❀ 𝓬𝓪𝓹𝓲𝓽𝓸𝓵𝓸 10

1.9K 99 17
                                    

"I already got the information about this girl." Kata pembantu tersebut sambil menyerah fail berkenaan kepada Rhea.

"Okay,she's just an ordinary girl and unmatched by me, but why can she attract Daniel's attention?". Kata Rhea.

Rhea tidak berpuas hati dan dia telah merancang 1001 cara untuk buat supaya Daniel tidak akan memiliki Luna.Dia berasa sakit hati kerana perempuan yang biasa itu boleh menarik perhatian Daniel.
"I have to get rid of the woman as soon as possible, she can't take Daniel away from me." Kata Rhea dalam hati.

---------------------------------------------------------------------------------------

"Babeeeeeee." Ann memanggil ku seolah-olah kami lama sudah tidak berjumpa padahal baru lima hari selepas kejadian di Majlis mereka itu.

"Ann,janganlah kau panggil saya kuat sangat.Nanti menganggu customer pula,tak pasal-pasal kita kena marah dengan suami kau." Balasku pada Ann

"Suami saya tiada disini,dia ada hal.Mungkin mau siasat pasal hari itu.Kau okay tak? Ada luka mana-mana kah? Kau boleh saja cuti,saya faham juga".Kata Ann

"Saya okay saja Ann.Cuma trauma sikit.Sebenarnya siapa mereka tu,kenapa mereka serang rumah kau?".Pertanyaan Luna membuatkan Ann diam membisu.

"Tak tahu.Saya pun tidak kenal mereka semua.Saya pelik juga kalau suami saya ada musuh."Balas Ann pada Luna.

Ann meminta kebenaran ke kaunter kerana ada customer ingin membayar. Lily memeluk Luna sebaik saja nampak Luna muncul di dalam Cafe.

"Kau okay Luna?.Ada luka mana-mana kah?". Selepas Ann menyoal Luna,Lily pun menanyakan benda yang sama pada Luna.

"Saya okay Saja Lily.Dont worry okay.Masih sihat.Saya tidak akan mati selagi belum kahwin".Balas Luna.Luna cuma membuat lawak kerana tidak ingin mengingati kejadian itu.

"Setahu saya,kau tiada boyfriend.Siapa juga mahu kahwin sama kau,takkan dengan ex-boyfriend kau tu?" Jawab Lily.

Pertanyaan Lily membuat saya terdiam. "Sorry Luna,Bukan sengaja mahu ungkit.Tapi kalau boleh jangan kau balik dengan dia lagi.Kalau dia sayang kau,Dia takkan buat kau begitu.Apalagi dengan kawan kau sendiri." soal Lily

Saya hanya diam membatu dan meneruskan kerja untuk membersihkan meja yang ditinggalkan oleg customer.Kalau boleh saya tidak mahu mengingati segala tentang dia.

Selepas kejadian yang berlaku dikediaman Ann,Daniel telah mengupah bodyguardnya untuk menjaga Luna dalam diam,kerana dia tahu musuhnya itu tidak akan membiarkannya begitu saja.Dia takut gadis yang berjaya menarik perhatiannya itu akan disakiti.Terlalu ramai musuh yang ingin mengambil kesempatan.

*Maaf kalau ambil terlalu lama untuk update,terima kasih yang selalu ingatkan saya untuk update ini cerita.Maaf juga kalau penulisan saya tidak sebaik yang lain🙌🏻*

𝕷𝖔𝖛𝖊 𝕱𝖗𝖔𝖒 𝕴𝖙𝖆𝖑𝖞Where stories live. Discover now