Stoppen met optreden, zingen en touren? Zag ik dat eigenlijk wel zitten? Ik weet het niet...
En natuurlijk hoef ik ook nog niet te stoppen, maar ik merkte ook wel dat met mijn steeds ouder wordende lichaam, touren steeds lastiger wordt en mijn lichaam steeds harder moet werken om fit te blijven en uit te rusten na de tour. Dus misschien moest ik ook maar eens over een carrière switch nadenken? Of gewoon verder gaan, maar dan zonder wereld tour. Wel optreden, maar dan meer verspreid over het jaar en niet alles in een keer achter elkaar?
Bedenkelijk zak ik iets verder onderuit in de bank bij de bar. We zitten daar nog steeds met z'n vijven. Ik moet zeggen dat we in de tijd dat ik samen met de jongens woon, nog nooit zo'n soort gesprek gehad. Ik wist zelf ook wel dat ze niet voor eeuwig door zouden kunnen gaan, maar om eerlijk te zijn: dit kwam nogal onverwachts voor me. Ja, ik had wel opgemerkt dat de jongens steeds wat meer loskwamen van elkaar, op een goede manier, maar had dit daar niet achter gezocht.
'Wat willen jullie eigenlijk gaan doen dan?' Ik kijk bedenkelijk de kring rond waar we in zitten. Louis is de eerste die antwoord geeft. 'Ik heb hier natuurlijk al was langer over na kunnen denken, omdat ik er al even in mijn gedachten mee zat. Ik wil sowieso in de muziekwereld actief blijven, dat voorop gesteld. Maar misschien wat meer achter de schermen ofzo. Ik help Emme nu redelijk vaak met haar muziek enzo, dus misschien moet ik er maar eens over na gaan denken om manager te worden van een boyband ofzo. Wie hebben daar tenslotte meer ervaring daarmee dan wij?!' Louis lacht. 'Show-ervaring hebben als manager zijn is voor mij belangrijk. En bovendien denk ik dat niemand behoefte heel aan een manager als Paul. Ik hoop dat ik het beter ga kunnen als hij.'
Dan kijken we glimlachend naar Harry, die ook antwoord geeft op mijn vraag. 'Voor mij geldt hetzelfde, ik wil ook in de muziekwereld blijven. Misschien kan ik workshops gaan geven in liedjes schrijven ofzo en zelf ook liedjes gaan schrijven voor andere artiesten. Dat lijkt me wel leuk als ik eerlijk ben. Het is misschien wat saaier dan wat we nu doen, maar het is voor mij wel een goede manier om mijn creativiteit te kunnen uiten.' Niall mompelt. 'Dat zie ik je wel doen inderdaad.'
'En jij?' Harry kijkt hem vragend aan, maar Niall haalt zijn schouders op. 'Ik weet het niet zo goed, ik vind het wel leuk om iemand gitaar of een ander instrument te leren spelen, maar weet niet of ik dat zou willen doen tot aan mijn pensioen. Ik moet daar echt nog even goed over nadenken, maar Harry, jouw plan over de liedjes schrijven klinkt ook wel aantrekkelijk moet ik zeggen.'
Liam zucht bij het horen van alle plannen. 'Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik zou willen doen na One Direction. Ik denk dat ik eerst goed lang op vakantie ga ofzo. Dan zie ik daarna wel verder.' Louis kijkt hem aan met een plagerige blik op zijn gezicht aan. 'Zeg, dat klinkt eerder als een plan wat Harry zou hebben ja?! Jij hebt altijd alles al uitgevogeld als Dady Direction. Harry is altijd van het ¨ik zie wel wat er gebeurt¨. Ben je nu al overspannen?' Hij knipoogt naar Liam en die haalt lachend naar Louis uit. 'Wat een vervelend jongetje ben je ook! Pas maar op, want anders geef ik je huisarrest. Dat mag ik als Dady Direction doen.'
JE LEEST
Let's Watch Them Go • 1D • Voltooid • #3
FanfictionIk laat mijn blik afglijden naar de tuin. Hoewel het oktober is, ziet die er nog redelijk uit, het gras is nog groen, en aan sommige bomen zitten nog wat gekleurde blaadjes. Mijn blik blijft hangen op Faith, Imre is net naar haar toegelopen en trek...