Când este vorba despre viața bărbaților apare o paradigmă greu de înțeles, cu cât îți dorești mai mult un lucru, cu atât mai greu este să ai acces la el. Cu cât îți dorești mai mult o relație, cu atât mai departe ești de-a o avea... oare unde stă secretul?
Nu este tocmai un secret, este vorba despre siguranță, sau, mai pe larg despre felul în care siguranța ta se proiectează asupra celorlalți. Cât de des ți s-a spus că ești creația lui Dumnezeu și că valorezi mai mult decât toate animalele? Probabil niciodată. Cât de des ți s-a spus că trebuie să mulțumești o fată și să pui interesele ei înaintea intereselor tale? De nenumărate ori, cel mai plauzibil. Care sunt rezultatele acestor idei? Ei bine, acorzi percepției altora despre tine mai multă importanță decât propriei percepții despre tine. Vrei să îi mulțumești pe ceilalți mai mult decât vrei să faci ceea ce este bun și drept și... ei bine, nu ești sigur pe tine. Toate acestea rezultă într-o continuă fugă după aprobarea celor din jur și în dorința de a impresiona. Un bărbat cu adevărat sigur pe el nu face niciodată asta, el dă seama doar în fața lui Dumnezeu și își construiește viața după cum vrea, nu după părerile altora.
Dacă nu ai rezolvat acest aspect, atunci nevoia de confirmare îți va fi vizibilă indiferent ce gest faci, ce lucru plănuiești, sau ce ai impresia că schițezi. Nevoia, (sau lipsa acesteia) de confirmare se reflectă în majoritatea activităților zilnice.
Cele mai multe șanse ca atunci când auzi lucruri vagi despre un tip care e plăcut, în genul: „Îmi place felul lui de-a fi", sau „are o personalitate plăcută", e vorba de fapt despre siguranță, despre un bărbat care nu dorește să impresioneze oamenii. Toate sfaturile pe care le primești mereu, de genul: „Ai încredere în tine", se referă tot la asta. Cel mai atrăgător lucru din partea unui bărbat este siguranța.
La polul opus se află bărbatul care este mereu interesat de opiniile celorlalți. E vorba despre bărbatul care a fost educat să placă tuturor, care nu are opiniile proprii și care își percepe valoarea mereu comparându-se cu altcineva. Vorbele unui asemenea bărbat nu sunt luate în serios, de aceea, complimentele făcute de cineva de genul acesta nu au niciun efect și toate fetele rămân la fel de neimpresionate.
Marea diferență e atitudinea. Poți să ai aceleași activități și aceleași replici cu un bărbat sigur pe el, el mereu va impresiona un număr variabil de fete, în timp ce tu vei rămâne mereu cu buza umflată. De asta nu sugerez că ar fii o idee bună să imiți niște atitudini de succes. Cel mai important lucru este să fii tu cel care ești cu adevărat, să nu încerci să impresionezi pe nimeni. Un bărbat sigur pe el e preocupat mai mult de propriile gânduri și sentimente, își pune limite pentru că e conștient că o să răspundă în fața cuiva, dar nu în fața vecinilor, sau a fetelor din clasă. Un bărbat nesigur nu își pune niciun fel de limite, el este interesat de atitudinea celorlalți, nu de propria atitudine și atunci încearcă să îi manipuleze pe alții, nu să își trăiască viața.
Cea mai mare problemă pe care am întâlnit-o este legată de băieții care și-au sacrificat timpul, sentimentele, relațiile, gândurile și tot potențialul pentru o fată care nu a dat 2 lei pe ei, iar acum se simt zdrobiți și frustrați. Concluzia e că niciodată nu e o idee bună să te sacrifici pentru a impresiona o fată.
Știu că sună rece, sună chiar diabolic pentru societatea contemporană, dar așa e. Valoarea ta umană nu e dată de câți alți oameni ajuți. Valoarea ta vine direct de la Dumnezeu și prima datorie, după Dumnezeu o ai față de propria persoană. E foarte cunoscut versetul din Evanghelie: „Ce-i folosește omului să câștige lumea întreagă, dacă-și pierde sufletul?" Astea nu sunt povești, sunt lucruri cât se poate de reale.
CITEȘTI
Atracția (explicată pentru tocilari)
No FicciónO carte despre cum să ieși din mediocritate și să utilizezi oportunitățile pe care le ai înainte. Cartea aceasta te poate ajuta să ieși din faza de proiect și să îți tratezi viața cu mai multă seriozitate.