Hanna menghembus nafas berat. Dia off handfone usai terlihat gambar Lea dan Liam di main page Instagram. Sudah lama dia tidak berhubung dengan Liam. Hatinya terluka tiap kali melihat update mereka. Sedihnya bercampur geram dan amarah. Insan yang sepatutnya menjadi milik hatinya kini dikebas sahabatnya. Malah sahabatnya itu berubah 360° sejak dia berjaya memiliki Liam. Mereka nampak bahagia...adakah Liam telah melupakannya?
"Kylie...come down",panggil ibunya Mrs Deena. Waktu makan tengahari telah tiba. Kelihatan adik bongsu Hanna sudah berada di meja makan.
"Why with your face?Something bad hit you,I guess?",tanya Mrs Deena. Kenal sangat anak keduanya itu. Kalau monyok sahaja mesti ada masalah.
"It's nothing,mom..just little bit tired with a people surround us..."luah Kylie lemah. Yea,dia mengaku..dia penat saat hatinya sentiasa diuji dengan pelbagai masalah sejak Liam hadir di dalam hidupnya.
"What's wrong,honey?you can share with me.."Mrs Deena mula risau. Tak pernah lagi dia lihat anaknya sebegini. Kylie ceria orangnya.
"Actually...heih..there had one guy put his effort on me..I'm flirting on him honestly..but everything already end after he choose my bestfriend as his life partner... I'm so disappointed with him... I'm tryin' to move on from him. But arhh,his face always came across my mind...I'm tired,my heart feelin' sucks with that..."luah Kylie panjang lebar. Dia meraup mukanya,cuba ditahan rasa sebak. Rambut menutupi wajahnya diselak perlahan ibunya.
"Kylie,I've never seen you this way. That guy means to much for you. Don't worry,honey. Life is fair,he will reserve what you feels. I'm know it's hurting you. Tryin' to forget it. Find someone else...ok?"pujuk Mrs Deena. Kecewa juga dia saat mendengar luahan hati anaknya. Berbelas tahun Mrs Deena dan suaminya menjaga hati kecil ini,sesenang hati orang lain mematahkannya dalam masa yang singkat.
Mrs deena memeluk tubuh Kylie,cuba untuk menghilangkan rasa hiba. 'Don't worry,lovely. You'll find better one...' Mrs Deena mencium lembut ubun-ubun Kylie.
Air matanya mengalir perlahan menuruni pipi. Dia berasa tenang seketika. Diseka air mata dan mulai menjamah makanan tengahari.
********************
Kylie menjengahkan kepala ke luar pagar rumah,bunyi bising dari perkarangan rumah sebelah menarik perhatiannya. Rambut blondenya didandan rapi dibetul-betulkan kerana ditiup angin. Dia mulai mengatur langkah untuk melihat apa yang terjadi di rumah sebelah. Rumah sebelahnya itu sudah dua bulan kosong. Masih belum ada penghuni baru. 'Jiran baru ke?wuuuu tak sabar nak kenal-kenal'
Banyak kotak-kotak di perkarangan rumah sebelah. Nampaknya jiran baru akan masuk. Sunyi sebentar... Tak nampak pula sesiapa di sini...mungkin mereka mengambil barang dirumah lama agaknya...
Dia berkira-kira mahu berpatah balik,namun dia dengar seperti kotak-kotak jatuh di dalam rumah tersebut. Kylie sudah mula takut. Takkan pencuri? Kylie mencapai kayu besbol daripada kotak disitu. Dia memberanikan diri memasuki perkarangan rumah itu. Pagarnya sudah sedia terbuka dari tadi.
Dipegang kuat kayu besbol itu agar senang nak dihayun kat kepala pencuri tu.
"Auchhh..."
Kylie terdengar suara erangan seseorang. Dia menghampiri ke sudut tangga. Nampak kotak bersepah serta terbalik. Dia menjengahkan kepala untuk melihat apa yang berlaku.
"Aduhhh...sakitnya..."
"Awak?..."
"Over here..." Lemah suara lelaki itu disebalik timbunan kotak. Kylie bergegas ke arahnya dan mengalihkan kotak. Cemas tatkala tangannya sahaja yang kelihatan.
"Awak???awak??awak okey tak???awakkkk?????"laju tangannya mengalihkan kotak-kotak tersebut sehingga nampak lelaki seusia dengannya,mungkin. Dia kelihatan lemah,matanya terpejam rapat. Mengaduh sakit.
"Awak??awak sedar tak??? ....awak kenapa awak..... awak,bangun!!" Cemas Kylie melihat lelaki itu. Dia menggoncang-goncang tubuh lelaki itu. Peluh mula merenik di dahi.
"Hey,hey...I'm still alive....just help me up..,please..."ujarnya lemah.
"Ouhhh okey okey. Hold my hand"Dilingkarkan tangan lelaki tersebut di lehernya,badannya disokong untuk berdiri. Uhh,tinggi jugak dia... Ahhh,not this time Kylie.
Dibawanya lelaki itu di muka pintu,bagi dia bernafas sikit. Tambahan angin petang sudah mulai bermain di ruangan udara. Kylie ralit melihat bahagian tubuh lelaki itu dimana-mana jika tercedera.
"Awak...awak okey?"Kylie menyentuh bahagian kakinya.
"Auchh,sakit..."lelaki itu mengaduh saat buku lalinya disentuh.
"Kaki awak terseliuh,kejap saya ambil peti kecemasan,wait over here. Don't move too much"Kylie berlari ke rumahnya. Pantas tangannya mengambil peti kecemasan dan kembali semula. Nanti mati anak orang woi...
Kylie menyapu ubat di bahagian terseliuh dan dibalut kaki itu. Kylie menyeka peluh di dahi.
"Dah selesai."
"Thanks for saving my life,angel"
"Nah,just a small matter"ujar Kylie selamba.
"By the way,I'm Danish... Danish Aileen. And you...?"
"Ouhh,I'm Kylie...Hanna Kylie Ofylia"
"Cantik nama..macam tuannya.."
Kylie tersenyum malu apabila dipuji,Danish yang melihat reaksi Kylie juga turut tersenyum.
"Malaysian?"
"Mix sabah-russian.."
"Beautiful ♥️"
"And you?"
"I'm from France actually but my mom malaysian...tapi bukan muslim,which mean I'm also like you. Had a mix blood too."
"Seriously?from France??I'm born there. My father was a Russian,he meet my mom and live there"
"Wow,tak sangka yea,dapat jumpa orang senegara"
"Patutlah muka u macam omputeh...ingatkan pure Malaysian."
Danish senang hati melayan gelagat Kylie. Gadis riang ini mempunyai auranya tersendiri. Dia merenung gadis itu petah berbicara mengenai familynya.
'It's beautiful moment for me...'bisik hati kecil Danish.
Kylie pulang ke rumah dan beria menceritakan insiden tadi kepada ibunya. Adik bongsunya melihat sahaja kakaknya itu.
"Itu kalau tak cerita macam orang gila tak sah..."adiknya menggelengkan kepala.
Kylie merebahkan badannya di katil. Direnung syiling bilik dengan hati yang gembira. Bibirnya mengukir senyuman.
Danish Aileen...
YOU ARE READING
It's Not The End
Romans⛔MATURED CONTENT 18SX⛔ 🚫KIDS NOT ALLOWED🚫 Kylie kecewa saat Liam confess kata sayangnya pada sahabat rapatnya,Lea...Dia cuba untuk melupakan lelaki itu dan meneruskan hidupnya. Pasangan tersebut seperti menghantui hidupnya dengan update mereka di...