Jhope

328 29 1
                                    

Jhope pov
Aku duduk ditengah bilik tarian kami. Aku seorang diri ketika ini. Aku nak tenangkan diri seketika. Aku membuka radio yang memang sudah disetkan dengan lagu kami. Banyak lagu membuatkan aku tersenyum apabila teringat dance mereka yang mulanya terabur.

Di lagu ini membuatkan senyuman aku mati. Cypher. Lagu dimana rap lines bersama menyindir haters. Aku rindukan Namjoon. Dan lagu ini membuatkan aku menangis. Persona. Milik Namjoon.

Semua lagu kami kebanyakkan Namjoon dan Suga hyung yang tulis. Jadi setiap kali lagu BTS berputar aku akan teringatkan dia. Teringat saat dia berikan aku lirik agar membuat choegraphy untk MV semuanya tengang dia.

Aku rindu saat dia menghancurkan barang. Membuatkan kami semua tergelak. Studio dia dah lama kosong. Studio Namjoon sudah lama tidak digunakan untuk membuat lagu.

Bogoshipo. Aku rindu kau Namjoonah!!! Please datang balik. Aku ada banyak lirik nak bagi dekat kau. Namjoonah ieronna palli!

Perlahan air mataku mengalir. Aku tak tahu kenapa aku jadi flashback semua kisah dengan dia. Saat dia panggil nama akum saat dia minta aku ajar dia. Saat dia kata dia penat. Ahhh aku rindu.

🐨🐨🐨🐨🐨🐨

Aku berjalan masuk kedalam ward Namjoon. Memang aku pergi sorang diri. Aku nak berdua dengan Namjoon saja. Aku lihat dia sedang membaca buku memang habit dia.

"Kau memang tak berubahkna Namjoon." Kataku mengejutkan dia. Dia tersenyum memandang akum jangan senyum Namjoon. Kau buat aku taknak lepaskan kau.

"Hey sunshine!" Kata dia. Panggilan tu..

"H..hye leader..." Sahut ku. Dia masih tersenyum memandang aku. Wajah dia sangat pucat. Aku tak kuat. Akhirnya air mata aku mengalir.

"Nampaknya matahari tak berapa bersina hari ini." Guraunya membuatkan aku tersenyum. Aku duduk disebelahnya. Memandang seorang leader BTS.

"Kau macam mana?" Tanyaku. Aku harap dia semakin membaik. Please. Tujer aku nak dengar.

"Rasa nak mati." Kata Namjoon.

"Joon.." Kataku tak senangm jangan jadikan mati sebagai alasan please Namjoon.

"My sunshine. Mana senyuman kau untuk aku? Aku rindu." Katanya lirih. Air mataku semakin mengalir membasahi pipi.

"Kalau matahari bersinar,pelangi mesti kena ada. Lengkap 7 warna pelangi." Balasku sambil tersenyum sedih. Namjoon terdiam. Aku tahu dia faham maksudku.

Aku dengan Namjoon hanya banyak diam saja. Dia tak boleh bercakap sangat,nanti dia sesak nafas. Aku menemani Namjoon sehingga dia tertido. Aku memandang wajah pucat Namjoon.

"Bogoshipo leader." Kataku lalu pergi keluar.
End Jhope pov

🐨🐨🐨🐨🐨🐨

Jhope tak tahu apa yang dia buat saat ini. Semua tariannya tak kena. Akhirnya Jhope terduduk meraung! Fikiranya hanya pada Namjoon saja! Ahhh dia rindu Namjoon.

Yang lain hanya mampu terdiam dan membiarkan saja. Mereka tahu Jhope tersangat rapuh ketika ini. Setiap tarian Jhope lakukan semuanya lari dari musik.

"Hyung..kalau hyung nak rehat pergilah. Jim dengan Kook cover." Kata Jimin perlahan. Hoseok menggeleng lemah. Dia akan teruskan juga. Mereka tidak akan mengcover tempat Namjoon. Kerana mereka berharap Namjoon akan datang dan bernyanyi bersama.

"1! 2! 3! Pap pap pap..." Jhope mula merentakan diri mengikut musik diikuti yang lain. Semuanya sedaya upaya focus agar Jhope tidak tertekan sangat.

Sehingga part Namjoon mereka semua menari dalam keadaan tertunduk. Kecuali Jhope. Dia tetap memandang cermin. Melihat tempat Namjoon yang kekosongan itu. Air matanya ingin mengalir.

Habis saja part Namjoon,lagupon terhenti. Mereka semua menunduk memandang lantai kecuali Jhope. Masih saja memandang cermin dan melihat tempat Namjoon.

"Bagus Joon!" Puju Jhope tiba-tiba. Semua members mengangkat muka memandang Jhope. Muka Jhope sudah kemerahan.

"Hyung..." Panggil Jin namun dihiraukan Jhope. Jin mencuba,sama saja gagal pada akhirnya Suga datang dan memeluk dari belakang.

"Gwenchana. Namjoon memang yang terbaik. Tapi sekarang dia tak ada dekat sini. Please. Kau tak kesian dengan Kookie? Jimin? V? Diorang tersiksa Hope. Namjoon tersiksa. Dia leader terbaik kita okay." Pujuk Suga lembut.

"Please kali ni jer aku nak bayangkan dia ada dengan kita hyung. Kali ni jer. Biarkan kali ni." Kata Jhope tertunduk. Suga menggelengkan kepala.

"Deperasion sangat sakit Seok. Aku dah rasa. Sangat sakit. Please Namjoon perlukan kekuatan kita." Kata Suga lagi. Mereka semua sudah mengalirkan air mata.

🐨🐨🐨🐨🐨🐨

"Aku rindukan kau Joon." Kata Namjoon memandang kearah langit. Sumpah dia rindukan Namjoon.

"Namjoonah. Tolong kuat." Kata Jhope seorang diri. Dia berada diluar bilik Namjoon. Yang lain ada dalam bilik tu.

"Leader tolong kuat." Kata dia lagi.

🐨🐨🐨🐨🐨🐨

NamSeok

NamSeok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Bts:The Sadnes✔✔Where stories live. Discover now