Sir Emilio dan Anne melangkah ke cafe dengan tenang.Baju bewarna coklat yang kelihatanbya seperti baju pasangan tidak menampakkan mereka seperti yang mempunyai anak empat orang.Walaupun sudah mempunyai anak tapi aura mereka tetap nampak seperti pasangan yang baru mendirikan rumah tangga.
"Mereka memang pasangan yang serasi, tak pernah tak serasi.Bertuah Anne dapat suami seperti Sir Emilio".Guman Luna.
"Well, pilihan abang saya tidak pernah salah.Mereka bahagia dan mempunya empat orang anak lelaki."Kata Lily.
Luna memerhati Sir Emilio dan Anne.Mereka kelihatan sangat bahagia,mungkin kalau Gabriel tak buat hal mereka sudah bahagia.Lelaki yang disangka kan tidak sama seperti lelaki lain itulah yang menikam nya dari belakang.Tapi dia sedar,yang dia sempat ketahui hal sebenar kalau tidak mungkin dia sudah menjadi janda.Luna memandang ke arah Lily pula.Lily bertuah dapat abang seperti Sir Emilio,walaupun nampak tidak ramah pada orang tapi sekurangnya Sir Emilio sangat menjaga keluarganya.
"Luna....." panggil Anne apabila Luna termenung sendiri.
Senyuman nipis kembali terukir di bibir Luna. "Babe,U okay? kalau ada apa-apa masalah boleh share dengan I.I taknak U fikir banyak benda.I nak U bahagia sekarang.Lupakan masalalu U". Ucap Anne.
"Terima kasih sangat-sangat, Anne.Saya..... tidak tahu mahu cakap macam mana lagi.Terima kasih." Luna memandang Anne.
Anne hanya menepuk perlahan bahu Luna.
"I cuma tolong apa yang I boleh tolong". Ujar AnneAnne berlalu pergi meninggalkan aku di kaunter.Tidak terasa waktu berjalan terlalu cepat.Akhirnya cafe ditutup dan aku boleh balik dan tidur dikatil yang sangat empuk.Selepas Sir Emilio,Anne dan Lily menghantar saya pulang mereka meminta diri untuk pergi kerana anak-anak mereka menunggu dirumah.
"Thank you and be careful". Ucapku.
--------------------------------------------------------------------------------------
(Dengar lagu ni sambil baca dibawah ini...)
Luna termenung panjang.Selama beberapa hari Daniel tidak datang ke cafe ,Luna sangat merindui sosok lelaki tersebut. Kata-kata Daniel tempoh hari tidak berhenti bermain di fikirannya bagaikan kaset yang rosak.Seiring waktu berjalan hati Luna sudah dicuri lelaki yang bermata hazel itu.
"Luna?" panggil Caroline buat kesekian kalinya.
Namun,Luna seakan-akan tidak mendengar panggilan Caroline tersebut. Hilang...dalam imaginasinya."Luna!" Caroline melambai tangannya dihadapan wajah Luna.
Luna tersedar . Terus saja dia melihat ke arah Caroline dihadapannya. "kau panggil saya kah?"
Soalan Luna itu membuatkan Caroline pelik dengannya."Astaga berbuih mulut saya panggil kau dari tadi.Tapi, kau langsung tidak sedar."
Luna melihat Caroline. " Hehehehe, sorry..... saya fikir benda lain tadi."
"Ada apa dengan kau sebenarnya? beberapa hari ni saya tengok macam kau terngangu saja.Kau ada masalah? cuba share dengan saya? jangan diam dan pendam sendiri.Apa guna saya sebagai kawan kau kalau kau langsung tidak mahu share .Mungkin sekarang kau tidak mahu cerita tapi ingatlah saya sentiasa bersama kau. " jelas Caroline dengan panjang lebar.
Luna mengangguk faham. "Okay. Caroline kalau katakan saya pilih untuk bersama Daniel macam mana? Selama beberapa hari ini dia tidak muncul saya sentiasa fikir dia. Mungkin dia give up sudah. Saya takut ."
Caroline tersenyum kecil.
"Tentang itu kau jangan fikir sangat. Daniel tidak akan give up untuk dapatkan hati kau. Cuma macam yang kau cerita itu maybe dia takut musuh-musuh dia target kau.Jadi saya harap kau jangan fikir lagi tentang ini okay? " Pesan Caroline."Saya rasa saya patut luahkan perasaan saya dekat dia." Kata Luna dengan perlahan.
Caroline memandang wajah Luna tanpa sepatah bicara.
"Tapi....... malu lah saya kalau saya yamg luahkan perasaan dekat dia, adei susah betullah. " ujar Luna.
"Sudahlah kau, bagus lagi saya tidur dari dengar kau membebel yang bukan-bukan." Putus Caroline seraya berjalan ke arah pintu bilik Luna.
Selepas Caroline keluar dari bilik Luna, Luna menutup lampu dan menyambung mimpi-mimpi indahnya.Kerana besok dia dan Caroline akan berjalan-jalan memandangkan cafe akan tutup selama beberapa hari.Sir Emilio membawa family nya bercuti ke France.Jadi ini kesempatan Luna untuk berjalan.
-------------------------------------------------------------------------------
"Signore, lui e la signorina Caroline stanno bene. E domani cammineranno perché il posto di lavoro di Miss Luna è chiuso." ( Tuan, dia dan Cik Caroline sihat. Dan esok mereka akan berjalan kerana tempat kerja Cik Luna ditutup.)" Ujar bodyguard Daniel yang ditugaskan untuk menjaga Luna dan Caroline."ok, ora puoi andare. Assicurati che nessuno possa toccarli."(okay, kamu boleh pergi sekarang. Pastikan tiada sesiapa boleh menyentuh mereka.) balas Daniel.
YOU ARE READING
𝕷𝖔𝖛𝖊 𝕱𝖗𝖔𝖒 𝕴𝖙𝖆𝖑𝖞
AcciónSelepas membuat keputusan untuk memutuskan tali pertunangan dengan pilihan hati,kerana dikhianati kawan yang amat dipercayai,Luna telah membawa diri ke bumi Itali,untuk melupakan segala-galanya dan ingin memulai hidup baru disana. 'I never know,the...