Chapter 10 - Kisah Pertemuan Jaehyun dan Yuju

379 22 0
                                    

Author POV
Sudah seminggu hubungan mereka sebagai kekasih. Berita tentang CEO muda Jeon Jungkook dengan kekasihnya PAnya sendiri sampai tersebar setelah Jungkook mengungkapkannya secara terbuka kepada orang ramai.

Semua pekerja disitu menunduk hormat pada CEO Jeon Jungkook dengan wanita di sampingnya itu Choi Yuna yang sedang menuju ke pejebat.

"Yuju, boleh buatkan saya kopi tak? Agaknya dah lama saya tak rasa kopi yang chagi buat" kata Jungkook lalu duduk di kerusinya. Yuju tersenyum mengangguk lalu menuju ke dapur pejabat.

Jungkook mula membuka komputernya dan menyilak file file.

"Cling! "

Telefon Jungkook berbunyi menandakan mesej masuk. Jungkook memberhentikan kegiatannya dahulu dan membuka mesej dari appanya.

From: Appa
Jungkook, appa nak kamu pulang awal sikit hari ni sebab eomma kamu tu ada buat masakan special katanya. So apa kalau Jungkook bawak sekali yeojachingu kamu tu. Kenalkan dia pada kami. Appa nak tengok siapa yang berani curi hati anak appa ni. Ne?

Jungkook tersenyum dan segera membalas mesej appanya.

From: Me
Ne, saya akan bawak dia sekali. Thanks appa

"Apa tu senyum senyum?" kata Yuju datang membawa secawan kopi panas lalu diletakkan di meja Jungkook. "Ani, chagi sini kejap?" kata Jungkook dan Yuju pun pergi ke arahnya.

Jungkook menepuk pahanya untuk menyuruh Yuju duduk. Yuju pun duduk.

"Appa saya nak bawak saya makan malam, special katanya. So kalau chagi ikut boleh? " kata Jungkook. "Hmm... Tak nak lah. Nanti ganggu moment keluarga awak pulak" kata Yuju menolak lembut.

"Eh tak lah. Appa saya nak berkenalan dengan awak. Awak tak ganggu pun. Lagipun awak tak pernah jumpa appa saya kan? " kata Jungkook. Yuju berfikir seketika. "Hmm... Okaylah. Saya ikut" kata Yuju sambil mengangguk setuju.

"Okay, saya nak buat kerja dulu" kata Yuju ingin bangun namun Jungkook menahannya dengan lengan Jungkook melingkari perut Yuju.

"Nak pergi mana tu? Hah? Jangan nak lari lagi dari aku" larang Jungkook. "Saya nak buat kerja macam mana kalau awak asyik tahan saya macam ni?" tanya Yuju. "Aish, buat je kerja awak kat sini " kataJungkook.

"Asalkan awak tahan kalau saya  duduk lama lama kat paha awak. Biar sakit" kata Yuju. "Ok ok, awak boleh pergi tapi kena bagi saya sesuatu" kata Jungkook dengan senyuman nakal.

Yuju mengdonggak tanda "apa". Jungkook terus menunjuk pipinya. Yuju dengan terpaksanya mencium pipi kekasihnya lalu kembali ke tempatnya.
________________

"Tik tik! tik tik! Tik tik"

Dia menekan nekan pen itu sehingga pen itu rosak. Dia membaling keras ke arah meja lalu menarik rambutnya frutasi.

"Arghhhh?!!!"

"Oppa! Kenapa ni?" tanya Yein pada abangnya. Abangnya tidak menjawab. Dia mengambil untuk duduk di samping abangnya.

"Okay, jelaskan kat Yein sekarang ni. Kenapa oppa seminggu ni macam stress. Bagitau" kata Yein pada abangnya. "Huh... Dia dah ada namchin" kata Jaehyun lemah.

"Apa? Ceh! Kenapa oppa nak sangat kat dia. Banyak lagi yeoja cantik cantik kat sana. Nak kutip balik dia buat apa? Menyampah aku tengok" kata Yein marah. "Aku kutip dia bukan cinta tapi aku nak balas dendam. Apa yang dia dah buat kat aku, aku balas balik kat dia" kata Jaehyun dengan nada yang geram.

My Lovely Boss ✔ Where stories live. Discover now