Namjoon dan B sedang membeli barangan dapur yang dipedan Jin kepada mereka. Namjoon hanya mengikut V saja kerana sepajang mereka berbelanja dia lansung tak kenal. Hanya tahu makan saja.
"Namjoonshi?" Panggil seseorang. V dan Namjoon berhenti. Mereka ingatkan fans yang tahu persembunyian mereka. Perlahan Namjoon menoleh,rupanya Doctor Won. Namjoon tersenyum.
"V kau pergilah dulu. Hyung nak jumpa kawan hyung kejap." V hanya mengangguk. Namjoon berjumpa dengan Doctor Won.
"Wea Doc?" Tanya Namjoon. Doctor Won memandang Namjoon dengan tatapan yang susah untuk dijelaskan.
"Kenapa tak datang treatment? Kalau kamu datang,pembiakan barah itu boleh dilambatkan." Kata Doctor Won. Namjoon tersenyum kecil lalu menggelengkan kepala dia. Bahu Doctor Won ditepuk perlahan.
"Lambatkan jer Doc,bukan matikan. Lagipula saya memang taknak diorang curiga." Kata Namjoon sambil tersenyum. Doctor Won menghela nafas berat.
"Kamu sayangkan Bangtan,tapi kamu tak nk bedah. Kamu kata sayangkan Bangtan tapi kamu taknak sihat. Saya tak faham." Kata Doctor Won.
"Kalau saya sihat sekalipon saya masih ada barah. Sebab kalai bedah korang takkan buang semua,jadi sama jer Doc. Saya sakit atau sihat tetap akan mati." Kata Namjoon.
"Saya dah ke???"
"4." Jawab Doctor Won. Namjoon mengangguk saja. Mereka pon berpisah disitu.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
V pov
Namjoon hyung pabo! Paboya! Namjoon hyung tak guna! Dia sakit tapi tak bagitahu kitorang. Siapa bangtan pada Namjoon hyung?Tok tok tok
"V jom makan!" Suara Jin memanggil nama aku. Aku tak ada selera nak makan sekarang. Aku memang tak berselera.
"Hyung! V nak rehat kejaplah! Penat. Hyungnim maka dulu okay?" Balasku bohong. Mata aku dah bengkak,takkan nak turun tunjuk dekat diorang.
Aku sayangkan bangtan,tapi bila dapat tahu Namjoon hyung sakit aku...aku hilang satu nyawa. Aku dapat tahu masa dekat supermarket. Aku dekat rak sebelah mereka. Aku dengarkan semuanya. Barah. Wow itu sangat mendalam.
"NAMJOON HYUNGGGG!" Walaupun pintu ini kedap suara,namun masih boleh dengar suara luar. Jeritan Jungkook membuatkan air mata aku semakin mengalir.
"Aniyo...jebal...jebal Joon hyung. Jebal." Ujarku lirih. Air mata aku memang tak nak berhenti. Aku benci semua ni. Lepas aku dengar kereta sudah hilang dari rumah,aku turun bawah perlahan. Rupanya ada Jimin lagi.
Jimin sedang makan. Dia tidak sedih ker? Bila aku tengok secara dekat dia sedang menangis,aku terus mendapatkan sahabat aku. Aku cuba memujuk dia walaupun aki juga sedih. Jim kau dah tahu ker?
Aku ada nampak kesan darah pada mangkok Namjoon hyung. Tolong hati aku tak kuat.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
"Kim Namjoon menghidap barah otak tahap 4 jadi kami sarankan jangan bagi dia kepenatan. Ia takut menganggu saraf yang lain." Aku terkedu mendengar berita itu.
Aku melihat yang lain semua terkedu jua. Jin hyung dan Suga hyung sudah jatuh terduduk menahan tangisan mereka. Jin hyung terduduk diatas kerusi manakala Duga hyung terduduk diatas lantai. Jimin pula sudah termenuh dengan air mata mengalir dipipi.
Hoseok hyung menenangkan Jungkook yang sudah menangis. Aku tahu Hoseok hyung tak kuat. Aku melangkah masuk kedalam ward Namjoon hyung. Aku melihat dia terbaring dengan peluh membasahi dahi.
"Hyung..." Panggilku perlahan. Aku mohon dia nyahut pabggilan aku.
"Ieronna hyung. Kita ada latihan pet...petang ni..." Kataku sambil menggengam tangan sejuk Namjoon. Aku menggigit bibir bawah ku menahan tangisan. Aku tertunduk menutup wajahku.
"V..." Suara tu! Namjoon hyung! Aku terus mengangkat muka. Ani! Aniyo! Namjoon hyung jangan senyum macam tu! Dimple dia...
"Gwenchana..." Kata Namjoon hyung sambil tersenyum. Aku menggeleng laju. Dulu senyuman itu membuatkan aku tenang,tapi sekarang aku benci senyuman dia.
"Palli. Hyung... Minggu depan kit...kita ada.." Kataku terganggu dengan perasaan aku. Aku ingin menangis. Tolong.
"Shuuusss kau penat. Pergi tido." Kata Namjoon hyung.
"Tapi..." Kataku tergantung kerana Namjoon hyung.
"Dengarakan aku V. Tak lamapon aku jadi leader korang. Please." Kata Namjoon hyung perlahan. Aku setuju saja.
End V pov🐨🐨🐨🐨🐨🐨
Mereka semua kembali kerumah setelah Namjoon tido. Suga dan Jin sebagai tertua menjalankan tugasan mereka sebagai abang. Jungkook sudah tertido diatas sofa berbantalkan peha Hoseok. Mereka memang sangat kesian dengan Jungkook.
"Korang nak makan?" Tanya Jin lembut. Yang lain masih diam hanya Jimin saja mengangguk sebagai jawapan.
"Kalau macam tu hyung masak kimbab okay." Kata Jin laluu berjalan kedapur. Jin mengeluarkan barangan memasak dari peti sejuk. Dia hendak memotong sayuran.
Baru saja dia hendak memotong sayuran ada satu tangan mengambil sayur disebelahnya.
"Joon kau mana...Su...Suga..." Jin terkejut. Suga membantu dia masak. Selalunya Namjoon yang akan datang membantu dia masak walaupun dihalang.
"Aku tolong kau masak. Kimbab eh? Nanti masakan bubur sekali. Demam Jimin makin teruk. Jungkook pon nak demam." Kata Suga lalu memotong sayuranya.
"Nangis." Kata Suga. Jin memandang Suga pelik.
"Nangislah hyung. Jangan tunjuk kau tu kuat sangat. Aku ada dekat sini." Kata Suga. Jin berhenti dari memotong sayur.
"Aku rindu dia. Dorm ni sunyi." Kata Jin lalu tersenyum sedih. Suga memerhati keluar dapur. Semuanya termenung.
"Demi Namjoon." Kata Suga sambil menepuk bahu Jin. Jin hanya mengangguk lalu tersenyum.
🐨🐨🐨🐨🐨🐨
NamV