Capitolo 5

6.7K 261 32
                                    

"Wake up babe...It's already 7 am.Oh my goodness." Laung suara Caroline lalu membaling tuala ke arah aku.

"Babe,suara kau tu menyakitkan telinga aku.Mengalahkan alarm aku tau." Rungut Luna.

"I dont care! Bangun sekarang.Kau kata kau start kerja jam9 kan,lagipun suami kawan kau tu dah bagitahu awal-awal kan pasal kerja kau tu." Sambung Caroline kembali.

Luna pun terpaksa mengalah dengan Caroline.Dia mengambil tuala yang dilempar oleh Caroline lalu bangun menuju masuk ke arah bilik mandi.

Dia mengambil tuala yang dilempar oleh Caroline lalu bangun menuju masuk ke arah bilik mandi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Caroline melihat jam ditangan lalu pergi ke arah bilik mandi dan mengetuk pintu. " Cepat sikit babe! Kita kena gerak awal,lagipun aku ada emergency kes ni dekat hospital." Kata Caroline sambil mengetuk pintu.

"Okay,sekejap lah.Dah nak siap mandi." Luna akhirnya keluar dari bilik mandi lalu mempersiapkan dirinya.Sementara itu Caroline sedang menunggu Luna dikereta..
"Luna...cepatlah kita dah lambat ni." Luna pun bergegas dengan cepat lalu ia pun masuk kedalam kereta.

----------------------------------------------------------------------------------------

L'Antico Forno

"Luna! Meja !"

Luna yang baru mengambil pesanan dimeja 6 terus bergegas ke meja 3 untuk mengambil pesanan selepas namanya dilaung.

L'Antico pada hari ini sangat sesak disebabkan hari ini hujung minggu bagi seluruh rakyat Itali.Tak sempat berehat disebabkan ramai pelanggan tidak putus-putus datang menjamu selera disini.Setelah selesai mengambil pesanan pada bahagian dapur,Luna melepaskan penat dikaunter pembayaran.

Penat gila hari ni" ujarnya. Dia mengelap mukanya dengan tisu yang telah disediakan di poket bajunya.Walaupun cafe tersebut berpenghawa dingin,tapi disebabkan terlalu banyak customer yang berkunjung,membuatkan Luna berpeluh.

Elisa,rakan sekerka Luna tersenyum melihat gelagat Luna,Elisa adalah satu-satunya adik kepada Tuan Emilio.

"Kan.Tak sangka ramai pula pelanggan hari ni.Sampaikan staff yang offday pun kena panggil".Ujar Elisa sambil mengelap bahagian kaunter yang terlihat sedikit kotor.

"Eh,Luna balik nanti kau naik apa,siapa ambil kau?".Soal Lily.
"Kawan saya ambil nanti.Tak tahu jam berapa dia habis kerja,lagipun saya tahu betapa busynya kerja dekat hospital.Banyak pesakit dia kena tengok."
Elisa menganguk kepala tanda faham.

Locemg yang memang disangkut dipintu kaca menandakan ada Pelanggan.Luna yang kelihatan sangat penat itu mengangkat muka dengan senyuman.

"welcome Sir,Have a nice day." Ujar Luna.Melangkah masuk seorang lelaki yang berambut hitam dengan mata berwarna biru gelap yang penuh dengan misteri.Wajah lelaki itu hanya selamba saja tanpa ada senyuman.

Luna memandang lelaki itu sehingga lelaki itu melabuh punggung di meja tepi tingkap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Luna memandang lelaki itu sehingga lelaki itu melabuh punggung di meja tepi tingkap.
Ya tuhan.... manusia atau vampire tu,perfectnya dia,Gabriel pun tak handsome macam dia.

"Kau kenapa Luna?". Elisa terus mengambil buku menu sebelum berlalu mendapatkan pelanggan tadi.Luna yang tersedar hanya menghantar pandangan mata ke arah Elisa yang berjalan ke tempat yang diduduki oleh lelaki tersebut.
Rupanya dia tidak berseorangan.Lelaki itu ditemani rakannya yang tak kurang sempurna.Temannya juga mempunyai sepasang mata berwarna hazel coklat.

"What You want to order Sir?" Kata Elisa pada customer yang baru masuk itu. "I want that girl serve us today." Ujar lelaki yang yang berambut hitam itu. Sedang aku ingin kebelakang,Elisa memanggil aku. "Luna,customer tu request kau untuk ambil order mereka". Terang Elisa kepadaku.

Aku pun berjalan kearah mereka."Order Sir?" Luna menghulurkan menu itu sambil fokus memandang customer yang memang dari tadi memandang aku dari tadi.
"Luna." aku terus memalingkan wajahnya memandang rakan lelaki yang sedang tersenyum padanya.

"Yes."

"Sorry,that day I didn't get to introduce myself, because I need to hurry."Ujar Tyler padaku.

"Its okay." Kataku

Aku perasaan lelaki berambut hitam terus menerus memandangku dengan pandangan yang sukar diteka.Aku pun hanya mengabaikan pandangan dan terus menyambung kerja aku,kerana sekejap lagi waktu untuk pulang sudah.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Malam itu,aku dan Caroline duduk bersembang diluar rumah.

"So hari ni hospital macam mana,ramai pesakit?." Soal aku pada Caroline.
"Tak banyak sangat pun,macam biasa cuma kawan boyfriend aku tu,banyak kali dah dia asyik terluka saja,Sama lah dengan boyfriend aku,kalau boleh asyik keluar hospital saja".Ujar Caroline padaku.

"Cakap pasal boyfriend kau,dia ada singgah tau dekat cafe tempat aku bekerja.Dia datang dengan kawan dia,tapi kan seram pula aku tengok kawan dia tu,macam misteri sikit." Ujar Luna pada Caroline.

"Maksud kau,Daniel?." Kata Caroline.
"Well maybe,aku manalah kenal dengan kawan Tyler,aku bukannya bertahun kenal dia." Kataku.

"Sebaiknya babe,kau jangan gatal nak kenal dengan dia or jatuh cinta dengan dia,terfikir nak jatuh cinta pun jangan,awas kau." Amaran Caroline padaku,membuat aku ingin tahu lebih lanjut mengenai lelaki misteri itu.

-Hi guys,sorry sebab lama tak update story ni...otak saya blank pula time pkp ni,even tak kerja,tapi boss bagi kerja dekat Rumah,then boss saya ada buka restaurant pula,sesiapa yang duduk dekat Penang tu,singgahlah area tapak penjaja nibong indah.🥰🥰

𝕷𝖔𝖛𝖊 𝕱𝖗𝖔𝖒 𝕴𝖙𝖆𝖑𝖞Where stories live. Discover now