"Hey Danish. Who's the girl?"sapa Mr Fred ketika melihat anaknya sedang menyisip perlahan air nescafe.
"Who's father?"
"The girl...yesterday"
"Ouhhhh,she's our neighbors. She lives next into our house."
"Neighbors?sounds good... We can meet them to know each other"ayanya mula mempertimbangkan cadangannya. Lagipun mereka baru saja berpindah di situ. Tak elok jika menyombong.
"When it is???" Tanyaku.
"Maybe this evening. Boleh buat makan-makan sikit kat sini."
Terbeliak mataku.
"It is for real???""Yeah,why not?Later you go out with your mom buy some groceries,okay?"
Aku sudah tersenyum riang,meski kakinya masih sakit akibat jatuh tangga semalam,dia gagahi jugak untuk menjayakan aktiviti petang nanti. Tak sabar mahu berjumpa dengan Kylie.
"Hey Danish,how about your girlfriend?"tanya Emir,adik Danish.
"Who's her???that bitch??she's not my girlfriend anymore. After leaving France,I left her too. She cheated on me."menyirap darah Danish mengenangkan pasal ex girlfriend nya.
Dia dipermainkan. Gadis France itu sekadar ingin mengikis duitnya. Dia hanya mencari aku apabila ingin memuaskan nafsunya sahaja. Namun aku ni lansung tiada tempat di hatinya.
Danish mencintainya dengan sepenuh hati. Dijaga gadis tersebut sebaik mungkin. Namun aku ni dianggap bahan eksperimennya sahaja. Masa nafsunya mencanak,aku yang memuaskannya. Suatu hari,Danish dikejutkan dengan gambar gadis kesayangannya itu berkongsi katil dengan rakan sekelasnya. Kecewa sungguh Danish. Gadis itu sanggup tidur bersama rakan sekelasnya. Apa kurangnya aku?
Gadis itu merayu kepada Danish. Dia masih mahu bersama Danish. Namun Danish sudah off limit. Sepanjang dia bersama gadis itu,duitnya beribu habis untuk membahagiakannya namun ini balasan yang dia terima.
"Just go with your scandal,bitch!!!" marah Danish lalu diusir gadis itu keluar dari rumahnya.
Apabila ibunya memilih untuk pulang ke Malaysia,dia sangat bersetuju. Sekurang-kurangnya dia dapat padam memori hitam itu.
Danish menghentikan lamunannya ketika ibunya memanggilnya untuk ke pasaraya. Sekadar mengenakan sweater nipis berwarna kelabu,seluar jeans hitam,rambutnya diselak sedikit bagi kelihatan teratur. Dia menapak keluar dari biliknya.
Danish memerlukan bantuan tongkat untuk berjalan kerana kakinya masih belum pulih. Ibunya lincah memilih buah-buahan untuk makan-makan petang itu.
Danish terhinjut-hinjut sambil mengendalikan tongkatnya. Sedang dia mengatur langkah,seseorang melanggarnya dari belakang. Tersungkur Danish jatuh ke lantai. Gadis itu seakan mahu cepat. Dia berhenti lalu membantu memapah Danish bangun.
"Ouhh sorry sorry sir. Saya nak cepat tadi. Tak perasan awak keluar dari lorong ni,awak okey??"gadis itu serba salah. 'Apani Kylie langgar-langgar orang ni' marah hati kecil Kylie.
Aikk,suaranya seperti ku kenal.
"Kylie?"Danish mengangkat muka untuk melihat empunya suara. Takut juga jika tersalah orang.
Gadis itu mengangkat muka.
"Sumpah charming😍"kata Danish perlahan.
Kylie membetulkan rambutnya yang sedikit messy.
"Lah,awak ke Danish...ni kaki tak sihat lagi ni dah shopping pulak eeeee awaklahhh..."membebel Kylie melihat jirannya itu.
Kylie memapah Danish berdiri. Danish terpaksa menggunakan kedua-dua kakinya untuk membantu dia berdiri.
"Aduhh sakit..."erang Danish perlahan. Kakinya yang tergeliat berdenyut kuat saat menampung berat badannya.Kylie melingkarkan sebelah tangannya di belakang badan Danish untuk bangun.Danish sedikit cuak. 'Rapatnya dia dengan aku...for second time...'
Pipinya sedikit memerah. Dia juga cuba imbangkan diri lalu Kylie membawanya ke tempat duduk. Kylie duduk di sebelahnya.
"Ermm awak,kenapa pipi awak merah-merah?"soal Kylie apabila wajah lelaki itu direnungnya.
Danish tak keruan. Pandangan mata Kylie cuba dielakkan. 'Takut kantoi woii...malu le aku...' Tapi Kylie dapat menangkap daripada gerak mata Danish.
"Awak...malu dengan saya eh?😏"Kylie mendekatkan mukanya kepada Danish. Lagi memerah pipi Danish.
"Wooo...wooo dah macam overheat pipi awak ni,hahahaha...comel je awak" Kylie menjauhkan mukanya.
Barulah Danish memandangnya."Sorry awak...saya dah lama perempuan tak dekat dengan saya macam tu sekali..."ujar Danish jujur.
"Oooo awak pernah ada girlfriend yea sebelum ni?"tanya Kylie ingin tahu.
"Saya pernah ada girlfriend...tiga tahun lalu..."
"Lepastu apa jadi?"
"Ermmm dia tidur dengan kawan sekelas saya. Ada orang hantar gambar dekat saya. Bila Saya tanya kenapa kawan sekelas saya buat macam tu,dia jawap sebab ex saya tu dah tak perlukan saya...saya dah tak sanggup kena macam tu. Duit saya beribu habis sebab nak bahagiakan dia. Tapi dia tak pernah nak bahagiakan saya..."jawap Danish panjang lebar. Amarahnya kembali tatkala dia mengimbau sejarah hitam itu. Namun semuanya reda saat Kylie berada di depannya. Belum pernah lagi ada orang mampu buatnya tenang jika ditanya soal ex nya itu...Kylie, you're different. You're something to me... Dia melihat wajah Kylie. Dia buatkan aku tenang bersamanya...
"Ouhh macam tu...kesian awak..." Tangan Kylie membetulkan rambut Danish yang jatuh ke dahi. Lembut sentuhannya. Danish sekadar membatukan diri. Namun dia terpesona dengan apa yang dilakukan Kylie itu. Seusai membetulkan rambut Danish tangannya mendarat ke pipi kiri Danish..
"Takpa awak...saya boleh bahagiakan hari-hari awak kalau awak mahu..."ujar Kylie lalu tersenyum. Dia memandang terus ke mata Danish. Ada sinar harapan... Kylie juga merasakan perkara yang sama seperti Danish. Cuma dia takut Danish akan melayannya seperti apa yang Liam lakukan padanya.
Ada getaran di hati Kylie saat mengucapkan kalimat tersebut. Danish juga merasakan getaran yang sama. Tangan Kylie diraih,digenggamnya erat.
YOU ARE READING
It's Not The End
Romance⛔MATURED CONTENT 18SX⛔ 🚫KIDS NOT ALLOWED🚫 Kylie kecewa saat Liam confess kata sayangnya pada sahabat rapatnya,Lea...Dia cuba untuk melupakan lelaki itu dan meneruskan hidupnya. Pasangan tersebut seperti menghantui hidupnya dengan update mereka di...