💮part 9💮

4 0 1
                                    

  "Tak sabarnya esok!" Kata Katherina. "Oh ya... Esok abang saya akan join sekali sebagai tukang masak!" Kata Katherina lagi mengingatkan Aeron. "Baguslah kalau abang awak ada..." Kata Aeron dengan senyuman yang agak pelik. Katherina memandang pelik Aeron. 'Apa apa sahaja...'(Katherina POV) pelik dengan perangai Aeron.

  Kring... Kring...

  "Kejap ya." Kata Aeron membawa diri menjawab panggilan yang tiba-tiba masuk. 2 minit kemudian akhirnya Aeron meletakkan panggilan. "Kathy... Saya balik dulu, esok kita jumpa ya..." Kata Aeron. "Ok!" Balas Katherina. Aeron dan Katherina mengambil jalan masing-masing dan terus berlalu.

   Katherina menggunakan jalan yang dekat dengan rumah yang melalui kawasan tasik yang indah dengan pemandangan matahari terbenam. Katherina menyimpang ke arah tasik tersebut sebelum pulang ke rumah.

  "Just close your eyes, the sun is going down, you'll be alright, no one can't hurt you now, come morning light, you and I be safe and sound"

  Satu suara yang merdu dengan alunan gitar yang syahdu membuat Katherina menangis secara tiba-tiba tanpa dia sedar. Entah kenapa hati dia sayu mendengar suara tersebut. Seperti pernah dia dengar tapi dia tidak pasti di mana.

  Langkah Katherina semakin dekat dengan pemilik suara itu. Dan tiba-tiba sahaja Katherina ikut nyanyi si dia membuatkan empunya suara menoleh ke arah Katherina yang sedang menyanyi dengan tangisan.

  'suara tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


  'suara tu... Suara Soyana... Soyana! Aku yakin dia adalah Soyana!' Kei tersenyum mendengar suara tersebut. Wajah Katherina menjadi tumpuan sementara Kei.

  "Soyana..." Panggil Kei. "S-soyana...?" Soal Katherina pelik air matanya pantas diseka.

only one in foreverWhere stories live. Discover now