bahagia.
"Ne. Lebih baik sekarang." Jawab Namjoon. Ahh tolong jangan bagi senyuman kau dekat aku. Kau buatkan aku tak nak lepaskan kau.
"Kau tak ada apa masalahkan? Aku tengok kau macam ada masalah." Tanyaku. Aku harap kau cerita.
"Ani. Aku baik jer. Thanks sebab hiraukan aku." Katanya. Harapan aku musnah begitu saja. Tuhan...kau tak dengar doa aku... Jangan hilangkan malaikat ini tuhan.
Joon kau boleh luahkan apa kau rasa Joon. Tak dengan aku,harap dengan orang lain. Aku mohon. Biar kitorang tahu kau sakit Joon walaupun kitorang tak dapat rasa kesakitan kau.
End Suga povSuga akhirnya mengalah. Dia membiarkan Namjoon terus bersembunyi.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
NamGa