Semasa hendak pulang.Hujan lebat terlampau jadi zulaikha tunggu di pondok yang ada.
Selepas 30 minit kemudian
"ya allah sejuknya mana mama ni "kata zulaikha.sambil itu di menggosok tangannya supaya tidak sejuk.hujan yg turun ni pon takda tanda nk berhenti.tiba ii ada seseorang datang di sebelah zulaikha.
"ikha asal tak balik lagi ni"kata mikhael
"ikut suka la aku bukannya sapa ii yg kau nk kesah eh ni jangan dekat sangat nanti gf baru kau marah aku pulak"kata zulaikha
"ooo kau marah sebab tadi ka"kata mikhael(flashback)
Semasa zulaikha sedang berjalan di blok form5 dia ternampak ex mikhael ingin memeluk mikhael.tanpa lihat semua itu habis dia dah lari. Sebenarnya lepas zulaikha lari mikhael tolak ex dia sampai jatuh.
(end flashback)
"ikha dengar aku nak explain ni"kata mikhael.(uish tiber dah mcm org cpl pulak dok explain ii ni)
"x payah explain sgt bleh tak"kata zulaikha protes.dia pon x paham kenapa dia jadi mcam tu
"ok mcm ni dia tu ex aq aq x suka langsung dia tapi dia yg tegedik gedii kat aq and time kau datang tu dia saja ja nk peluk aq sebab dia nmpak kau datang sebenarnya lepas kau lari aq tolak dia sampai tersungkur we"kata mikhael dengan penuh perasaan
"hmm ok"kata zulaikha padahal dalam hati lega sebab mikhael x da apa ii dengan ex dia
"mmm awak tunggu sapa ni "kata mikhael
"tunggu mama datang ambik saya la pagi tadi hujan so saya datang dengan ayah tapi ni ntah kenapa mama x datang "kata zulaikha dengan riak wajah sedih.tiba ii angin kuat datang terus sejuk semula badan zulaikha.zulaikha terus menggosok kedua belah tapak tangannya.
"nah pakai ni "kata mikhael lalu mengambil blazernya dan letak di atas bahu zulaikha supaya menutup badan zulaikha yg sejuk."dah jom balik dengan saya"kata mikhael
"nanti ayah saya marah macam mana"kata zulaikha
"x pa nanti sampai rumah awak saya explain dekat mama awak mesti dia paham"kata mikhael.Tiba ii ada guruh yg kuat .zulaikha terkejut lalu terus terpeluk mikhael.dia terus menangis (sebab zulaikha ni dia dari kecil smpai besar dia x boleh dengar guruh dan nampak kilat sebab masa dia kecil dia pernah nampak kawan baiknya mati kena panah kilat).(dan ya tangan dia akan bergetar macam orang nak jadi zombie)
"we ikha kenapa ni "kata mikhael cemas kerana merasai badan zulaikha yg terketar ketar macam nk jadi zombie
"aku dari kecil memang tak boleh nampak kilat dengan dengar guruh so jom la bawak aku balik"kata zulaikha dalam kedaan masih memeluk mikhael.
"ok ii jom ii "kata mikhael lalu membawa zulaikha menaiki motornya.zulaikha memang teragak agak nak naik motor dengan mikhael tapi sebab dia takut dengan kilat dia terpaksa.mereka meredah hujan besama sama .walaupun mikhael memang sejuk sangat tapi dia tahan sebab kesiankan zulaikha.Semasa tiba di rumah zulaikha
"assalamualikum "kata zulaikha lalu mengetuk pintu .tiba ii guruh berdentum kuat tangan zulaikha lagi bertambah ketarnya.mikhael yg melihat zulaikha begitu terus simpati lalu dia mencuba nasib untuk mengetuk pintu.
"assalamualaikum mak cik "kata mikhael dengan kuat biarlah semua jiran dengar dia dah tak kisah janji zulaikha dapat masuk rumah.terus terserlah muka ibunya di depan pintu.
"ya allah ni kenapa zulaikha ni mesti dengar guruh ni dah jom masuk "kata puan zarina.zulaikha terus masuk.
"eh makcik tak pa la saya balik dulu lah"kata mikhael. kesian melihat mikhael yg memang sejuk sgt dah tu.
"eh x pe dah jom masuk nanti suruh ayah zulaikha yg hantar dah jom masuk bahaya hujan ii ni nak balik"kata puan zarina .mikhael mengalah kerana nanti dikatanya kurang ajar pulak dengan orang tua.
"nah mikhael tuala nnti mandi kat sini x pe nanti kamu guna ja baju ikha dah jom "kata puan zarina lalu membawa mikhael ke bilik tetamu di tingkat atas berdepan dengan bilik zulaikha.
"terima kasih makcik susah ii je "kata mikhael
"x pe dah pergi mandi nanti dah siap makan kat bawah"kata puan zarinaSelepas zulaikha mandi dia pon mengelap rambutnya yang basah.selepas lap dia tiba ii bunyi ketukan pintu.
"jap "kata zulaikhaSo rasa ii sapa yang ketuk pintu tu.so stay tune guys.esok saya update.😘😘😘
Jangan lupa vote and follow saya bye.
YOU ARE READING
Kisah kau dan aku [COMPLETED]
Roman d'amourmengisahkan seorang pelajar perempuan yg bernama Zulaikha imani yang sedikit ganas dan pantang dicabar bertemu dengan pelajar lelaki yang bernama mikhael yg mukanya kacukan arab seperti As'ad motawh dan ramai peminat serta baik orangnya. Bermula den...