Di malam yang hening dan diterangi oleh cahaya sang purnama , haqimie termenung seorang diri di kerusi rotan yang tersedia depan kolam renang tanpa sedar dia sedang diperhati oleh sepasang mata..
Nur Madeina Aishah .. terlintas nama cahaya dalam benak hati seorang Haqimie Harriz..
" Haih.. kenapa dengan kau ni haqimie ? " Bawah sedar dia bercakap sendirian.. 'Cahaya? nama tu aku macam pernah dengar.. tapi aku lupa dimana ' gunam haqimie sendirian.
Pap !! Tangan seseorang melekap kuat di belakang haqimie ..perghh sakitt dia pusing dan .. ha sudah memang budak ni nak kene ..
" Oitt sakit lah sengal.. apa tak reti bagi salam ke ? " Kata haqimie geram kepada Harraz yang buat muka selamba badak tu.
" Lorh ampunnn abang ku terchenta.. hahahahahha " kata Harraz sambil ketawa terbahak-bahak.
" Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh " sambung Harraz.
" Waalaikumussalam.. " balas haqimie perlahan.. seolah dalam dunianya sendiri itu apa yang Harraz dapat kesan..
" Kau kenapa ? Ok tak ? " Tanya harraz penuh prihatin sebagai seorang kembar .
" Takde ape .. kau pahal ni ? Datang sini tak dijemput .. sibuk kacau orang berangan..isteri kau mana? " kata harriz sambil cuba menutup rasa dihati ..
" Kau takyah temberang lah bro.. Aku dengan kau sama sama dalam perut Ummi kot .. agak ah kalau nak tipu pon.. Walaupun kita dah lama tak jumpa .. aku masih kenal siapa kembar aku..erm isteri aku dah dibuai mimpi lah penat kot layan suaminya..hahah" kata Harraz penuh tenang dan selamba ..dasar adik taktahu malu.
"erm dasar tak tahu malu.. Haish susah betul ada kembar nih .. Senang betul detect " Kata Kata harriz membuatkan Harraz ketawa.
" Weh kau ni bersyukur lah .. kau ok tak ni ? Share la bro .. " Tanya Harraz lagi. 'hailah dia ni macam tau je aku nak tukar topik .. sardin betul.. ' monolog Harriz sendirian..
" Betul tak de apa .. aku ok lah .. kau nak apa ? " Harriz tanya balik pada Harraz tentang tujuan dia datang menyibuk kat sebelah aku ni ..
" Hmm nak cakap sikit lah.. aku rasa en .. " whoaa brother asal serius sangat ?.
" Kau rasa ??? " Tanya harriz tak sabar ..
" Aku macam dapat rasa kau ada hati kat cahaya tu .. " kata Harraz straight to the point tanpa selok belok langsung ..
" Erk ? " Alamek kantoiii Harraz dah tau .. Adeh.
" Kan ? Kau ada perasaan pada dia kan ? " Tanya harraz untuk kepastian.
" Oklah jujur aku kata Yes.. aku ada perasaan kat dia .. " tapi aku masih sayangkan arwah Hanum.. kata kata ni hanya mampu terlintas di ruang hati harriz..
" Whoaaa bravo..eloklah tu.lagipun anak anak kau pasti dorang dah lama idamkan merasai ada mummy kan?" sambil tersenyum harraz berkata .
" Hmmm..ya maybe. " Dan ini je aku mampu balas untuk menutup rasa.aku pun menghirup air yang berada di atas meja di depanku.
" Tadi .. Ummi ada cakap nak pinangkan cahaya untuk kau " kata Harraz jujur..
" Uhuk uhuk .. apa kau cakap ulang balik ??? " Harriz tanya kembali .. terkejut weh..tersedak aku.
" wehh kau nih elok elok lah minum tu ..aku tahu .You hear me.. " Kata Harraz sambil tersenyum..
" Serius lah ? " Betul ke ni ??
" Yup.. buat pe aku tipu kau ? " Soal Harraz kembali ..
" Daddy daddy !! Eh hai papa Harraz..hehe" Panggil Ryan & Rykal sambil berlari kearah daddynya dan papa Harraz mereka.
YOU ARE READING
MR.HITLER✔️
Короткий рассказNur Madeina Aishah atau lebih mesra dengan panggilan Cahaya merupakan seorang gadis periang yang bekerja di sebuah bakeri . Cahaya tersalah anggap apabila terserempak dengan seseorang yang mempunyai rupa paras yang sangat mirip dengan seseorang . "...