Author POV
Setahun lebih kemudian......
Jam tangan menunjukkan jam 12 tengah hari. Yuju dan Yerin pula sedang duduk menjamu makan tengah hari mereka.
"Eh Yuju kenapa tak makan nasi tu?" kata Yerin sesetengah mengunyah makanan dimulutnya. Yelah, dari tadi Yuju pandang kosong kat makanan.
Yuju hanya mengeluh berat dan menolak bekas makanan yang berisikan nasi itu ketepi. "Aku takda selera lah nak makan. Entahlah beberapa hari ni aku tak da mood nak makan" kata Yuju lemah sambil menangkup pipinya.
Yerin meletakkan sudu dan garpu ke tepi lalu menggenggam tangan Yuju. "Kau kenapa? Kau sakit eh? Atau masalah? Kalau ada bagitau aku, atau member yang lain?" kata Yerin memujuk.
Yuju menggeleng senyum dan membungkus makanan itu lalu dimasukkan di dalam plastik.
"Eh nak pergi mana tu? " tanya Yerin apabila melihat Yuju bangun dari duduknya. "Aku pergi dulu" kata Yuju mengemas barangnya. "Eh nasi tu? Siapa makan?" tanya Yerin sambil menunjuk ke arah plastik makanan yang dipegang oleh Yuju.
"Ni? Aku bagi Jeonshan makan kat office appa dia. Pagi tadi dia tak sarapan. Appa dia terus bawa dia pergi pejabat. Tu yang tak sempat tadi Hah aku pergi dulu ya? Makan pelan pelan. Bye" kata Yuju lalu pergi berlalu ke office.
________________
Office
Seorang budak namja yang berumur 1 tahun, merupakan anak sepasang suami istri Tuan Jeon Jungkook dan Jeon Yuna atau pemilik banggunan yang sedang dia berdiri sekarang ni, Jeon Jeonshan sedang leka bermain kapal terbang kertas.Yuju dan Jungkook sudah berkahwin setahun yang lalu. Jungkook sempat mempertahankan cinta mereka.
Yuju tidak jadi berpindah dan dia memilih untuk masih bersama Jungkook kerana dia masih menyayangi Jungkook. Dia pun menjadi PA semula.
Akhirnya sebulan kemudian, Jungkook pun mengahwini Yuju. Dan Jeonshan lah anak pertama mereka yang dilahirkan dengan penuh kasih sayang.
"Brrruuuuuuuu" kata Jeonshan meniru bunyi kapal terbang. Appanya sedang serius melakukan kerja. "Appa, appa" kata Jeonshan berlari kecil menuju ke arah Jungkook.
"Ya sayang?" kata Jungkook lalu mendudukkan Jeonshan di pahanya. "Eomma mana? Dari tadi eomma tak balik" kata Jeonshan sedih. "Eomma kamu masih dengan Yerin noona kamu makan kat cafe bawah" kata Jungkook.
"Arasso. Tapi kenapa Yerin noona nak ambik eomma? Kan Yerin noona ada pakcik alien" kata Jeonshan sambil memainkan neck tie appanya.
"Alaaaa Jeonshan jangan lah cemburu. Diorang kawan je. Macam Jeonshan kawan dengan appa, macam Jeonshan kawan dengan pakcik Alien.... Hah macam tu lah rasa appa kalau Jeonshan asyik dengan eomma. Sedih appa tau" kata Jungkook dengan nada yang manja.
YOU ARE READING
My Lovely Boss ✔
AlteleSeorang yeoja bertemu dengan Boss. Semakin lama semakin menjadi hubungan mereka. Namun sentiasa sahaja ada perhalangan. Apa mereka masih mencintai satu sama lain? [COMPLETE]