Chapter 8 - Maaf

375 21 2
                                    

Author POV
Sudah 3 hari Yuju mengambil cuti. Akhirnya Yuju kembali kerja. Abangnya Seungcheol menghantar Yuju ke Jeon Kookie Holding.

Bagaimana reaksi keluarga Choi melihat luka Yuju? Yuju hanya mengatakan bahawa dia bermain dengan pisau sehingga terkena tangannya.

Sekarang Yuju sudah berada di banggunan. Terlihat Jungkook awal datang hari ini.

"Apa aku nak buat? Patut ke aku minta maaf sekali lagi?  Hmm..." gumam Yuju ingin membuka pintu.

Yuju pun akhirnya masuk. Dia cuba untuk tidak membuat bunyi dan senyap duduk di kerusinya.

Tiba tiba Jungkook menoleh. Jungkook segera berdiri dan berjalan menuju ke arah Yuju.

"Selamat pagi" ucap Yuju sambil membungkukkan badannya. Mata Jungkook menatap tangan Yuju yang berbalut.

Jungkook meraih tangan Yuju yang dibalut. "Gwencanha?" tanya Jungkook risau. Yuju mengangguk.

"Selepas habis kerja, ikut saya pergi ke sungai han" kata Jungkook. Yuju hanya mengangguk tidak berani bercakap. Jungkook pun kembali duduk di tempatnya dan sambung melakukan kerjanya.
______________

Sekarang Yuju dan Jungkook berada di Sungai Han. Masing masing duduk diam di bangku kayu sambil memandang matahari yang ingin terbenam sebentar lagi.

 Masing masing duduk diam di bangku kayu sambil memandang matahari yang ingin terbenam sebentar lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hinggalah Jungkook membuka percakapan. "Yuju... " kata Jungkook  memandang Yuju yang berada di sisinya. "Ne? " kata Yuju menoleh terus.

"Pasal kejadian yang hari tu, aku minta maaf" kata Jungkook menghadap Yuju. "Ani! Jungkook ah... Saya yang patut minta maaf. Saya sentuh barang penting awak dan rosakkan. Saya minta maaf" kata Yuju menunduk.

"Saya maafkan, tapi saya ada salah jugak. Saya tengking awak dan suruh awak kutip kaca sampaikan awak luka" kata Jungkook menyalahkan dirinya sendiri.

"Ne ne,  saya maafkan. Memang macam tu kalau barang penting kita rosak, memang kita mula beremosi... Hahahaha" kata Yuju drngan iringan ketawa. Manakala Jungkook hanya diam menatap Yuju sedih.

"Sebenarnya sebelum saya masuk pejabat hari tu, eomma saya sempat paksa saya untuk beri dia duit sebab dia nak menubuhkan kedai emas. Jadi pagi tu saya memang tak ada mood. Sebab tu saya terus tengking awak tanpa kawal emosi saya" kata Jungkook.

"Kenapa awak tak bagi je kat eomma dia? " tanya Yuju pula. "Aku tak nak bagi sebab dia dah ada banyak butik. Lepas tu dia tamak, main mainkan duit saya dan appa" terang Jungkook sedikit marah mengingatkan ibu tirinya itu.

Yuju hanya mengangguk faham. "Saya faham, tapi at least hargai eomma awak. Dia pun lahirkan awak" kata Yuju menasihati Jungkook.

"Yuju... Sebenarnya dia bukan eomma aku. Dia cuma mengganti tempat eomma kandung aku selepas eomma kandungku meninggal. Kalau lebih tepat, dia eomma tiriku" kata Jungkook menitiskan air matanya.

My Lovely Boss ✔ Where stories live. Discover now