Deel 15

161 4 2
                                    

Pov Laura
Ik kijk om me heen en het is hier helemaal leeg.Maar na een paar minuten hoor ik een auto.Ik ga gelijk op de auto af en Luke stapt uit.'Hey schoonzus.' Zegt hij enthousiast en ik kijk hem boos aan. 'Wat wil je van mij?Waar is Jasmin?' Ik kijk hem vragend aan en ik hoop een hint te vinden in zijn gezichtsuitdrukking maar zonder succes.Zijn gezicht staat emotieloos naar mij te kijken.'Ik moet eerst een toets afnemen bij jou, als je het haalt dan mag je Jasmin terug.'Ik voel hoe ik vanbinnen beetje bij beetje mijn geduld begin te verliezen.'Geen tijd voor spelletjes, waar is zij nu.'Zeg ik dreigend en ik haal snel een pistool tevoorschijn en richt die op hem.'Ze zit in de auto maar als je een onvoldoende haalt voor je proefwerk heb je een vriendin tekort.'Ik sta nu echt op het punt te vermoorden.'Ik wil haar zien.'Zeg ik terwijl ik kijk naar de autodeur.'Ja dat is goed.'Luke doet dan de deur open en Jasmin zit daar inderdaad en ze ziet er best goed uit.Ze is niet afgevallen en als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat ze is bijgekomen. 'Jasmin..'Ik wil naar haar toe maar word tegengehouden door Luke.'Raak me niet aan vuile lafaard.'Zeg ik boos en ik sla zijn handen weg.'Eerst de proefwerk en vraag nummer 1 is,heb je iemand hierover verteld.'Ik schud mijn hoofd en Luke knikt.'Nummer 2, vriendschap of liefde en waarom.'Ik kijk even moeilijk.'Vriendschap want liefde is vriendschap maar dan een stapje verder.'Luke lijkt even onder de indruk en gaat dan door.'Dit is de laatste vraag,wie zou je redden,Nate of Jasmin?'Dit is toch moeilijker dan ik dacht. 'Jasmin,want ik vertrouw Nate erop dat hij terug zal komen bij mij maar Jasmin kan zichzelf moeilijker verdedigen.'Luke knikt dan en ik voel dan opeens 2 armen mij vastpakken van achter en ik word getild naar de auto en mijn pistool is afgepakt.Ik word de auto in geduwd naast Jasmin.Inplaats dat ik me zorgen maak over mijzelf geef ik Jasmin een knuffel.'Hebben ze je pijn gedaan,heb je goed te eten gekregen?'Ik gooi alle vragen op haar af.'Ze waren goed voor me,je moet even Luke uithoren.Hij zal alles uitleggen.'Ik kijk haar verbaasd aan.En dan begint Luke te praten.'Je weet dat ik het broertje van Nate ben maar volgens mij heeft hij je nooit verteld over onze moeder.'De woord moeder spreekt hij moeilijk uit en ik realiseer me dat hij gelijk heeft over dat Nate nooit me nooit heeft verteld over zijn moeder.'Dus zij werkte net als jij voor ons maar ze was blijkbaar een spion van de vijanden.Ze maakte onze vader verliefd op haar en hij trouwde haar en ze kregen 3 kinderen... Ik had een tweelingzus en op een avond ging ze ervandoor met mijn zusje en ze wou mij en Nate ook meenemen maar papa kwam op tijd om ons te redden.Hierna waren Elisa en die vrouw verdwenen.'Dit heb ik nooit geweten van Nate...Waarom zei hij daar niks over?'Wat heeft het te maken met het feit dat je mij en Jasmin ontvoerd?'Luke kijkt even naar achter en kijkt mij aan.'Ik en papa wouden er zeker van zijn over als je betrouwbaar was en je hebt jezelf bewezen.'Dus Jasmin is hier vrijwillig?' Vraag ik voor de zekerheid en Jasmin schud. 'Ik was wel ontvoerd maar nadat ik begreep waarom ze dit deden ben ik gaan doen wat ze van mij vroegen en het was vrij chill.Ik werd met geen haartje aangeraakt en ik kreeg zelfs nieuwe kleren.'Ik moet lachen om Jasmin. 'Waar gaan we naartoe Luke?'Vraagt Jasmin en hij haalt zijn schouders op.'Het is nu de beurt van Nate.'Ik schud mijn hoofd.'Je graaft dan je eigen graf Luke en ik vertrouw Nate genoeg om te weten dat hij altijd mij zou zoeken en trouw aan mij blijft.'Luke knikt dan.'Dat boeit me niet,hij moet het bewijzen.'Ik hou me maar stil voor de rest van de rit.'We zijn er,stap uit meiden.'Als ik en Jasmin uitstappen staan we voor een hotel en inplaats van naar binnen te gaan pak ik de arm van Jasmin en ren ik met haar weg maar Jasmin werkt niet bepaald mee.'Laura, kom we gaan terug naar ze toe.' Roept Jasmin en zij doet mij hand weg en loopt terug.Ik kijk haar even aan en word dan vastgepakt bij mijn pols.Ik haal diegene gelijk uit bij zijn benen en ik zie dan dat het Nate is en ik vlieg hem om de nek.'Nate?'Zeg ik vragend en hij houdt me dan me stevig vast. 'Wat is er aan de,waarom ren je weg?En waarom is Jasmin hier?'Ik kijk hem recht aan en schud mijn hoofd.'Ik weet het niet.'Zeg ik en hij legt zijn hand op mijn onder rug.'We gaan kijken,maak je geen zorgen oké.'Ik knik en loop met Nate mee.Luke komt dan op ons aflopen. 'Ik leg alles uit maar kunnen we eerst even naar binnen want mensen maken foto's.'Zegt Luke en ik kijk dan om mij heen en hij heeft gelijk.Mensen hebben ons vast herkend.Ik en Nate knikken en gaan samen met Luke en Jasmin naar binnen en gaan naar een suit.Alle andere mannen staan buiten.

Love or work?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu