part 15

110 10 0
                                    

"Ha sampai pon dah jom nanti karang lambat pulak"kata puan zarina sambil melihat jam tangan daniel wellington yang deberi oleh encik zainuddin semasa hari lahirnya.
"zulaikha dengan mikhael pergi letak barang dalam kereta aunty dulu"kata puan fatimah kerana melihat zulaikha berdiri seperti patung cendana nak nyanyi lagu negaraku ka cik adik oii
"jom "kata mikhael lalu mengangkat luggage puan zarina.dia meniggalkan zulaikha mengangkat luggagenya yg berat.selepas mikhael meletakkan luggage dia hairan ke mana zulaikha tak nampak batang hidung pun takkan kena culik kot pagi pagi macam ni.tiba ii mikhael melihat zulaikha sedang terkontang kanting sorang ii angkat luggage greynya.
"meh sini saya angkat "kata mikhael lalu mengambil luggage dengan menganggkat dengan muka selamba.tak da erti berat pon pada riak wajah muka dan tingkah lakunya.zulaikha pon memasuki kereta.puan fatimah dan mamanya telah masuk sebelum mereka.zulaikha mengambil seat sebelah tingkap dan mamanya dengan puan fatimah berada di seat bahagian depan.mikhael mengambil tempat sebelah zulaikha selang dengan seat tengah .

Semasa dalam perjalanan zulaikha terlelap ada juga dia terhantuk pada cermin kereta sampai terjaga tidurnya.mikhael yg melihat zulaikha bergitu hanya menggeleng lalu tersenyum manakala zulaikha sambung tidur balik.semasa mikhael sedang memandang permandangan di luar tingkap(tak tau la apa dia tengok padahal jalan highway ja pon bukan ada apa)tiba ii pehanya terasa berat.rupanya zulaikha buas sampai kepalanya jatuh ke atas peha mikhael .mikhael hanya membiarkan saja.kesian dia melihat zulaikha yang penat +boring .ditatap lama wajah zulaikha yang putih mulus tanpa sebarang jerawat atau bekas parut .

Semasa sampai di hotel
"ikha bangun dah sampai"kata mikhael sambil menepuk nepuk lengan zulaikha
"hmm dah sampai "kata zulaikha yang masih mengigau lalu membuka mata.alangkah terkejut zulaikha sedar ii ada atas riba mikhael.terus zulaikha bangun nasib mamanya dan ibu mikhael masih ada dalam kereta.
"amboi ikha sedap kamu tidur atas kusyen baru"kata puan zarina lalu tersenyum melihat zulaikha.muka zulaikha terus memerah sebab malu.
"dah jom kita check in hotel"kata puan fatimah.mereka terus mengambil luggage masing ii lalu check in hotel.selepas check in mereka semua berehat keran telah penat seharian di dalam kereta.

Keesokan harinya setelah bangun dan solat mereka breakfast di hotel.selepas breakfast tempat pertama mereka jejaki di terengganu ialah pulau teluk ketapang.zulaikha terus terpaku melihat suasana pulau ini yang cantik seperti berada di gold coast.lebih baik bercuti di negara sendiri sebab negara sendiri pon dah cantik

lebih baik bercuti di negara sendiri sebab negara sendiri pon dah cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ya allah cantiknya ciptaan kau.kau yang maha kuasa dan maha kaya.kau lah pencipta seluruh alam.aku tak sangka dapat melihat semua ini.semuanya seindah mimpi tapi ianya reality.mikhael gembira melihat zulaikha yang teruja dengan kecantikan ciptaan allah ini.
"ya allah catik juga ciptaan allah di depan aku ni macam bidadari syurga"desis hati mikhael.dia siap memuji zulaikha comel.keterujaan zulaikha tak dapat dibendung kalah budak budak 5 tahun.
Tiba ii zulaikha mengetuk lengan mikhael yang belapik baju.
"awak tolong ambik gambar kami"kata zulaikha lalu menghulurkan phonenya kepada mikhael.mikhael tidak bantah lalu mengambil gambar mereka.dia duduk di antara puan zarina dan puan fatimah.selpas mengambil gambar mereka bertiga.
"mikhael meh la masuk sekali kita selfie"kata puan zarina.mikhael terus duduk di hadapan dan yang lain dibelakangnya.zulaikha yg dibelakang mikhael tersenyum manis.
"1,2,3 peace..."kata mikhael lalu menekan punat untuk mengambil gambar
"eh mikhael ikha korang berdua berdiri mama ambil gambar "kata puan fatimah.mikhael dan zulaikha malu ii nak ambil gambar.
"dekat la sikit tak pa tak suruh kawin pon"kata puan fatimah pula mengarah.mereka hanya mengikut kehendak ibu dan mama mereka.muka zulaikha time ni jangan kata apa la memang blushing teruk.mikhael pula telinganya telah memerah kerana malu.gambar mereka berlatar belakangkan drawbridge

gambar mereka berlatar belakangkan drawbridge

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hope you guys enjoy baca.dah cuba sedaya upaya dah ni nak bagi sweet.

Btw jangan lupa vote and follow saya

Kisah kau dan aku [COMPLETED]Where stories live. Discover now